O nas
Kontakt

„Głośne rzucenie palenia”: co to jest i jak wpływa na firmy?

Laura Kowalczyk

Contented content creator Cynthia Huang Wang works along the Embarcadero in San Francisco, Monday, April 8, 2024.

Niedawny trend w miejscu pracy, znany jako „głośne odchodzenie z pracy”, może być druzgocący zarówno dla firm, które mogą odczuć pogorszenie swojej reputacji w społeczeństwie, jak i pracowników, którym może być trudniej znaleźć nową pracę.

Najpierw było ciche rezygnacja. Potem nastąpiła cicha strzelanina. W ciągu ostatnich kilku miesięcy pojawiło się zjawisko głośnego rzucania palenia. Głośne odejście z pracy, chociaż niekoniecznie jest to rzeczywista rezygnacja, ma miejsce, gdy pracownicy aktywnie i otwarcie zniechęcają się do pracy i są niezadowoleni ze swojej pracy, często głośno opowiadając o swoich problemach.

Może to prowadzić do większej liczby skarg, odmowy wykonania określonych zadań, łączenia sił z innymi współpracownikami w celu żądania dalszych zmian lub grożenia odejściem, jeśli tak się nie stanie. Co więcej, kilku głośnych rezygnujących może również próbować wyraźnie podważać cele firmy lub zespołu lub „nazywać i zawstydzać” firmy, aby osiągnąć zmianę, której one – pracownicy – ​​chcą.

Często kończy się to tym, że pracownicy faktycznie odchodzą z pracy, zwykle w najgłośniejszy i najbardziej dramatyczny sposób, jaki tylko potrafią, ujawniając swoją rezygnację w mediach społecznościowych. W niektórych przypadkach robi się to nawet przed oficjalnym powiadomieniem firmy lub rozmową z personelem HR.

Oprócz dzielenia się w Internecie faktyczną rezygnacją, pracownicy ci dają również upust swoim frustracjom związanym z obecną pracą na platformach mediów społecznościowych, informując o wszystkim, od toksycznych szefów, trudnych współpracowników, ślepych zaułków projektów i ról i wiele więcej.

Według Fox Business Niki Jorgensen, dyrektor zarządzający ds. wdrażania klientów w Insperity, powiedział: „Pracownicy powinni rozpocząć rozmowy ze swoimi menedżerami, gdy czują, że tracą zaangażowanie, i przyjąć bardziej pozytywne podejście do wprowadzania zmian w miejscu pracy.

„Kiedy pracownicy aktywnie osłabiają firmę, palą przysłowiowy most z firmą i jej kierownictwem. Świat biznesu może być mały, zwłaszcza w sektorach niszowych, a wieść o niezbyt idealnym wyjściu szybko się rozchodzi.

„Szkody wyrządzone przez osoby rezygnujące głośno mogą zszarganić ich reputację zawodową w branży”.

Jak głośne rzucenie palenia wpływa na firmy?

Najważniejszym sposobem, w jaki głośne rzucenie palenia może wpłynąć na firmy, jest zniszczenie ich publicznej reputacji. Dzieje się tak często dlatego, że pracownicy omawiają takie tematy, jak polityka firmy, polityka wewnętrzna, techniki zarządzania miejscem pracy i wiele innych, które większość firm wolałaby trzymać w tajemnicy.

W niektórych przypadkach pracownik może wyolbrzymiać sytuacje, co może okazać się trudne dla firmy do obalenia. Czasami, nawet jeśli te zarzuty zostały już udowodnione, szkody zostają wyrządzone.

Firma może wtedy zobaczyć, jak klienci i dostawcy odchodzą od swojej działalności, a wiara i zaufanie ulegają erozji, a inwestorzy również mogą się wycofywać. W niektórych przypadkach, jeśli pracownicy ujawnią dyskryminującą lub inną potencjalnie nielegalną działalność biznesową, firma może stanąć w obliczu wzmożonej kontroli ze strony władz, a także procesów sądowych i kar finansowych.

W najgorszym przypadku może to oznaczać usunięcie produktów z półek, co wpłynie na sprzedaż i zyski, a także wstrzymanie trwających projektów lub czasami ich niepewne opóźnienia.

W dzisiejszym coraz bardziej konkurencyjnym klimacie biznesowym oraz w miarę jak konsumenci stają się coraz bardziej świadomi i nietolerancyjni wobec wątpliwych praktyk biznesowych, może to oznaczać katastrofę dla firmy, a nawet może zakończyć się jej zamknięciem.

