Holenderski browar sprzedał w pierwszym kwartale więcej piwa niż w tym samym okresie ubiegłego roku, przy czym szczególnie dobra była sprzedaż marek premium.
Heineken, drugi co do wielkości producent piwa na świecie, przekroczył oczekiwania, ogłaszając, że w pierwszych trzech miesiącach 2024 r. sprzedał o 4,7% więcej piwa pod względem wolumenu w porównaniu z analogicznym kwartałem 2023 r.
Ogłoszona w środę podwyżka przekracza prognozy analityków na poziomie 2,5% i następuje po okresie słabego popytu.
W zeszłym roku Heineken podjął decyzję o podniesieniu cen w odpowiedzi na rosnące koszty produkcji, co doprowadziło do niższych wyników sprzedaży.
Rynek wietnamski był znaczącym obszarem zainteresowań piwowara, gdzie bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące jazdy pod wpływem alkoholu, nadmierne zapasy i słabość gospodarcza również osłabiły popyt w 2023 r.
Z opublikowanych w środę wyników wynika, że w 2024 r. region odbił się od dna. Pozytywny wzrost odnotowano także w Nigerii, Meksyku i Brazylii.
Jeśli chodzi o sprzedaż w Europie, w pierwszym kwartale wolumen wzrósł o 1,6%.
Heineken zauważył rosnącą tendencję wśród europejskich klientów do kupowania większej ilości piwa w supermarketach niż w barach i restauracjach.
Jednak nie wszystkich konsumentów w równym stopniu ograniczały skompresowane koszty utrzymania.
Heineken podał, że w skali globalnej wolumen sprzedaży swoich piw premium, w tym marek takich jak Birra Moretti i Kingfisher Ultra, wzrósł o 7,3% w pierwszych trzech miesiącach roku.
Całkowita sprzedaż netto w pierwszym kwartale wyniosła 6,8 miliarda euro, co oznacza roczny wzrost o 9,4%, w porównaniu z prognozą analityków na poziomie 7,2%.
Pomimo dobrych wyników sprzedaży Heineken nie podwyższył prognoz na cały rok.
W lutym browar rozczarował inwestorów rozczarowującymi prognozami na rok 2024, prognozując, że roczny wzrost zysku operacyjnego może kształtować się na poziomie od niskiego do wysokiego jednocyfrowego.
W środę około 15:15 czasu środkowoeuropejskiego akcje Heinekena zwyżkowały w dziennym obrocie o około 1,5%, przy cenie około 92 euro za akcję.