O nas
Kontakt

Czy piłka nożna w końcu podbiła amerykański rynek?

Laura Kowalczyk

Media City

Dzięki pozyskaniu supergwiazd, wyprzedanym stadionom i niespotykanemu dotąd zainteresowaniu na arenie międzynarodowej, piłka nożna w końcu zyskała powszechną akceptację w Ameryce.

Kiedy Stany Zjednoczone były gospodarzami Mistrzostw Świata FIFA w 1994 r., kraj ten był jeszcze kilka lat od założenia profesjonalnej ligi piłkarskiej. Trzydzieści lat później Major League Soccer jest najgorętszym biletem w wielu miastach w całej Ameryce.

Na dwa lata przed Mistrzostwami Świata FIFA 2026 zainteresowanie piłką nożną w Stanach Zjednoczonych jest najwyższe w historii.

Szokujące pozyskanie argentyńskiej gwiazdy Lionela Messiego przez Inter Miami w ubiegłym roku katapultowało Major League Soccer do zbiorowej świadomości amerykańskich fanów sportu — a także fanów piłki nożnej na całym świecie — w sposób niespotykany od czasu przybycia Davida Beckhama do LA Galaxy w 2007 roku.

Co ciekawe, gra międzynarodowa również odnotowała znaczny wzrost, a wczesne rundy Copa America 2024 przyciągnęły średnio 45 000 kibiców na 14 stadionach w całej Ameryce. Turniej będzie postrzegany jako próba generalna dla gospodarzy Mistrzostw Świata FIFA 2026.

Emocje rosną, jednak pytanie pozostaje: czy Stany Zjednoczone będą w stanie przełożyć to rosnące zainteresowanie na sukces na boisku?