O nas
Kontakt

Włoski organ nadzorczy wywiera presję na BAT i Amazon w związku z reklamami wyrobów tytoniowych

Laura Kowalczyk

Image edited with Canva

Włoski organ nadzorujący konkurencję AGCM nakłada na BAT i Amazon karę w wysokości 7 mln euro za wprowadzającą w błąd reklamę podgrzewanych wyrobów tytoniowych.

Włoski organ ds. konkurencji nałożył grzywnę odpowiednio na British American Tobacco (BAT) w wysokości 6 mln euro i 1 mln euro na Amazon za, według niej wprowadzającą w błąd reklamę produktu, czyli podgrzewany tytoń.

Organ nadzorczy AGCM stwierdził, że reklama nie dostarczała konsumentom wystarczających informacji na temat zawartości nikotyny i zagrożeń dla zdrowia związanych ze stosowaniem produktów Glo Hyper X2 i Glo Hyper Air.

„Reklamy Glo Hyper X2 i Glo Hyper Air nie były zgodne z prawdą i nie dostarczały konsumentom wystarczających informacji” – stwierdziła AGCM w oświadczeniu.

„Dwa główne ostrzeżenia dotyczące stosowania, a mianowicie, że produkty te są szkodliwe dla zdrowia ze względu na obecność nikotyny w wkładach tytoniowych przeznaczonych do stosowania z wyrobami oraz że nie są przeznaczone do użytku przez osoby nieletnie, nie zostały prawidłowo przekazane. „

Podkreśla również, że reklama reprezentuje „zachowanie wprowadzające w błąd”, zachęcając konsumentów do zakupu produktu, który stwarza „zagrożenie dla zdrowia i jest zabroniony dla nieletnich”.

AGCM stwierdziło, że Amazon był zaangażowany, ponieważ sprzedaje produkty bezpośrednio na swojej platformie internetowej i promuje Glo Hyper X2 na Amazon.it.

Włoski organ regulacyjny ds. konkurencji wszczął dochodzenie w kwietniu 2023 r. Produkty są obecnie sprzedawane z następującym ostrzeżeniem: „Nie nadają się do sprzedaży osobom nieletnim”. Ten produkt, używany z wkładami, wkładami lub wkładami tytoniowymi lub nikotynowymi, nie jest bezpieczny i dostarcza nikotynę. „.

Rzecznik Amazona powiedział TylkoGliwice: „Zdecydowanie nie zgadzamy się z ustaleniami włoskiego Urzędu Ochrony Konsumentów i złożymy apelację.

„Twierdzenia ICA są błędne, zarówno pod względem faktycznym, jak i prawnym. Opis naszych produktów zawiera odniesienia do ograniczeń wiekowych i zagrożeń dla zdrowia związanych z zakupem tych produktów. Współpracowaliśmy w tej sprawie blisko z ICA i mamy zapewniło klientom jeszcze jaśniejszą informację, aby rozwiać wątpliwości Urzędu.