O nas
Kontakt

Produkty PepsiCo usunięte z europejskich sklepów spożywczych Carrefour ze względu na podwyżki cen

Laura Kowalczyk

A car leaves a Carrefour supermarket in Anglet, southwestern France

Ze sklepów we Francji usunięto produkty PepsiCo z półek, oczekuje się, że Belgia, Hiszpania i Włochy pójdą ich śladem.

Globalna sieć supermarketów Carrefour zaprzestanie sprzedaży produktów PepsiCo w swoich sklepach we Francji, Belgii, Hiszpanii i Włoszech ze względu na wzrost cen popularnych produktów, takich jak chipsy Lay’s, Quaker Oats, herbata Lipton i jej napój gazowany o tej samej nazwie.

Francuska sieć spożywcza ogłosiła, że ​​usunęła produkty PepsiCo z półek we Francji i dodała w sklepach małe tabliczki z napisem: „Nie sprzedajemy już tej marki ze względu na niedopuszczalny wzrost cen”.

Zakaz obejmie także Belgię, Hiszpanię i Włochy, ale Carrefour – który ma 12 225 sklepów w ponad 30 krajach – nie powiedział, kiedy wejdzie w życie w tych trzech krajach.

PepsiCo oświadczyło w oświadczeniu, że „prowadzi rozmowy z Carrefour od wielu miesięcy i nadal będziemy w dobrej wierze podejmować wysiłki, aby zapewnić dostępność naszych produktów”.

Firma stojąca za Cheetos, Mountain Dew i Rice-A-Roni podniosła ceny dwucyfrowo przez siedem kwartałów z rzędu, ostatnio o 11% w okresie od lipca do września.

Jej zyski rosną, chociaż rosnące ceny osłabiły sprzedaż, ponieważ ludzie zwracają się do tańszych sklepów. PepsiCo poinformowało również, że zmniejszyło rozmiary opakowań, aby sprostać wymaganiom konsumentów w zakresie wygody i kontroli porcji.

„Myślę, że obecnie widzimy, że konsumenci są bardziej selektywni” – powiedział inwestorom w październiku Hugh Johnston, dyrektor finansowy PepsiCo.

Spółka z siedzibą w Nowym Jorku podała, że ​​oczekuje się, że podwyżki cen ulegną złagodzeniu i w dużej mierze zrównają się z inflacją, która znacznie spadła na całym świecie od czasu zakłócenia łańcuchów dostaw podczas pandemii Covid-19.COVID-19, następnie wojna Rosji na Ukrainie, która podniósł ceny.

Jednak według danych opublikowanych w piątek 20 krajów Unii Europejskiej, które używają euro, odnotowało w grudniu wzrost cen konsumpcyjnych o 2,9% w porównaniu z rokiem poprzednim, odbijając się od siedmiu kolejnych miesięcznych spadków.

Ceny żywności i napojów bezalkoholowych spadły po bolesnym spadku o 17,5% w marcu w strefie euro, ale w listopadzie nadal były wyższe o 6,9% niż rok wcześniej.

PepsiCo zwróciła uwagę na rosnące ceny zbóż i oleju spożywczego. Koszty te wzrosły po inwazji Rosji na Ukrainę i nadal są odczuwalne przez rodziny pracujące w supermarketach. Jednak ceny artykułów spożywczych, takich jak zboża, będących przedmiotem obrotu na rynkach światowych, w ubiegłym roku znacznie spadły z rekordowych poziomów w 2022 r.

Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa podała w piątek, że jej wskaźnik cen żywności w 2023 r. będzie o 13,7% niższy w porównaniu z rokiem poprzednim, a jedynie miara wzrostu cen cukru w ​​tym okresie.