Dzięki technologii gestów aplikacja WowMouse firmy Doublepoint umożliwia urządzeniu do noszenia sterowanie urządzeniami, zestawami słuchawkowymi AR, a nawet oświetleniem domu jednym dotknięciem.
Jednym ruchem szczypiec Jamin Hu wyłącza lampę z łatwością i zwinnością rycerza Jedi.
Współzałożyciel i dyrektor ds. technologii (CTO) fińskiego start-upu Doublepoint demonstruje skuteczność swojej technologii obsługującej technologię Bluetooth i gestów dotykowych podczas Mobile World Congress (MWC) w Barcelonie.
Dzięki smartwatchowi zawieszonemu na nadgarstku Hu może przekształcić się w ludzką mysz komputerową, co daje mu możliwość włączania przełączników w domu lub animowania urządzeń na odległość.
„Jeśli po prostu włączę go tutaj, zobaczysz, że reaguje na dotknięcia moimi palcami i w zasadzie to powoduje kliknięcie” – mówi Hu.
„Mogę przejść do ekranu głównego i otworzyć aplikację aparatu. Mogę sobie zrobić kilka zdjęć” – mówi, ustawiając aparat na iPadzie i robiąc sobie selfie kilkoma dotknięciami kciuka i palca wskazującego.
„A ja też mogę na przykład wejść na Spotify. Mogę posłuchać mojej ulubionej Taylor Swift”.
Tym razem może wybrać z kieszeni przebój piosenkarza „Cruel Summer”, zamiast wskazywać i pociągać za spust.
Od premiery na targach Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas w styczniu, bezpłatna aplikacja do sterowania dotykowego WowMouse firmy Doublepoint w nieco ponad miesiąc zyskała ponad 30 000 użytkowników Androida korzystających ze smartwatchów Samsung Galaxy 4, 5 i 6.
Widząc już 20-procentowy wzrost cotygodniowej liczby pobrań, firma spodziewa się znacznego wzrostu po oficjalnym ogłoszeniu integracji ze smartwatchami Google Pixel 2 na targach MWC w tym tygodniu.
Początkowy sukces aplikacji jest jeszcze bardziej niezwykły, biorąc pod uwagę jej początki jako projektu studenckiego.
„Ekran dotykowy świata 3D”
„Jamin jest klasycznie wykształconym pianistą i ma tendencję do podświadomego pisania swoich myśli w powietrzu” – powiedział TylkoGliwice Next dyrektor generalny i współzałożyciel Doublepoint Ohto Pentikäinen.
„A mój kolega chciał zrobić opaskę, która automatycznie rejestrowałaby wiadomości, które pisywał podświadomie”.
Badając to dalej, Hu zbudował prototyp z taśmy klejącej, kartonu i czujników.7
Chociaż miał świadomość, że jego własne potrzeby są niszowe, wraz z przyjacielem z dzieciństwa Pentikäinenem dostrzegli lukę na rynku dzięki pomysłowi urządzenia wejściowego dla zestawów słuchawkowych i okularów rzeczywistości rozszerzonej (AR).
„Ludzie już wtedy dostrzegli, że w inteligentnych środowiskach 2D ekran dotykowy jest absolutnie niezbędny. Ale w środowiskach 3D zaczęliśmy zwracać uwagę na gesty” – powiedział Pentikäinen.
Poza sztuczkami dostępnymi w wersji demonstracyjnej, aplikacja Doublepoint ma inne zastosowania w świecie rzeczywistym, jeśli jest używana razem z zestawami słuchawkowymi AR/VR. To samo w sobie przedstawia interesujące możliwe zastosowania w zastosowaniach przemysłowych i zawodowych, a także domowych.
Pentikäinen wyjaśnia, że początkowo pierwszy prototyp był przeznaczony do użytku z rzeczywistością rozszerzoną, „ale tak naprawdę zdecydowaliśmy się na współpracę ze smartwatchami, ponieważ odkryliśmy, że wielu najważniejszych rzeczy nie da się zrobić, korzystając z tego, co jest już dostępne na rynku”.
Obecnie Doublepoint licencjonuje swoje oprogramowanie, aby umożliwić innym podmiotom z branży integrację go ze swoimi platformami, a użytkownicy mogą bezpłatnie pobrać aplikację WowMouse.
„W tej chwili jesteśmy jedyną firmą w branży, która zapewnia oprogramowanie do tego celu. Co oczywiście jest bardzo interesujące dla wielu firm”.
Technologia gestów dotykowych jest coraz częściej wykorzystywana jako koncepcja obliczeń przestrzennych, łączących rzeczywistość z doświadczeniami w środowiskach 3D, czego dowodem jest niedawna premiera Vision Pro firmy Apple na początku tego miesiąca.
„Uważamy, że to (WowMouse) jest ekranem dotykowym trójwymiarowego świata” – Pentikäinen powiedział TylkoGliwice Next.
„Za każdym razem, gdy wkraczamy w AR, VR, IoT, samochody stają się bardziej towarem, a nie czymś, co można po prostu zabrać z punktu A do B. Kiedy te rzeczy stają się bardziej częścią naszego środowiska. Kiedy chcemy wchodzić w interakcję z coś wirtualnego lub coś prawdziwego; nie w 2D, ale w 3D – uważamy, że gesty będą najlepszym rozwiązaniem”.