O nas
Kontakt

Detroit staje się pierwszym miastem w USA posiadającym zelektryfikowaną drogę, która ładuje pojazdy elektryczne podczas jazdy

Laura Kowalczyk

Detroit staje się pierwszym miastem w USA posiadającym zelektryfikowaną drogę, która ładuje pojazdy elektryczne podczas jazdy

Pojazdy testują pierwszą zelektryfikowaną drogę w Stanach Zjednoczonych, która może ładować pojazdy elektryczne podczas jazdy.

Ekipy zainstalowały pod ulicą w Detroit coś, co reklamuje się jako pierwszą w Stanach Zjednoczonych drogę publiczną do bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych.

Miedziane indukcyjne cewki ładujące umożliwiają pojazdom wyposażonym w odbiorniki ładowanie akumulatorów podczas jazdy, postoju na biegu jałowym lub parkowania nad cewkami.

Według Departamentu Transportu stanu Michigan odcinek 14th Street o długości ćwierć mili zostanie wykorzystany do testowania i udoskonalania technologii przed udostępnieniem jej społeczeństwu w ciągu kilku lat.

Demonstracje odbyły się w dzielnicy innowacji Michigan Central, centrum rozwoju technologii i programów eliminujących bariery w mobilności.

W tej dzielnicy Ford Motor Co. odnawia stary dworzec kolejowy Michigan Central w celu opracowania pojazdów autonomicznych.

Technologia należy do Electreon, izraelskiego twórcy rozwiązań do bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych.

Firma ma kontrakty na budowę podobnych dróg w Izraelu, Szwecji, Włoszech i Niemczech. Pilotażową inicjatywę w Michigan ogłosiła w 2021 roku gubernator stanu Michigan Gretchen Whitmer.

„Oprócz wiedzy motoryzacyjnej stanu Michigan zademonstrujemy, w jaki sposób ładowanie bezprzewodowe otwiera szerokie zastosowanie pojazdów elektrycznych, rozwiązując problem ograniczonego zasięgu, ograniczeń sieci oraz rozmiaru i kosztów akumulatorów” – powiedział Stefan Tongur, wiceprezes ds. rozwoju biznesu Electreon.

„Ten projekt toruje drogę do przyszłości mobilności o zerowej emisji, w której pojazdy elektryczne są normą, a nie wyjątkiem”.

Kiedy pojazd z odbiornikiem zbliża się do segmentów ładowania, cewki znajdujące się pod drogą przekazują prąd poprzez pole magnetyczne, ładując akumulator pojazdu.

Cewki aktywują się tylko wtedy, gdy przejeżdża nad nimi pojazd z odbiornikiem.

Tongur powiedział reporterom, że jezdnia jest bezpieczna dla pieszych, kierowców i zwierząt.

Stanowy Departament Transportu i firma Electreon zobowiązały się na pięć lat do opracowania systemu dróg elektrycznych.

Oczekuje się, że DOT rozpatrzy oferty na przebudowę części ruchliwej Michigan Avenue, gdzie zostanie również zainstalowane ładowanie indukcyjne.

Wraz ze wzrostem popularności pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych administracja Bidena uczyniła swój plan dotyczący pół miliona stacji ładowania pojazdów elektrycznych sztandarowym elementem swoich celów infrastrukturalnych.

Urzędnicy twierdzą, że droga do ładowania bezprzewodowego pomoże stanom Michigan i Detroit znaleźć się w czołówce technologii pojazdów elektrycznych.

„W Michigan chcemy wyprzedzić konkurencję. Chcemy przewodzić konkurencji” – powiedział dyrektor Michigan DOT Bradley C Wieferich.

Tongur powiedział, że nie podjęto żadnych decyzji w sprawie modeli przychodów w Michigan.

„Technologia jest inteligentna” – powiedział. „Technologia wie, kim jesteś — jesteś zweryfikowanym i autentycznym użytkownikiem — możesz otrzymać opłatę”.