Brytyjska projektantka Clare Waight Keller wprowadza we wrześniu kolekcję we współpracy z Uniqlo.
Uniqlo wprowadzi na rynek kolekcję we współpracy z Clare Waight Keller – byłą dyrektor kreatywną francuskich marek luksusowych Givechy i Chloé. Znana również z tego, że zaprojektowała suknię ślubną Meghan Markle, o której dużo mówiono, a jej charakterystyczny styl to kreacje, które wyglądają bez wysiłku.
W 2009 roku Uniqlo nawiązał współpracę z niemiecką projektantką Jil Sanders i ożywił ich kolekcję +J. Nazwana przez magazyn dla mężczyzn GQ „najlepszą współpracą wszechczasów”, linia rzuciła wyzwanie branżowej konwencji luksusu i sprawiła, że wysokiej jakości produkty stały się bardziej dostępne. Koncepcja, która odniosła ogromny sukces. Do tego stopnia, że w 2020 roku marki ponownie nawiązały współpracę, aby wypuścić drugi rozdział +J. Kolekcja jesienno-zimowa przeplatała minimalizm i elegancję.
Powiedzieć, że został dobrze przyjęty, to lekko powiedzieć. Elementy wyprzedały się w ciągu kilku minut, a w sklepach w Tokio w Japonii wybuchł chaos, a ludzie chcieli dostać w swoje ręce chwalone przedmioty. Od tego czasu Uniqlo współpracowało z innymi dużymi markami w branży, takimi jak brytyjska marka modowa JW Anderson czy włoska luksusowa marka Marni.
Tym razem marka liczy na podobny sukces z wyczekiwaną kolekcją „Uniqlo:C”. Linia obejmuje 34 produkty, które pozostają wierne funkcjonalnej, a jednocześnie eleganckiej estetyce Uniqlo.
W wywiadzie dla Uniqlo Clare Waight Keller opisuje swoją kolekcję jako wprowadzającą elementy casual chic do codziennej garderoby.
Mówi, że litera „C” w imieniu i jej imieniu oznacza miasto, przejrzystość, połączenie, kapsułę, łączność i kreatywność. Zależy jej na nowoczesnym i swobodnym wyczuciu stylu.
Mówi, że kolekcja zawiera elementy, które składają się na kluczowe części kobiecej garderoby – od podkreślających figurę płaszczy po poczucie kobiecości.
Ważna jest także uniwersalność – przedmioty pozwalają przemieszczać się z miasta do kraju. Bez wątpienia jest to ukłon w stronę jej tętniącego życiem życia zawodowego w mieście i uspokajającej brytyjskiej wsi.
Waight Keller twierdzi, że ciężko pracowała nad wyborem tkanin, aby uzyskać odpowiedni krój i najlepsze rezultaty przy niższej cenie. W związku z tym w kolekcji znajduje się wiele tkanin bawełnianych i nylonowych.
Mówi, że chciała, aby ponadczasowe elementy pozwalały na wiele kombinacji strojów i dawały poczucie świetnego wyglądu w stylu chłopaka, czegoś swobodnego, a jednocześnie szykownego.
Yukihiro Katsuta, starszy dyrektor wykonawczy Fast Retailing Group i dyrektor ds. badań i rozwoju w Uniqlo, powiedział omawiając nadchodzącą kolekcję: „Uniqlo: C wyznacza nowy, ekscytujący rozdział w projektowaniu odzieży damskiej Uniqlo. Wierzę w bogactwo doświadczenia Clare i jej projekty które w pełni doceniają nowoczesną kobietę, wprowadzą nowy standard LifeWear dla kobiet. Mamy nadzieję, że będziemy kontynuować współpracę z Clare przez długi czas, tworząc kolekcje pełne energii i wrażliwości, które zachwycą noszącą je osobę”
Nowa kolekcja będzie dostępna w sklepach od 15 września.