O nas
Kontakt

Swiss Air: Wakacje pasażerów „zrujnowane” po tym, jak samolot przyleciał do Hiszpanii bez bagażu

Laura Kowalczyk

Swiss Air: Wakacje pasażerów „zrujnowane” po tym, jak samolot przyleciał do Hiszpanii bez bagażu

Według doniesień podróżni czekali ponad dwie godziny, aż ich bagaż pojawi się na przenośniku taśmowym na lotnisku w Bilbao.

Szwajcarski samolot przyleciał do Bilbao w Hiszpanii w sobotę bez ani jednej sztuki bagażu rejestrowanego na pokładzie.

Według doniesień pasażerowie czekali ponad dwie godziny, aż ich torby pojawią się na przenośniku taśmowym lotniska, ale nigdy nie dotarli.

Jak podaje szwajcarska gazeta Blick, pasażerowie na pokładzie twierdzą, że pilot przeprosił za opóźnienie, ale nie wyjaśnił przyczyny ani nie poinformował ich, że ich bagaż nie dotarł na pokład samolotu.

Pasażerowie twierdzili, że kiedy dotarli na miejsce, pracownicy Swiss Air również nie powiedzieli im, gdzie znajdują się ich bagaże. Zamiast tego musieli poczekać, aż personel hiszpańskiej linii lotniczej Iberia poinformuje ich, że samolot wylądował bez bagażu na pokładzie.

Jeden z pasażerów, Carsten Redlich, powiedział The Blick, że jego wakacje zostały „zrujnowane”, ponieważ pozostawiono jego torby. Należał do grupy pilotów paralotniarskich udających się razem do Hiszpanii i w wyniku nieszczęśliwego wypadku zostali pozbawieni niezbędnego wyposażenia.

Dlaczego bagaż nie dotarł do Bilbao?

Linie Swiss Air potwierdziły, że samolot z Zurychu wystartował bez bagażu pasażerów.

Rzecznik linii lotniczej Kavin Ampalam powiedział francuskiej agencji prasowej AFP, że przyczyną problemu były niedobory załogi.

Czekali w Zurychu na naprawę sytuacji, ale po „godzinie i 16 minutach sytuacja nadal się nie zmieniła i ze względów operacyjnych zdecydowaliśmy się polecieć do Bilbao bez bagażu”.

AP Photo/Daniel Maurer
Airbus Swissair odlatuje z lotniska w Zurychu.

Ampalam powiedział, że lot nie może dłużej czekać, ponieważ pasażerowie musieli zostać odebrani w Bilbao, a samolot wrócił do Zurychu przed zamknięciem lotniska o 23:00.

Swiss Air nie może potwierdzić, czy pasażerowie zostali powiadomieni o decyzji o pozostawieniu bagażu, ale wyraził ubolewanie z powodu niedogodności, jakie sprawili klientom.

„Nadal analizujemy sytuację, aby dowiedzieć się, co dokładnie się stało” – powiedział Ampalam. „To nie powinno się zdarzyć”.

Jak często linie lotnicze gubią bagaż?

W 2022 r. liczba utraconego bagażu osiągnęła najwyższy poziom od 10 lat i zaginęło około 26 milionów toreb. To osiem na 1000 sztuk bagażu – prawie dwukrotnie więcej niż w przypadku kradzieży w 2021 r.

Z raportu SITA, dostawcy IT dla lotnictwa, wynika, że ​​przyczyną są niedobory wykwalifikowanego personelu, szybki powrót do podróży międzynarodowych po pandemii oraz zatory na lotniskach.

Ustalono, że Europa jest kontynentem, na którym panuje najgorszy problem zagubionego bagażu, a największe problemy mają większe lotniska obsługujące większą liczbę pasażerów.