O nas
Kontakt

Ester Manas, projektantka mody, skupiająca się na rozszerzonej kolekcji wiosennej, nie pojawiła się w Paryżu

Laura Kowalczyk

Ester Manas, projektantka mody, skupiająca się na rozszerzonej kolekcji wiosennej, nie pojawiła się w Paryżu

Ester Manas, pionierka bodypositive, nie będzie obecna w stolicy Francji podczas Tygodnia Mody w Paryżu.

Inkluzywna marka modowa Ester Manas niespodziewanie ogłosiła, że ​​nie weźmie udziału w rozpoczynającym się dzisiaj paryskim tygodniu mody. Po serii niedawnych sukcesów wycofuje się z wybiegu, aby móc poświęcić więcej czasu na rozszerzoną kolekcję na marzec 2024 r.

Marka twierdzi, że czyniąc to, podkreśla swoje niezachwiane zaangażowanie w poświęcanie czasu na tworzenie zrównoważonych kolekcji i produktów oraz inwestuje w przyszłość wizji i wartości swojej marki. Ekologia to priorytet dla marki, która tworzy głównie produkty z materiałów pochodzących z martwych zapasów i materiałów pochodzących z recyklingu.

Geoffroy Van der Hasselt/AFP lub licencjodawcy
Projektanci Balthazar Delepierre (po lewej) i Ester Manas witają publiczność na zakończenie pokazu kolekcji Ester Manas jesień-zima 2022-2023

Założona w 2019 roku przez Ester Manas i Balthazara Delepierre, francusko-belgijska marka stara się być w pełni uwzględniona w rozmiarze. Ester Manas, nosząca rozmiar 44/46, uważała, że ​​branża nie projektuje ubrań dla kobiet w jej rozmiarze.

Projektanci połączyli siły, aby zaproponować rozwiązanie, tworząc ubrania w jednym rozmiarze od XS do XXL. Ich celem jest umieszczenie kobiet, dla których projektują, w samym sercu procesu. Oferując „seksowną” odzież często sprzedawaną dla kobiet o niewielkich rozmiarach, marka wzywa kobiety wszystkich rozmiarów do zaakceptowania swojej seksualności.

W wywiadzie dla magazynu mody DAZED Delepierre wyjaśnia, że ​​on i Manas prowadzą bardzo intensywne dyskusje na temat dziewcząt, które chcą ubrać, i z nimi, a także próbują wypełnić lukę między techniką a zmysłowością. Zawsze szukają sposobów, aby osoba nosząca ich ubrania mogła wyrazić swoją seksualność, swoje ciało i skórę.

Emmanuel Dunand/AFP lub licencjodawcy
Modelka prezentuje kreację dla Ester Manas podczas pokazu mody Wiosna-Lato 2023 w ramach Paris Womenswear Fashion Week, w Paryżu, 1 października 2022 r.

Kontynuacja wywiadu z Manasem mówi, że branża stawia dopiero pierwsze kroki, jeśli chodzi o integrację. Po wybiegu pojawia się więcej modelek plus size, co jest dobre dla wizerunku marki, ale czasami to nie wystarczy. Często klientka nie może kupić danego wyglądu w sklepie – wzywa kupujących do podjęcia odpowiednich działań. Jak to ujęła: „Jeśli nie kupują większych rozmiarów, nie rozmawiają podczas spotkań i nie przekonują sprzedawców detalicznych, że ważne i konieczne jest, aby mieli w ofercie asortyment o rozszerzonych rozmiarach, dokąd mamy się udać?”

Problem nazywany „myciem krzywej” jest większy, niż mogłoby się wydawać. W przeciwieństwie do Ester Manas, dla niektórych marek umieszczanie krągłych modelek na wybiegach, okładkach magazynów i w kampaniach marki jest bardziej techniką marketingową niż próbą włączenia. Mogą wykorzystywać w swoich kampaniach modelki plus size, ale nie tworzą ani nie sprzedają odzieży dopasowanej do osób noszących ten sam rozmiar. Manas w wywiadzie dla magazynu 10 mówi, że w jej wizji nie chodzi tylko o wizerunek, ale o to, jak ubrać wszystkich. Mówi, że istnieje ogromny rynek dla kobiet o większych ciałach, które chcą założyć coś stylowego.

Angela Weiss/AFP lub licencjodawcy
Modelka Ashley Graham spaceruje po wybiegu Addition Elle 11 września 2017 r. podczas Tygodnia Mody w Nowym Jorku.

Mając to na uwadze, projektanci kwestionują ograniczenia narzucane przez branżę modową. Części odsłaniające skórę są zwykle widoczne na małych ciałach. Tutaj staje się podstawą dla większych kobiet. W kolekcjach marki często pojawiają się odkrywcze dwuczęściowe stylizacje lub obcisłe sukienki.

Emmanuel Dunand/AFP lub licencjodawcy
Modelki prezentują kreacje dla Ester Manas podczas pokazu mody Wiosna-Lato 2023 podczas Paris Womenswear Fashion Week, w Paryżu 1 października 2022

Wykorzystuje rozciągliwe, przezroczyste tkaniny, które nie pozostawiają wiele miejsca dla wyobraźni, oraz marszczenia, które wydają się stać się znakiem rozpoznawczym marki – bez wątpienia dlatego, że pięknie przylegają do krzywizn i podkreślają kształty noszącej. Manas twierdzi, że „80% używanych przez nas materiałów zapewnia pewien rodzaj„ elastyczności ”, ale wolimy bawić się marszczeniami, aby uwzględnić wiele aspektów rozmiaru”.