O nas
Kontakt

Grożą podwyżki cen Netflix wraz ze wzrostem liczby rejestracji

Laura Kowalczyk

The Netflix logo.

Gigant zajmujący się streamingiem zyskał ponad 13 milionów subskrybentów w ciągu trzech miesięcy poprzedzających grudzień, twierdząc, że walka z udostępnianiem haseł zakończyła się sukcesem.

Jak wynika z nowego raportu o wynikach, Netflix przeciwstawił się oczekiwaniom Wall Street w ostatnich miesiącach 2023 r., zdobywając w ostatnim kwartale 13,1 mln subskrypcji.

To najlepszy wynik za trzy miesiące od roku 2020, w którym panowała pandemia, i który oznacza, że ​​łączna liczba abonentów Netflix na całym świecie wynosi 260,3 miliona.

Platforma streamingowa odnotowała również wynik operacyjny (zysk minus koszty operacyjne) w wysokości 1,5 miliarda dolarów (1,38 miliarda euro) w ostatnim kwartale w porównaniu z 550 milionami dolarów rok wcześniej.

„Te najnowsze wyniki potwierdzają, że Netflix jest zdecydowanie królem wśród wszystkich streamerów” – powiedział Paolo Pescatore, analityk i założyciel PP Foresight. „Dzieje się tak pomimo zeszłorocznego strajku scenarzystów, który raczej nie będzie miał negatywnego wpływu na streamera”.

Oprócz akcji protestacyjnych w Hollywood w zeszłym roku, w wyniku których aktorzy i pisarze stracili pracę na kilka miesięcy, niektórzy akcjonariusze obawiali się także skutków ataków Netfliksa na udostępnianie haseł.

W odpowiedzi na utratę abonentów w 2022 r. gigant streamingowy zaczął w połowie 2023 r. ograniczać udostępnianie kont, co początkowo rozgniewało opinię publiczną.

Ku zadowoleniu Netflixa, mimo to usunięcie udostępniania haseł opłaciło się.

„Uważamy, że pomyślnie rozwiązaliśmy problem współdzielenia kont, zapewniając, że ludzie korzystający z serwisu Netflix płacą również za tę usługę” – stwierdziła firma w liście do akcjonariuszy.

Gigant streamingowy wstrzymał podwyżki cen na czas wprowadzenia w zeszłym roku strategii przeciwdziałającej udostępnianiu, ale nie oczekuje się, że taki stan rzeczy utrzyma się w 2024 r.

Greg Peters, współdyrektor naczelny, wyjaśnił: „W dużej mierze zawiesiliśmy podwyżki cen na czas wprowadzenia płatnej pracy w formie akcji, ponieważ postrzegaliśmy to jako formę zastępczej podwyżki cen. Teraz, gdy już przez to przebrnęliśmy, możemy wrócić do naszego standardowego podejścia do podnoszenia cen.

Subskrypcje wspierane reklamami

Z raportu o zarobkach wynika, że ​​wielu nowych klientów Netflixa decyduje się na tańsze plany obejmujące przerwy reklamowe.

Streamer powiedział, że jego plan reklamowy obejmuje 40% wszystkich nowych rejestracji w krajach oferujących tego typu subskrypcję, co oznacza, że ​​rozważa rezygnację z podstawowej subskrypcji bez reklam.

Podstawowe plany bez reklam, które kosztują 13,49 euro miesięcznie, mogą zostać wycofane w Kanadzie i Wielkiej Brytanii w drugim kwartale tego roku.

Ten rodzaj subskrypcji jest znacznie droższy niż plan z reklamami za 5,99 euro i tańszy niż plan premium za 19,99 euro.

Po latach odrzucania oglądania filmów z reklamami niektórzy uważają nowy kierunek Netflix za hipokryzję.

W przeszłości platforma wyróżniała się na tle wielu kanałów linearnych oferowaniem nieprzerwanych treści, twierdząc, że reklamy psują wrażenia widza.

Umowa z World Wrestling Entertainment

We wtorek Netflix ogłosił także podpisanie 10-letniego kontraktu o wartości 5 miliardów dolarów (4,59 miliarda euro) z World Wrestling Entertainment, w ramach którego cotygodniowy program WWE Raw będzie dostępny na platformie.

To posunięcie wprowadza Netflix głębiej na rynek transmisji sportowych na żywo, w tym kierunku podążają także konkurencyjne platformy, takie jak Amazon i Apple.

„WWE Raw to rozrywka sportowa, która leży w samym sercu naszej działalności sportowej, czyli dramatu sportowego” – powiedział Współdyrektor Generalny Theodore A. Sarandos.

W listopadzie Netflix zorganizował swoje pierwsze w historii wydarzenie sportowe na żywo „The Netflix Cup” po emisji na żywo programów „Love is Blind: Brazil” i „Chris Rock: Selective Outrage” na początku tego roku.

Mimo to firma zajmująca się streamingiem powiedziała swoim akcjonariuszom, że nie jest zainteresowana ubieganiem się o prawa do konwencjonalnych sportów.

„W przypadku Netflix sensowne jest wzmocnienie swojej oferty wydarzeniami rozrywkowymi na żywo w celu zaoferowania zróżnicowanego portfolio programów” – powiedział Paolo Pescatore. „W ten sposób będzie mógł przemawiać do całego domu”.

Kolejnym wydarzeniem na żywo Netflixa będzie ceremonia wręczenia nagród Screen Actors Guild Awards, która odbędzie się 24 lutego.