Innym sposobem, w jaki głośne odejście z firmy może znacząco zaszkodzić firmom, jest to, że głośna rezygnacja może demoralizować innych obecnych pracowników lub zachęcać ich również do opuszczenia pracy. W niektórych przypadkach doszło do masowych strajków, na przykład w Amazon, Whole Foods i Walmart.

Głośne odejście może mieć również dalekosiężne konsekwencje dla zatrudniania w firmie, ponieważ nowi pracownicy często niechętnie dołączają do firmy ze względu na publiczne negatywne doświadczenia byłych pracowników w tej samej firmie.

W jaki sposób firmy mogą ograniczyć głośne rzucenie palenia?

Jednym z kluczowych pytań zadawanych obecnie przez firmy, w dobie mediów społecznościowych, jest: w jaki sposób mogą powstrzymać lub ograniczyć ryzyko głośnego odchodzenia pracowników? Jak mogą zachować swoją reputację w Internecie, jednocześnie zatrzymując pracowników i poprawiając ich satysfakcję?

Jednym z najważniejszych sposobów, w jaki firmy mogą to osiągnąć, jest szybkie i skuteczne rozpatrywanie skarg i zażaleń pracowników. Mogą to być wszelkie drobne skargi, takie jak kradzież obiadów lub problemy z „gorącym biurkiem”, w przypadku których nie ma wystarczającej ilości miejsca do pracy w stosunku do liczby osób na zmianie, po większe i poważniejsze problemy, takie jak molestowanie seksualne w miejscu pracy.

Być może przedsiębiorstwa będą musiały przyjrzeć się lub ponownie przeanalizować swoje skargi i kanały dochodzenia roszczeń, upewniając się, że zostanie ustanowiony prawdziwie dwukierunkowy, otwarty kanał komunikacji.

Jeśli poruszane kwestie wydają się dotyczyć głębszego poziomu, firmy mogą być zmuszone do podjęcia bardziej całościowych działań, takich jak przegląd polityk lub zorganizowanie większej liczby szkoleń dla kadry kierowniczej wyższego szczebla. Konieczne może być również ulepszenie działań na rzecz włączenia społecznego i różnorodności oraz szkoleń w zakresie wrażliwości, aby wszyscy współpracownicy czuli się równie mile widziani i doceniani.

Kanały informacji zwrotnej bez obawy przed odwetem są koniecznością; kilku pracowników z różnych branż twierdzi, że nadal nie czuje się na siłach, aby swobodnie wypowiadać się na wypadek utraty pracy, pominięcia ich przy awansie lub zastosowania innej podobnej taktyki odwetowej. Może to prowadzić do frustracji wśród pracowników, a to samo w sobie może ostatecznie przyczynić się do głośnej tendencji do rzucania palenia.

Jak poprawić życie zawodowe na lepsze

Pozytywne środowisko pracy, oparte na współpracy, przejrzystości, dobrostanie pracowników i szacunku, może w dużym stopniu pomóc im poczuć się szczęśliwszymi, bezpieczniejszymi i bardziej zaangażowanymi w pracy.

Przejrzystość w zakresie wynagrodzeń, awansów, hierarchii, celów i decyzji firmy jest ważna, aby pokazać pracownikom, na czym stoją. Należy także wspierać i zachęcać pracowników w poszukiwaniu najlepszych sposobów osiągnięcia swoich osobistych celów. Oznacza to nagradzanie pracowników awansami i podwyżkami, gdy osiągną już ustalone cele w zakresie wydajności.

Oznacza to, że firmy muszą popracować nad swoimi strukturami mentoringu i wsparcia, jeśli naprawdę chcą zatrzymać pracowników. Ustal plany kariery, cele i kamienie milowe oraz uwzględniaj regularne informacje zwrotne, aby pracownicy czuli się wspierani i doceniani.

Kiedy pracownicy odchodzą, plan odejścia pełen wdzięku i szacunku może również pomóc w zachowaniu relacji między obiema stronami. Oznacza to, że dokumentacja i inne formalności, w tym rekompensata, jeśli jest częścią umowy, powinny zostać szybko przetworzone i sfinalizowane. Pracodawcy powinni także, jeśli jest taka potrzeba, upewnić się, że przedstawili odchodzącemu pracownikowi uczciwe i wspierające referencje, aby obie strony miały poczucie, że osiągnęły „dobre zakończenie”.