Trzeciego wieczoru festiwalu w Sanremo wystąpiła druga połowa rywalizujących artystów. Gośćmi specjalnymi byli Ramazzotti i Morandi, ale w Ariston znalazło się także miejsce dla innej legendy Hollywood: Russell Crowe wystąpił i naśmiewał się z Johna Travolty.
Jeśli stare powiedzenie teatralne o tym, że „w nocy wszystko będzie w porządku” jest prawdziwe, to tegoroczny festiwal piosenki w Sanremo robi wszystko, co w jego mocy, aby je obalić. Ostatnia runda konkursu, która odbyła się w czwartkowy wieczór, była kolejną burzliwą aferą.
Zabawa gospodarzy polegająca na prezentowaniu śpiewaków, którzy prezentują wykonawców, jest nadal błędnie rozumianą koncepcją. Nawet drugiego dnia. SabrinaFerilli, która w hotelu Ariston rozmawiała o swoim powrocie do ogólnokrajowego nadawcy Rai, również zwróciła na to uwagę.
Trzeciego wieczoru festiwalu w Sanremo wystąpiła druga połowa z 30 artystów biorących udział w konkursie, ale podobnie jak poprzedniego wieczoru zostali przedstawieni przez innych, wyraźnie zawstydzonych uczestników.
Mannino przeciwko mocy białego mężczyzny
Współgospodarzem wieczoru była Teresa Mannino. Skakała, opowiadała dowcipy, tańczyła i śpiewała, ale Ariston to nie scena Zeliga. Monolog, który nadszedł po północy, przypominał oglądanie odcinka Superkwark, ale krytyka białego, bogatego mężczyzny z Zachodu była silna. „Ludzkie zwierzęta wolą władzę, władzę nad innymi mężczyznami, nad kobietami, nad dziećmi, nad naturą. Lubię moc, ale moc, która ma zupełnie inną energię. Moc śmiechu i rozśmieszania ciebie, moc ubierania mnie w pióra i śpiewania, nawet jeśli nie jestem dostrojony” – powiedział Mannino.
Ptasi taniec Travolty
W tym tygodniu wiele mówiło się o zawstydzeniu w Sanremo. Gag Johna Travolty z Fiorello i Amadeusem w „Ballo del qua qua” lub „Ptasznej pieśni” stał się najczęstszym tematem tej edycji w 2024 roku. Travolta nie podpisał zgody na ponowne pokazanie tej sceny w telewizji, Amadeus i Fiorello próbowali się bronić. „Amadeus obraża nas wszystkich. Gdybyśmy napadli na pocztę dwóch starszych ludzi, obraziliby nas mniej” – stwierdził Fiorello w swoim wieczornym przemówieniu. Niektórzy jednak twierdzili, że są gotowi tańczyć jak kaczki. Gość specjalny wczorajszego wieczoru, Gianni Morandisang, jego C’era un ragazzo, przyjdź do mnie, Beatlesów i Rolling Stones. Pod koniec występu Morandi oświadczył, że jest gotowy tańczyć z Fiorello przed Aristonem.
Eros w Sanremo: „Nigdy więcej wojen”
Piosenkarz i autor tekstów wrócił do Ariston, aby uczcić 40. rocznicę swojego istnienia Terra Obietnicapiosenką, którą wygrał konkurs w 1984 roku.
„Czy zmusisz mnie do tańca qua qua?” – zażartował Ramazzotti do Amadeusa, nawiązując do środowego gagu z Travoltą. „Wszystko zawdzięczam Sanremo” – powiedział. Na zakończenie przedstawienia Ramazzotti zaapelował o pokój. „Pięćset milionów dzieci żyje w strefach konfliktów, inne nigdy nie zobaczą ziemi obiecanej. Nigdy więcej krwi, nigdy więcej wojen. Pokój” – krzyczał Ramazzotti.
