Koniec produkcji Opla Astry w Gliwicach. Co dalej z fabryką?
Wkrótce będzie koniec produkcji Opla Astry w Gliwicach. Kolejne serie tego modelu będą już produkowane w Niemczech. Kiedy wyjedzie ostatni model Opla? Co dalej z fabryką?
To koniec produkcji Opla Astry w Gliwicach, ostatni Opel Astra wyjedzie z zakładu firmy już 30 listopada. Następcy będą już produkowani w Niemczech, a co dalej z fabryką? Ma zostać wyłączona, ale to nie koniec działania fabryki w naszym mieście.
Koniec produkcji Opla Astry w Gliwicach
Opla Astrę w Gliwicach produkowano przez prawie przez 23 lata. 31 sierpnia 1998 roku zaczęto produkować samochody w Gliwicach. Od tamtego (1998r.) roku z polskiej fabryki wyjechało 2,5 mln egzemplarzy Astry. Jak pisze portal Auto Świat, Gazeta Wyborcza dotarła do informacji, że zakład zaczyna wygaszanie produkcji, a ostatni z samochód, z tego modelu wyjedzie z Gliwic już 30 listopada.
Aktualnie powstaje tam piąta generacja Opla Astry. Produkcja tej generacji rozpoczęła się w 2015 roku, najwięcej samochód piątej generacji wyjechało z linii montażowej rok później. Wówczas zakład Opla opuściło 201 tysięcy samochodów. Po 2016 roku zaczęła maleć liczba auta, które produkowano w fabryce, a statystki przedstawiały się następująco:
- 2017 rok – 165 tysięcy egzemplarzy,
- 2018 rok – 107 tysięcy egzemplarzy,
- 2019 rok – 93 tysiące egzemplarzy,
- 2020 rok – 46 tysięcy egzemplarzy.
Tak jak wspomnieliśmy kolejna generacja – szósta, będzie produkowana już u naszych sąsiadów – w Niemczech. Dla fabryki oznacza to zakończenie produkcji sławnego Opla Astry.
Idzie nowe. Zamiast Astry – samochody dostawcze
Może i to jest koniec dla Opla Astry, ale będzie nowy początek. W fabryce będą powstawać samochody dostawcze. Koncern Stellantis, do którego należy Opel – już od kwietnia przyszłego roku zamierza zacząć konkretną seryjną produkcję dostawczaków w fabryce obok montowni Astry. Jakie samochody będą wyjeżdżały z linii produkcyjnej? Między innymi Opel Movano, Peugeot Boxer, Fiat Ducato i Citroen Jumper. Będą one w trzech różnych długościach i dwóch wysokościach, ale i także.. wersje elektryczne tych samochodów. Z tego zakładu będą wyjeżdżać pojazdy, które trafią na rynek brytyjski.
Na sam początek będzie tylko jedna zmiana, a później ma dołączyć druga w sierpniu, a trzecia październiku i listopadzie 2022 roku. Wtedy będzie trzeba zwiększyć kadrę pracowniczą do blisko 2,5 tysiąca pracowników. Aktualnie w gliwickiej fabryce Opla jest 2 tysiące. Jak powiększy się kadr, to z bram fabryki będzie co roku wyjeżdżać około 100 tysięcy samochodów.
Źródło informacji: Auto Świat