O nas
Kontakt

„Uważam TikToka za mojego najlepszego przyjaciela w podróży”: jak pokolenie Z korzysta z aplikacji do planowania wakacji

Laura Kowalczyk

The majority of Gen Z in the US use TikTok as a search engine according to a survey by Adobe earlier this year.

Z ponad miliardem aktywnych użytkowników TikTok ma coś dla każdego, a młodzi podróżnicy korzystają z porad i rekomendacji na wakacje od poufnych osób.

Planowanie wakacji to sztuka. Ale od studiowania szczegółowych przewodników po przeglądanie artykułów podróżniczych może to być również zajęcie wymagające intensywnej pracy badawczej. A co, jeśli możesz po prostu przyjechać do nowego miasta lub kraju, wpisać kilka słów do telefonu i w ciągu kilku minut zaplanować swój dzień?

Cóż, właśnie to robi teraz wielu młodych ludzi za pośrednictwem TikTok.

Dlaczego ludzie korzystają z TikToka w celu uzyskania rekomendacji dotyczących podróży?

„Uważam TikToka za mojego najlepszego przyjaciela w podróży” – mówi 24-letnia menedżerka ds. mediów społecznościowych Gilleesa Gillen. „Znajdowanie rekomendacji miejsc na lunch, kolację, brunch, śniadanie, drinki i wydarzenia jest tak przydatne, że być może, gdy wpiszesz w Google miejsce, wyświetli się Ci tylko sponsorowana reklama”.

Mówi, że używa go podczas wszystkich swoich podróży i dzięki niemu dotarła do miejsc, których inaczej nigdy by nie znalazła.

„Zatrzymałem się u mojej przyjaciółki, która mieszka w Paryżu i znalazłem ten bar ze spokojem na TikTok i zabrałem ją tam. Nie mogła uwierzyć, że tak długo przechodziła obok tego baru, bo z zewnątrz wygląda jak sklep spożywczy. Od tamtej pory zabiera tam męża i przyjaciół.”

Czy TikTok jest używany jako wyszukiwarka?

Gillesa nie jest sam. Z amerykańskiej ankiety przeprowadzonej na początku tego roku przez firmę Adobe wynika, że ​​ponad dwóch na pięciu użytkowników TikToka traktuje aplikację jako wyszukiwarkę. Spośród nich 20 procent szukało miejsc podróży lub atrakcji, a 19 procent nowych restauracji.

Liczba ta jest jeszcze większa, jeśli rozłożyć ją na grupy wiekowe. 64 procent przedstawicieli pokolenia Z i 49 procent pokolenia millenialsów twierdzi, że używa aplikacji jako wyszukiwarki.

Ten wzrost liczby podróżnych korzystających z platformy to coś, co gigant mediów społecznościowych chce wykorzystać.

„71 procent europejskich użytkowników TikTok celowo wyszukuje w TikTok treści podróżnicze, a 77 procent użytkowników inspiruje się do odwiedzenia miejsca docelowego lub nawet zakupu produktu związanego z podróżami po odkryciu go w TikTok” – Stuart Flint, dyrektor ds. Globalne rozwiązania biznesowe dla Europy w TikTok, mówi TylkoGliwice Travel.

W tym tygodniu w przemówieniu wygłoszonym na targach turystycznych ITB w Berlinie powiedział, że autentyczność twórców TikTok przyciąga ludzi, ponieważ pokazują zarówno dobre, jak i złe strony podróży.

Jak mogę wykorzystać TikTok do planowania wakacji?

Jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś, znalezienie rekomendacji na TikToku jest dość proste.

„Połączę nazwę miejsca z czymś w rodzaju „podróży” lub „planu podróży”, a następnie rzeczami, które chcę zrobić” – mówi Gillen. „Gdybym chciała sprawdzić, czy są jakieś sklepy z używaną odzieżą lub pchle targi, mogłabym umieścić coś w rodzaju „Nowojorskich sklepów z używaną odzieżą” i zobaczyć, co się pojawi. Lub jeśli chcę odkryć wieś w Turcji, umieściłbym „Plan podróży po Turcji”.

Podróżnikom oszczędnym zaleca również wyszukanie nazwy miejsca zawierającej „darmowe atrakcje”, aby uzyskać inspirację, która nie nadwyręży banku.

Wyszukiwania te wyświetlą mnóstwo filmów, które możesz obejrzeć, aby sprawdzić, czy podoba Ci się wygląd danego miejsca, zanim sam je sprawdzisz.

Jeśli wybór w ofercie Cię przytłacza, Gillen zaleca sprawdzenie, ile razy użytkownicy zapisali film i dokładnie sprawdzenie potencjalnej aktywności lub restauracji w opiniach Google lub innych badaniach.