Nie będzie to połączenie równych sobie podmiotów, ale jeśli Warner Bros. Discovery i Paramount połączą siły, stworzą giganta z imponującą liczbą franczyz filmowych do zabawy…
Warner Bros. Discovery i Paramount Global przeprowadziły rozmowy na temat potencjalnej fuzji obu spółek medialnych, a dyrektor generalny WBD David Zaslav spotkał się z dyrektorem generalnym PG Bobem Bakishem, podczas którego omówili połączenie sił.
Warunki ewentualnej fuzji spółek są oczywiście objęte tajemnicą, ale obie firmy pozyskały bankierów.
Tę informację jako pierwszy podał Axios, a następnie potwierdziły ją Variety i Deadline Hollywood.
Transakcja połączy dwa hollywoodzkie studia „Wielkiej Piątki”, a łączna wartość rynkowa Warner i Paramount wyniesie 38 miliardów dolarów (34 miliardy euro). Nie byłoby to jednak połączenie równych sobie podmiotów, gdyż wartość rynkowa WBD na dzień dzisiejszy wyniosła około 29 miliardów dolarów (26,5 miliarda euro), podczas gdy wartość rynkowa Paramount nieco ponad 10 miliardów dolarów (9,1 miliarda euro).
Według Axios Paramount znajduje się pod dużą presją znalezienia nabywcy lub partnera strategicznego ze względu na poziom zadłużenia narosłego w ostatnich latach. Warner Bros, firma stojąca za tegoroczną edycją lalka Barbiema nieco lepszą sytuację gotówkową.
Połączenie ich odpowiednich aktywów, obejmujących filmy, telewizję, transmisję strumieniową i sport, nie tylko umożliwiłoby obu firmom utworzenie imponująco gigantycznego giganta wiadomości i rozrywki, ale także umożliwiłoby im połączenie usług transmisji strumieniowej premium Max i Paramount+, aby lepiej konkurować z Netflix i Disney+ .
Jeśli chodzi o film, Warner Bros. Discovery przejmie od Paramount Pictures najwyższej klasy nieruchomości, w tym franczyzy takie jak Star Trek, Mission: Impossible, Top Gun, Scream, A Quiet Place, Terminator, Transformers i nie tylko. W stajni Warner Bros. Pictures znajdują się filmy o Harrym Potterze, DC Extended Universe, Władca Pierścieni i Mad Max.
Jeśli chodzi o telewizję, do sieci Paramount należą CBS, Comedy Central, MTV, Nickelodeon i BET. W ofercie Warner Bros. Discovery znajdują się takie marki jak CNN, HBO, TNT, TBS, Discovery Channel i Cartoon Network.
W zeszłym roku jednostka WarnerMedia i Discovery firmy AT&T połączyły się, tworząc Warner Bros Discovery.
Rozmowy pomiędzy WBD i Paramount mogą ostatecznie nie zakończyć się umową, ale jakakolwiek potencjalna fuzja uczyniłaby z nich siłę, z którą należy się liczyć – i niewątpliwie zaowocowałaby kilkoma nowymi projektami filmowymi i ponownym uruchomieniem franczyzy, co zapewniłoby trochę kocimiętki kasowej. Obserwuj tą przestrzeń.