Ponad 60 procent firm stwierdziło, że najbardziej obiecującą technologią jest sztuczna inteligencja, a następnie cyberbezpieczeństwo i przetwarzanie w chmurze.
Sztuczna inteligencja (AI) niesie ze sobą wiele możliwości dla przedsiębiorstw i jest to technologia, którą są najbardziej podekscytowani. Jednak według dwóch nowych badań luka w umiejętnościach cyfrowych może opóźnić korzystanie z nich przez firmy.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez paryską imprezę technologiczną i start-upową Viva Technology, ponad 95 procent z ponad 1000 firm we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych stwierdziło, że integracja nowych technologii ma kluczowe znaczenie dla ich konkurencyjności (VivaTech) i firma konsultingowa Wavestone.
Ponad 60 procent firm stwierdziło, że najbardziej obiecującą technologią jest sztuczna inteligencja, a następnie cyberbezpieczeństwo i przetwarzanie w chmurze.
„Oznacza to, że dzisiaj zrozumieli stawkę i są gotowi do działania” – powiedział François Bitouzet, dyrektor zarządzający VivaTech.
„To, co ich spowalnia, to nie finansowanie, to raczej kwestia talentu. Oni (przedsiębiorstwa) mówią nam, że 45 procent z nich boi się, że nie będzie mieć talentu do przeprowadzenia tych cyfrowych transformacji” – powiedział TylkoGliwice Next.
Z innego raportu Amazon Web Services (AWS) wynika, że według prognoz przyjęcie sztucznej inteligencji wyzwoli wzrost w europejskiej gospodarce o 600 miliardów euro, jednak małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stwierdziły, że napotykają znaczne bariery we wdrażaniu tej technologii ze względu na znalezienie odpowiednich talentów , kwestie regulacyjne i koszt wdrożenia.
„Europa stoi na krawędzi bezprecedensowej możliwości” – powiedziała Tanuja Randery, dyrektor zarządzająca AWS na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA).
„Firmy dostrzegają korzyści, jakie sztuczna inteligencja wpływa na ich rozwój i produktywność. MŚP wytwarzają ponad połowę europejskiego PKB, dlatego niezwykle istotne jest stawienie czoła wyzwaniom, które utrudniają ich cyfrową podróż”.
Etyka i regulacje
„Aby osiągnąć pełny potencjał sztucznej inteligencji, konieczne jest, aby Europa zapewniła wsparcie w zakresie umiejętności cyfrowych i pewność regulacyjną, aby wspierać ambicje przedsiębiorstw każdej wielkości i wielkości”.
Badanie VivaTech pokazało również, że nie tylko wdrażanie sztucznej inteligencji dotyczyło firm.
Niepokoją ich również błędy, dezinformacja i fałszywe wiadomości, które mogą pojawić się w związku ze sztuczną inteligencją – 77% firm twierdzi, że korzystając ze sztucznej inteligencji, powinny postępować odpowiedzialnie oraz że kwestie prywatności i etyki są dla nich również ważne.
„Oczekują regulacji i ram regulacyjnych, a to jest dla nich bardzo ważne” – powiedział Bitouzet, dodając, że „wierzą, że rządy mają do odegrania rolę w ustanowieniu równych warunków działania, takich samych dla wszystkich”.
Jeśli chodzi o technologie, które okazały się mniej popularne, blockchain odniósł sukces, a cyberbezpieczeństwo, sztuczna inteligencja i przetwarzanie w chmurze stały się większym priorytetem dla firm.
Ale paradoksalnie sztuczna inteligencja może tchnąć nowe życie w technologie takie jak blockchain.
„Jednym z tematów generatywnej sztucznej inteligencji jest możliwość tworzenia obrazów i fałszywych wiadomości” – powiedział Bitouzet.
„Myślę, że sztuczna inteligencja nada nowe znaczenie temu, czym jest blockchain, weryfikacją i uwierzytelnianiem w sposób przemysłowy, ponieważ będziemy potrzebować rozwiązań przemysłowych, aby wiedzieć, co jest prawdą, a co fałszem”.