Francuska firma produkcyjna pracuje nad serialem telewizyjnym opowiadającym o życiu pierwszej damy Francji, Brigitte Macron. Sugerujemy, w jaki sposób mogliby udramatyzować jej historię.
Sacré Błękitne! Od narodu, który przyniósł światu menage à trois, mała śmiertelność i francuski pocałunek (tam nazywają to po prostu pocałunkiem), pojawia się nowy dramat z Brigitte Macron.
Francuska wytwórnia filmowa Gaumont potwierdziła, że pracuje nad sześcioczęściowym serialem opartym na życiu Brigitte Macron pod tytułem Brigitte, une femme libre (Brigitte, wolna kobieta).
Scenariusz Jai Menti (Spirala kłamstw) zespołu Bénédicte Charles i Olivier Pouponneau, serial będzie podążał śladami życia Brigitte od jej pierwszego spotkania z jej obecnym mężem, prezydentem Emmanuelem Macronem.
Pierwsza dama Francji zawsze była postacią dość kontrowersyjną ze względu na różnicę wieku między nią a Emmanuelem. Brigitte jest prawie 25 lat starsza od swojego męża-polityka.
40-letnia Brigitte poznała Emmanuela w 1993 roku, kiedy była nauczycielką w pozaszkolnym klubie teatralnym, do którego uczęszczał 15-letni przyszły prezydent. W tym czasie w zajęciach uczestniczyła także 15-letnia córka Brigitte.
W 2006 roku Brigitte rozwiodła się ze swoim mężem, z którym była od 32 lat, André-Louisem Auzière, a rok później poślubiła Emmanuela. Miał wtedy 29 lat, ona 54 i była nauczycielką, obecnie w eleganckim Lycée Saint-Louis de Gonzague, gdzie później uczyła dwóch synów dyrektora generalnego LVMH Bernarda Arnaulta.
„Brigitte Macron to fascynująca postać i chcemy stawić jej czoła w romantyczny, niemal melodramatyczny sposób ze względu na romantyczny wymiar jej przeznaczenia” – Charles powiedział francuskiemu outletowi Le Figaro.
Choć według doniesień Macronowie nie są zaangażowani w serial, czas pokaże, jak zostanie przedstawione życie pierwszej damy kraju. Pozwoliliśmy sobie zasugerować trzy potencjalne przykłady filmowe pokazujące, w jaki sposób Gaumont może chcieć kontynuować.
Brigitte jest – choć w pewnym stopniu przedmiotem lubieżnych spekulacji tabloidów na temat swojego małżeństwa – w dużej mierze szanowaną postacią francuskiej polityki. Jednak fikcyjny opis jej pierwszego spotkania z Emmanuelem nadaje się do interpretacji transgresyjnej.
Czy pójdzie tą samą drogą, co wysublimowany film Todda Haynesa z 2023 roku? Maj grudzieńgdzie Brigitte cytuje wersety typu „Jestem naiwna, zawsze taka byłam”, a Emmanuel, gdy słyszy się o trudnych decyzjach dotyczących emerytur rolniczych: „To właśnie robią dorośli”.
A może mógłby wyciągnąć coś z prawdziwej księgi Powrót do czerni reżyser Sam Taylor-Johnson, którego 24-letnia różnica wieku z mężem aktorem Aaronem Taylor-Johnsonem spotkała się z podobną publiczną kpiną.
W rzeczywistości możesz pójść o krok dalej i poprosić Taylor-Johnson, aby wyreżyserowała film i zagrała w nim u boku jej młodego męża w roli Emmanuela, a następnie, w dużym stopniu w stylu jej filmu biograficznego o Amy Winehouse, oczyść każdy aspekt jej życia, który jest sprzeczny z twoimi własnymi celami narracyjnymi.
Wreszcie można było pójść trasą klasyka Hala Ashby’ego Harolda i Maude. Komiks romantyczny z 1971 roku, opowiadający o nastolatku ze skłonnościami samobójczymi zakochującym się w 79-letnim ocalałym z Holokaustu, jest o wiele bardziej radosny i czarujący, niż mógłby sugerować ten log. Filmografia Ashby'ego była główną inspiracją dla równie uroczego filmu Alexandra Payne'a Zatrzymania.
Jakie lekcje wyciągnął Payne? Harolda i Maude co można zastosować, aby uatrakcyjnić występ Brigitte? Spraw, aby ekran był ziarnisty jak stary materiał filmowy i umieść Cata Stevensa na ścieżce dźwiękowej.