O nas
Kontakt

Ekologicznie, zrównoważony, zero netto: badanie pokazuje, że większość Brytyjczyków nie rozumie kluczowej terminologii klimatycznej

Laura Kowalczyk

hree-quarters of the British public have a poor understanding of commonly-used climate terminology like ‘environmentally friendly’ and ‘locally grown’.

Trzy czwarte brytyjskiego społeczeństwa słabo rozumie powszechnie używaną terminologię klimatyczną, taką jak „przyjazny dla środowiska” i „uprawiane lokalnie”.

Nowe badanie wykazało, że większość mieszkańców Wielkiej Brytanii ma trudności ze zrozumieniem kluczowego języka związanego z kryzysem klimatycznym i polityką środowiskową.

Tylko jedna czwarta Brytyjczyków biorących udział w ankiecie stwierdziła, że ​​dobrze rozumie, co oznacza „ekologiczny”, i mniej więcej tyle samo Brytyjczyków nie potrafi zdefiniować terminu „zrównoważony”.

Badanie przeprowadzone przez ekspertów ds. analiz Trajectory i agencję komunikacji Fleet Street pokazuje kluczową terminologię niezbędną do dyskusji na temat zmian klimatycznych i ochrony klimatu jest rozumiana przez mniejszość mieszkańców Wielkiej Brytanii.

Co więc tak naprawdę oznaczają te słowa i dlaczego tak trudno je zrozumieć?

Trzy czwarte Brytyjczyków nie rozumie kluczowego języka klimatycznego

Badanie opublikowane w środę wykazało, że trzy czwarte brytyjskiego społeczeństwa słabo rozumie powszechnie używaną terminologię klimatyczną, taką jak „przyjazny dla środowiska” i „uprawiane lokalnie”.

Ankietowani wskazali również, że nie rozumieją dokładnie polityki rządu mającej na celu ograniczenie ilości odpadów.

Trzy miesiące po wprowadzeniu zakazu stosowania jednorazowych tworzyw sztucznych w przypadku sztućców i talerzy mniej niż połowa respondentów stwierdziła, że ​​z pewnością mogłaby zdefiniować wyrażenie „tworzywa sztuczne jednorazowego użytku”.

„Należy popracować nad zaangażowaniem konsumentów, zaczynając od używanego języka, ponieważ wydaje się, że nie ma on dla nich większego znaczenia” – powiedział brytyjskiej gazecie The Guardian Mark Stretton, współzałożyciel Fleet Street.

„Brak pełnego zrozumienia tego, co wiele marek i firm prawdopodobnie uznałoby za standardowe terminy, takie jak „zero netto” i „przyjazny dla środowiska”, jest uderzający i wskazuje na poziom rozdźwięku między markami a konsumentami”.

„Ogromny problem pokoleniowy”

Stretton dodał, że chociaż firmy zaczęły nadawać priorytety zrównoważonemu rozwojowi i inwestować w niego, „jest jeszcze wiele do zrobienia w zakresie używanego języka, a im więcej konsumenci rozumieją, tym większe jest prawdopodobieństwo, że pozytywnie się z nim zaangażują i zareagują na to, co jest niewątpliwie ogromnym wyzwaniem”. , kwestia pokoleniowa.”

Badanie wykazało, że respondenci w wieku od 18 do 24 lat lepiej rozumieją powszechną terminologię dotyczącą polityki klimatycznej i środowiskowej.

Zapytane o termin „zrównoważony” o 24 procent więcej osób w wieku 18–24 lat stwierdziło, że ma pewność co do jego znaczenia w porównaniu z osobami w wieku powyżej 65 lat.

Respondenci z wyższym poziomem wykształcenia wyrazili większą pewność co do zrozumienia słów związanych z klimatem, w tym „gospodarki o obiegu zamkniętym”, które tylko 4 procent z 1000 ankietowanych dorosłych w Wielkiej Brytanii było w stanie zdefiniować.

Tylko 11 procent wiedziało, co oznacza „kompensacja emisji dwutlenku węgla”, mimo że jest to jedna z głównych metod stosowanych przez firmy w celu osiągnięcia celów zerowych netto. Jedna czwarta potrafiła zdefiniować słowo „ekologiczny” w kontekście zrównoważonego rozwoju, a nieco ponad połowa (59 procent) rozumiała, co właściwie oznacza „zero netto”.

Większość Brytyjczyków popiera inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju

Pomimo trudności w zrozumieniu kluczowego języka klimatycznego badanie wykazało, że większość respondentów pozytywnie ocenia inwestycje w ochronę środowiska.

Dziewięciu na 10 ankietowanych Brytyjczyków stwierdziło, że dla marek i firm ważne jest komunikowanie swoich planów działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, a 60 procent stwierdziło, że priorytetowo będą traktować zakupy w firmach stosujących przejrzystą politykę środowiskową.

Co oznacza „zrównoważony”?

Badanie nie tylko pokazuje potrzebę większej edukacji na temat języka klimatycznego, ale także podkreśla, w jaki sposób firmy mogą „zarażać” swoje działania za pomocą mało rozumianych modnych haseł.

Oto kilka słów kluczowych i ich definicje:

Zrównoważony – coś wyprodukowanego w sposób, który powoduje niewielkie lub żadne szkody dla środowiska.

Zielony – przymiotnik opisujący osoby, organizacje lub działania, które stwarzają jak najmniejsze ryzyko dla środowiska.

Przyjazne środowisku – działania, które nie szkodzą środowisku lub starają się pomóc środowisku.

Plastiki jednorazowego użytku – plastikowe przedmioty, których używa się raz, a potem wyrzuca.

Zero netto – stan, w którym emisja dwutlenku węgla w wyniku działalności człowieka i usuwania tych gazów w danym okresie się równoważy.

Gospodarka o obiegu zamkniętym – system gospodarczy oparty na ponownym wykorzystaniu i regeneracji materiałów w celu kontynuowania produkcji w sposób przyjazny dla środowiska.