O nas
Kontakt

Najważniejsze pytanie: w jaki sposób sztuczna inteligencja może pomóc Ci wspiąć się po drabinie kariery w korporacji?

Laura Kowalczyk

KPMG

Globalny szef AI w KPMG rozmawia z TylkoGliwice Business o swoim optymistycznym spojrzeniu na zastosowania AI.

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektórzy ludzie robią postępy w pracy szybciej od Ciebie? Bo wszyscy wiemy, że nie zawsze dzieje się tak dlatego, że są lepsi w swojej pracy…

Według badania KPMG istnieje duże prawdopodobieństwo, że ma to związek z klasą społeczną, w której się znajdujesz.

Badanie wykazało, że osobom z niższych warstw społeczno-ekonomicznych przejście na kolejny poziom zajmuje średnio 19% więcej czasu w porównaniu z osobami z wyższych warstw społeczno-ekonomicznych.

Ale sztuczna inteligencja mogłaby pomóc wyrównać szanse.

W tym odcinku „Wielkiego pytania” Hannah Brown rozmawia z globalnym szefem sztucznej inteligencji w KPMG, Davidem Rowlandsem, aby omówić potencjał sztucznej inteligencji w zakresie poszerzania lub zawężania podziału majątku, w zależności od tego, jak go wykorzystamy.

Czy sztuczna inteligencja może pomóc zwiększyć mobilność społeczną?

W badaniu opublikowanym przez KPMG UK zbadano ścieżki kariery 16 500 pracowników KPMG w ciągu 5 lat i stwierdzono, że pochodzenie społeczno-ekonomiczne danej osoby było głównym czynnikiem wpływającym na szybkość awansu w firmie.

Wydaje się, że połączenie kilku czynników o niskiej punktacji ma efekt mnożnikowy, przy czym najwolniejsze tempo rozwoju osiągają białe kobiety z niższych środowisk społeczno-ekonomicznych.

To samo wydarzyło się na drugim końcu skali – Azjaci z wyższych środowisk społeczno-ekonomicznych osiągali szybsze postępy i tworzyli różnicę między tymi dwiema grupami wynoszącą 32%.

David Rowlands z KPMG rozmawia z Hannah Brown na temat „Wielkiego pytania”.

Chociaż KPMG ciężko pracuje, aby wewnętrznie wyrównać szanse, David Rowlands wydaje się przekonany, że sztuczna inteligencja może pomóc innym firmom, branżom, a nawet narodom zrobić to samo.

„Sztuczna inteligencja jest jak supermocarstwo. Zwiększy możliwości poszczególnych osób, a także pracowników, organizacji i społeczeństw jako całości. Ale to nie zdarza się jednakowo.

„W rzeczywistości sztuczna inteligencja poprawia wydajność zespołów osiągających przeciętne i słabe wyniki w większym stopniu niż zespołów osiągających dobre wyniki. Innymi słowy, poprawia wydajność całego zespołu, ale wypełnia lukę w wynikach” – wyjaśnia David.

„To szansa dla osób, którym brakuje doświadczeń życiowych, takich jak dostęp do edukacji czy szkoleń. I oczywiście nagradzamy ludzi ekonomicznie na podstawie ich wyników, więc jest to szansa na zniwelowanie tej luki w zamożności. »

Jak możemy zapewnić, że nikt nie zostanie wykluczony z korzyści płynących ze sztucznej inteligencji?

„Jeśli teraz nie zaczniemy myśleć o tym, jakie chcemy, aby społeczeństwo było sprawiedliwsze i sprawiedliwsze, przegapimy ten moment” – upierał się David.

Poza wewnętrznymi strukturami firmy jednym z kluczowych czynników zapewniających, że osoby z biedniejszych środowisk lub krajów nie zostaną pozostawione samym sobie, jest równy dostęp do edukacji i szkoleń „Sztuczna inteligencja”. Ale czyja odpowiedzialność polega na tym, aby tak się stało?

Dzięki połączeniu wysiłków prywatnych i publicznych ludzie potrzebują dostępu do energii elektrycznej, Internetu i urządzeń. Dane sugerują, że na świecie nadal 2,6 miliarda ludzi nie ma dostępu do Internetu, a prawie 746 milionów nadal nie ma prądu.

Jeśli uda nam się to osiągnąć, będziemy mieli okazję ukształtować przyszłość, która będzie o wiele bardziej sprawiedliwa niż ta, którą znamy dzisiaj.

DAVID ROWLANDS

Globalny szef AI, KPMG

„Interesujące pytanie dotyczy organów ponadnarodowych, takich jak Unia Europejska, oraz dostępu do mocy obliczeniowej, dostępu do opracowywania modeli, dostępu do szkoleń i rozwoju, aby to wszystko mogło mieć miejsce między państwami narodowymi” – sugeruje David.

„Łatwo widać, że państwa narodowe miałyby do odegrania kluczową rolę w tym obszarze i że podstawowe umiejętności umożliwiające dobre wykorzystanie sztucznej inteligencji muszą stanowić część szkolnego programu nauczania.

„Jeśli uda nam się przekazać te umiejętności ludziom w szkole i na studiach, przyczyni się to do części tych korzyści społecznych”. Jeśli nam się to uda, będziemy mieli szansę ukształtować przyszłość o wiele bardziej sprawiedliwą niż ta, którą znamy dzisiaj. »

Najważniejsze pytanieto seria wydawana przez TylkoGliwice Business, w której zasiadamy z liderami branży i ekspertami, aby omówić niektóre z najważniejszych tematów dzisiejszego programu.