Hołd ofiarom w pracy
„Sanremo to muzyka, ale skłania także do refleksji: w zeszłym roku każdego dnia czterech pracowników wychodziło z domu, aby udać się do pracy i nigdy nie wróciło: 1485 zgonów, które nie trafiają do wiadomości prasowych, ciche zgony” – powiedział Amadeus przedstawiając Paolo Iannacciego i Stefano Massiniego , śpiewanie L’uomo nel lampo. „Ochrona pracowników to obowiązek” – przypomniał nam Amadeus na zakończenie spektaklu.
„Istnieje miłość, o której nigdy się nie mówi, podstawowa miłość, którą powinniśmy żywić do naszych praw, które nam przysługują, kimkolwiek jesteś. Każdy w życiu ma swoją własną miłość, która go kwalifikuje, identyfikuje, nadaje mu tożsamość, ale istnieją również prawa na tym świecie, gdzie wszystko często określa się jako retorykę. Jest takie słowo, które jest piękne: godność, niech żyje godność” – powiedziała Iannacci.
Rocker Russell Crowe zapala Ariston i kpi z Travolty
Nowozelandzki aktor, który z dumą ujawnił w Sanremo, że ma włoskie korzenie, na scenie Ariston nie zagrał żadnej roli, ale zaśpiewał z The Gentlemen Barbers Niech światło świeci.
Występ godny nagrody Grammy przedstawiający jego tournée po Włoszech. Crowe skorzystał również z okazji, aby zażartować z Johna Travolty. „Mimo swojego pochodzenia nie masz włoskiego nazwiska” – powiedział Mannini, który następnie zacytował DiCaprio, DeNiro i Coppolę. „Travolta” – powiedział Crowe, który następnie naśladował gest z „Ptasiego tańca” i dodał: „Co do cholery…”.
Edoardo Leo: „Artyści demokracji”.
Moda na Rai trwała dalej wraz z Edoardo Leo. Zaprezentował swoją nową powieść, a następnie wygłosił pospieszny monolog na temat wolności. Wiele wyuczonych cytatów wyjaśnionych emocjami. Leo nalegał, aby bronić komików. „Śmiech to niesamowita czynność. To niesamowity sygnał, aby dać innym znać, że u nas wszystko w porządku. Śmiejmy się wszyscy w ten sam sposób. Dbajmy o zdrowie naszych komików. Artyści są strażnikami demokracji. To oni są pierwszymi celami władzy. Komedia to opowieść o życiu poważnym i tragikomicznym” – dodał Leo.
Kto na to spojrzał?: Emma to Barbie, Ghali to Michael Jackson
Mniej czerni, więcej elegancji trzeciego wieczoru kermesse. Teresa Mannino nosiła bluzki w zwierzęce wzory, pełne piór. Emma zabłysnęła w kolorze różu Barbie, a niedługo po prezenterce Ghali naśladowała Króla Popu, ubrana w pełną brokatu marynarkę, białe rękawiczki i mokasyny z białymi skarpetkami.
Giuliano Sangiorgi z Negramaro ubrał się w elegancką szarość, a reszta zespołu w czerń (pozostają w cieniu, tylko Sangiorgi jest głównym bohaterem). Szary był również najlepszym wyborem dla pana Raina. Dargen D’Amico miała na sobie suknię pełną „słów”. Bogaci i biedni, z zazdrością wzbudzającą zawziętość, przedstawieni przez BigMamę tiarą, wyglądali ślicznie w kolorze fuksji, przypominającym The List Reprezentant sprzed trzech lat.
San Remo: Rankingi
Podobnie jak w środę, TOP 5 ujawnione przez Amadeusa i Mannino to wyniki głosowań słuchaczy radia i telewizji. W piątek i sobotę w zestawieniu zostaną uwzględnione także głosy z sali prasowej.
Angelina Mango – Nuda
Ghali – Mój dom
Alessandra miłosna – Fino a qui
Tre- Kruche
Pan Rain – Dwie huśtawki