O nas
Kontakt

Jak firmy technologiczne zmieniają sposób, w jaki konsumujemy i wchodzimy w interakcje?

Laura Kowalczyk

Jak firmy technologiczne zmieniają sposób, w jaki konsumujemy i wchodzimy w interakcje?

Ponieważ firmy i rządy zobowiązują się do przekazywania miliardów dolarów rocznie, aby zostać królami nowego imperium technologicznego, badamy, co ta nowa era innowacji oznacza dla konsumentów i sposób, w jaki prowadzimy interesy.

W szybko zmieniającym się świecie nie ma branży, która ewoluuje szybciej niż technologia. Sektor technologiczny znajduje się w czołówce innowacyjnych pomysłów, różnych sposobów prowadzenia naszej codziennej działalności i nowych sposobów, w jakie rządy koordynują sprawy światowe.

Wzrost w tym sektorze jest oszałamiający i nie wykazuje oznak spowolnienia. Branża technologiczna jest rozległą kategorią, która obecnie rośnie o 5 do 6% rocznie, a oczekuje się, że będzie rosnąć, gdy sztuczna inteligencja zostanie wprowadzona do mas w nadchodzących latach.

Rewolucyjna technologia rozwija się z dnia na dzień, a koszt tego rozwoju również rośnie – w 2022 r. w sektorze wydano łącznie 3,45 biliona dolarów.

A wraz z rozwojem technologii kupujemy i konsumujemy produkty w inny sposób. W zeszłym roku na reklamę mobilną wydano 300 miliardów dolarów.

Żyjemy w bezprecedensowej epoce innowacji opartych na technologii

Mario Akwin

CEO Future Labs Ventures

Firmy wpływają teraz na sposób, w jaki konsumujemy i wchodzimy w interakcje, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. TikTok to jedno z największych nazwisk w świecie mediów społecznościowych i marka stojąca na czele tych zmian.

Kris Boger jest dyrektorem generalnym TikTok w Wielkiej Brytanii i powiedział nam, jak bardzo technologia zmienia nawyki reklamowe i konsumenckie.

„Uważamy, że nastąpiła poważna zmiana w branży rozrywkowej i marketingowej w kierunku dłuższej formy opowiadania historii, która stawia kreatywność na pierwszym miejscu. Na TikTok możesz odtwarzać filmy z dźwiękiem na pełnym ekranie i widzieliśmy, że z twórcami takimi jak twórcy na naszej platformie, którzy są siłą napędową naszej społeczności, umożliwiają markom autentyczność i opowiadanie historii w sposób, który wcześniej nie był możliwy.

Euronews
Kris Boger, brytyjski dyrektor generalny TikTok

„Zauważyliśmy, że ta nowa forma rozrywki również napędza działania offline. I prawdopodobnie najlepszym tego przykładem jest to, co nazywamy handlem społecznościowym, które jest miejscem spotkania zakupów, ludzi nastawionych na zakupy, ale także zabawne treści, które są na TikTok, a także nasza społeczność. Widzieliśmy hashtagi, takie jak #TikTok, który skłonił mnie do zakupu, mają 57 miliardów wyświetleń hashtagów, a wszystkie te filmy, które są na TikTok, to ludzie odkrywający produkty, recenzują angażują się w te różne produkty, a następnie wywierają wpływ na świat ”- ujawnił Kris Boger.

Jak duże firmy wykorzystują Twoje dane?

Nie tylko konsumpcja zmienia się pod wpływem postępu technologicznego. Sposób, w jaki prowadzimy interesy, również przechodzi poważne przetasowania.

Aby dowiedzieć się więcej, wysłaliśmy naszego reportera Ryana Capperaulda na premierę nowej usługi Google w chmurze w Qatar National Convention Center w Doha, gdzie czołowi szefowie Google spotkali się, aby omówić uruchomienie nowej usługi w chmurze w regionie.

„Jesteśmy dzisiaj w Katarze i uruchamiamy nasz pierwszy region na Bliskim Wschodzie. To część naszego globalnego planu ekspansji” — wyjaśnił Tarik Khalil, Google Cloud Manager na Bliski Wschód i Afrykę Północną.

„Popyt ze strony naszych klientów i partnerów w regionie rośnie. Zwykle w przypadku inwestycji w krajach, w których popyt wzrasta, popyt ten polega na pozostawaniu blisko naszych klientów, pomaganiu im w rozwiązywaniu problemów i lepszym dotarciu do klientów”.

Euronews
Tarik Khalil, Google Cloud Manager, Bliski Wschód i Afryka Północna

Zapytany, czy jest to część szerszego projektu Google na Bliskim Wschodzie, Tarik Khalil powiedział Giełdzie, że „Częścią naszej inwestycji w Katarze jest infrastruktura”.

„Na drugim miejscu są nasi ludzie, nasi pracownicy i rynek z naszym ekosystemem. Wprowadzamy do kraju ogromny ekosystem, aby pomóc naszym klientom, naszym klientom i potencjalnym klientom ewoluować i rozwijać się w osiąganiu ich celów”.

Ale w jaki sposób faktycznie pomaga to firmom w odniesieniu do danych?

„Wszyscy wiemy, że to era danych (…) Dane rosną szybko i szybko i szybko. Myślę, że to jest punkt widzenia, z którym każda organizacja, każda firma musi się zmierzyć w bardzo efektywny sposób. W końcu muszą podejmować szybsze decyzje Muszą podejmować precyzyjne decyzje, wykorzystując potęgę technologii jako czynnika umożliwiającego uzyskanie tych spostrzeżeń.

„Więc pomagamy im, zapewniając naszą unikalną zunifikowaną platformę danych obsługiwaną lub faktycznie integrowaną teraz z możliwościami sztucznej inteligencji na tej platformie, aby proces był znacznie bardziej wydajny, aby móc szybciej uzyskać wgląd w dane. „

Dokąd zmierza branża technologiczna?

Obiecująca era dla regionu, wkraczająca w nowe obszary wzajemnych połączeń. Ale co z ogólną przyszłością sektora?

Spotkaliśmy się z Mario Aquino, który jest prezesem Future Labs Ventures w Singapurze, firmy inwestującej w postęp technologiczny.

Euronews
Mario Aquino, dyrektor generalny Future Labs Ventures w Singapurze

„Co kilka minut, godzin i dni pojawiają się nowe odkrycia” – powiedział Mario Aquino. „Żyjemy w bezprecedensowej epoce innowacji opartych na technologii. Skupiliśmy się głównie na rozwiązywaniu skalowalnych problemów rynkowych, które przynoszą korzyści lokalnym gospodarkom, ale przede wszystkim ludziom i społeczeństwom”.

TikTok i Google mówią nam, że możliwości biznesowe wykraczają daleko poza tworzenie zabawnych filmów. Pomimo oczywistych obaw związanych z bezpieczeństwem danych, wydaje się, że konsumenci w większości powitali gigantów technologicznych w niemal każdej dziedzinie naszego życia.

Tradycyjne linie zacierają się. Prezesi, obywatele i rządy wciąż jednak próbują przewidzieć zarówno potencjał, jak i pułapki tej bardzo nowej i bardzo intymnej relacji.