„Coolcation” to jeden z tegorocznych trendów turystycznych, w którym turyści poszukują chłodniejszych klimatów. Przy wysokich temperaturach latem znacznie przekraczających 30°C coraz więcej turystów z Europy środkowej i południowej podróżuje do Szwecji.
Turyści w tym roku odchodzą od tradycyjnych letnich norm i wybierają chłodniejsze kraje.
Coraz więcej turystów z Europy Środkowej i Południowej, gdzie temperatury latem mogą sięgać nawet 30, a nawet 40°C, udaje się do Umeå w Szwecji.
Dzięki lipcowej pogodzie wynoszącej 17°C, spokojnej i cichej atmosferze oraz braku korków ulicznych Umeå staje się bardzo popularnym celem podróży, do którego przyjeżdżają tłumnie turyści.
Kierownik kempingu Charlotte Nillson zauważyła, że coraz więcej osób z Finlandii przybywa na największy kemping w Luleå. Uważa, że wyjaśnieniem jest słaba korona szwedzka.
Goście z Holandii również wybrali Szwecję zamiast Hiszpanii, a Nilsson uważa, że za tym stoją skuteczne kampanie marketingowe.
„Holenderowie przychodzą do recepcji i mówią nam, że widzieli Norbottona w telewizji i teraz jadą na Przylądek Północny” – opowiada.
Szwecja również odnotowała wzrost liczby zagranicznych nabywców domów w całym kraju Europy Północnej o około 10,5 miliona. Zmiana klimatu jest kolejnym ważnym powodem.
Andre Hamacher i Angelina Pril przeprowadzili się z Niemiec do nowego szwedzkiego domu w maju. Kupili dom wakacyjny w Arvidsjaur cztery lata temu, ale początkowo nie planowali tam mieszkać na stałe aż do zeszłego roku.
„Latem temperatura przekracza 40 stopni Celsjusza, tutaj jest chłodniej” – powiedział Hamacher.