Gigant zakupów internetowych chce wykorzystać sztuczną inteligencję, aby zapewnić klientom obszerne podsumowanie produktu na podstawie recenzji napisanych przez kupujących.
Porównywanie produktów online może czasami zająć dużo czasu i pracy, zwłaszcza gdy mają do przejrzenia tysiące recenzji.
Amazon próbuje jednak rozwiązać ten problem za pomocą nowej funkcji generatywnej sztucznej inteligencji, która podsumowuje recenzje produktów dla klientów.
Firma rozpoczęła testowanie tej funkcji na początku tego roku i ma ona pomóc kupującym szybko dowiedzieć się, jaki jest ogólny konsensus wśród innych klientów, którzy zostawili pisemną recenzję.
Wybierze wspólne motywy i podsumuje je w krótkim akapicie na stronie szczegółów produktu.
„Chcemy jeszcze bardziej ułatwić klientom zrozumienie wspólnych tematów w recenzjach, a dzięki ostatnim postępom w generatywnej sztucznej inteligencji wierzymy, że dysponujemy środkami technicznymi, aby zaspokoić tę długotrwałą potrzebę klientów” – napisała firma na blogu post.
Amazon twierdzi, że funkcje oparte na sztucznej inteligencji zapewnią krótki akapit na stronie szczegółów produktu, jednocześnie umożliwiając użytkownikom kliknięcie lub dotknięcie określonego „atrybutu produktu”, na przykład miejsca, w którym był łatwy w użyciu, wyświetlając recenzje, które o tym wspominają.
Jak wyjaśniono na blogu, nowa funkcja jest dostępna dla podzbioru kupujących mobilnych w USA w „szerokim” asortymencie produktów. W nadchodzących miesiącach może zostać rozszerzony na większą liczbę użytkowników w oparciu o „opinie klientów”.
Amazon jest tylko jednym z wielu gigantów technologicznych, którzy chcieli wdrożyć więcej funkcji sztucznej inteligencji w swoich produktach, po eksplozji zainteresowania generatywną sztuczną inteligencją wywołaną przez takie firmy jak ChatGPT OpenAI i Google Bard.
Chociaż Amazon nie wypuścił własnego chatbota ani narzędzia do obrazowania AI o wysokim profilu, koncentruje się na usługach, które pozwolą programistom budować własne generatywne narzędzia AI w infrastrukturze chmurowej AWS.
Na początku tego roku dyrektor generalny Amazon, Andy Jassy, powiedział w liście do akcjonariuszy, że generatywna sztuczna inteligencja będzie „wielką sprawą” dla firmy.
Powiedział również podczas rozmowy o zarobkach z inwestorami w zeszłym tygodniu, że „każda” firma Amazon ma obecnie wiele generatywnych inicjatyw AI, w tym jednostkę urządzeń, która działa na produktach takich jak asystent głosowy Alexa.