O nas
Kontakt

Igrzyska Olimpijskie w Paryżu: Mężczyźni po raz kolejny wyprzedzili kobiety w walce o uwagę w czasie największej oglądalności

Laura Kowalczyk

Athletes start in a women

Męskie zawody olimpijskie nadal są transmitowane w godzinach największej oglądalności, ale różnica między płciami została niemal zniwelowana.

Po trzech tygodniach zawodów olimpijskich harmonogram igrzysk olimpijskich w Paryżu 2024 pokazuje, że ponad 52% męskich wydarzeń sportowych zaplanowano między godziną 20:00 a 21:00.

Oznacza to, że harmonogram uwzględniający równowagę płci został prawie osiągnięty — a do osiągnięcia celu pozostał jeden dzień.

Jednakże w dniach poprzedzających ceremonie otwarcia i zamknięcia odbyło się więcej konkurencji olimpijskich dla mężczyzn niż dla kobiet.

Transmisja wydarzenia w czasie największej oglądalności może oznaczać większą reklamę i sponsorowanie sportowców, ponieważ Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) nie wypłaca wynagrodzenia olimpijskiego — nawet zdobywcom złotych medali.

Według MKOl od igrzysk w Pjongczangu 2018 „wprowadzono istotne zmiany mające na celu zapewnienie równowagi płci w harmonogramie”.

MKOl zapewnia również wytyczne dotyczące relacji i czasu antenowego, aby mieć pewność, że drużyny kobiece i zawodniczki nie będą „otwierać imprezy” ani nie będą grać „poza godzinami”.

Czy media społecznościowe staną się nowym źródłem dochodów olimpijskich?

W igrzyskach olimpijskich w 2024 r. wzięło udział 10 500 sportowców, ale korzyści finansowe z ich udziału pozostały niewielkie.

Niektórzy sportowcy olimpijscy musieli wykonywać kilka prac na raz lub korzystać z bonów żywnościowych podczas treningów.

Aby odwrócić sytuację, olimpijczycy korzystają z mediów społecznościowych, licząc na stworzenie nowego źródła dochodu i zbudowanie swojej marki za pomocą filmów pokazujących wydarzenia zza kulis.

Niemiecka sprinterka Alica Ѕchmidt zyskała popularność podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2020 roku.

Obecnie ma ponad pięć milionów obserwujących i nawiązała współpracę z takimi markami jak Puma i Hugo Boss.

Zobacz ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Alica Ѕchmidt | Lekkoatletyka (@alicasmd)

Mimo że niektóre kraje UE, jak np. Francja, zwiększyły nagrody olimpijskie, ten nowy model finansowania może zostać wprowadzony również z myślą o przyszłych olimpijczykach, jako sposób na odpowiednie wsparcie zarówno na boisku, jak i poza nim.