O nas
Kontakt

Europoglądy. Pracodawco, spraw, aby Twoi pracownicy byli biurem nie do odrzucenia

Laura Kowalczyk

An illustration of an office

Najskuteczniejsza polityka RTO polega na tym, aby praca w biurze bardziej przypominała pracę w domu, pisze Samu Hällfors.

W miarę jak coraz więcej firm wprowadza rygorystyczne nakazy powrotu do biura, ostateczne koszty tych nowych zasad wychodzą na światło dzienne. Zmuszanie pracowników do powrotu do biura oznacza w większości firm exodus talentów.

Pracownicy nie poddają się: aplikacja randkowa Grindr spowodowała, że ​​prawie połowa pracowników odeszła z pracy po tym, jak firma nakazała wszystkim pracownikom wracać do biura dwa razy w tygodniu.

Pracodawcy pozostają niezmienni: kierownictwo Amazona zasugerowało niedawno, że pracownicy, którzy nie zgadzają się z nową polityką RTO, będą wkrótce musieli opuścić firmę.

Rozsądne jest, dlaczego pracodawcy chcieliby, aby pracownicy wracali do biura przynajmniej w niektóre dni w tygodniu. Biura w najlepszym wydaniu promują współpracę i komunikację, co widać na przykładzie krzywej Allena.

Ale równie zrozumiałe jest to, dlaczego wielu pracowników nie chciałoby wrócić do pracy stacjonarnej. W najgorszym przypadku biura zakłócają koncentrację i utrudniają wykonywanie zadań.

Możesz sprawić, że ludzie powrócą do biura — i to chętnie

Rozwiązaniem nie są kolejne mandaty RTO. Zamiast tego pracodawcy muszą dojść do porozumienia: stworzyć pracownikom biuro, któremu nie będą mogli odmówić.

Szerokie badanie przeprowadzone przez Leesmana wykazało, że przeciętny dom wspiera przeciętnego pracownika lepiej niż wiele biur.

Pracownicy potrzebują ciszy, prywatności i skupienia, aby móc dobrze wykonywać swoją pracę, a w większości biur wciąż brakuje tych czynników.

Wygląd zewnętrzny budynku biurowego w Berlinie, listopad 2021
Wygląd zewnętrzny budynku biurowego w Berlinie, listopad 2021

Pracownicy potrzebują ciszy, prywatności i skupienia, aby móc dobrze wykonywać swoją pracę, a w większości biur wciąż brakuje tych czynników.

To musi się zmienić. Pracodawcy, którzy odniosą sukces w nowej erze pracy hybrydowej – przyciągną i zatrzymają najlepsze talenty – to ci, którzy sprawią, że biuro stanie się wartościowym doświadczeniem dla ich pracowników.

A to oznacza, że ​​praca w biurze będzie bardziej przypominać – a nawet lepszą – pracę w domu.

Oto trzy sposoby, w jakie osiągnęliśmy to w naszej firmie. Wdrażając te trzy kroki, nasze biura są teraz pełniejsze niż przed pandemią – a wszystko to bez żadnych mandatów RTO.

Wytnij rozpraszający hałas

Większość biur – szczególnie tych o planie otwartym – jest zdecydowanie zbyt głośna. Rozpraszający hałas zabija produktywność i sprawia, że ​​pracownicy nie chcą przychodzić.

Jednak dopiero niedawno akustykę zaczęto odpowiednio uwzględniać w przebudowie biur.

Niezadowolenie z odwrócenia uwagi od hałasu najsilniej koreluje ze stwierdzeniem pracownika, że ​​wystrój jego miejsca pracy nie wspiera jego osobistej produktywności.

Aby pracownicy byli podekscytowani pracą w biurze, pracodawcy muszą zainwestować w naprawdę wysokiej jakości izolację akustyczną i maskowanie oraz dodać do biura obszary zapewniające pracownikom całkowitą ciszę.

Pracownicy startupu w Albany, Kalifornia, luty 2017
Pracownicy startupu w Albany, Kalifornia, luty 2017

Tylko 36% pracowników biorących udział w niedawnym sondażu stwierdziło, że jest zadowolonych z poziomu hałasu w swoim biurze.

Firmy nie powinny obarczać swoich pracowników skomplikowanym zadaniem zagłuszenia rozpraszającego hałasu. AirPods mogą zrobić tylko tyle (i nie mogą obsługiwać wielu osób pracujących razem).

Aby pracownicy byli podekscytowani pracą w biurze, pracodawcy muszą zainwestować w naprawdę wysokiej jakości izolację akustyczną i maskowanie oraz dodać do biura obszary zapewniające pracownikom całkowitą ciszę.

Zwiększ prywatność

Chociaż podsłuchiwanie rozmów w biurze lub szybkie spojrzenie na ekran kolegi może sprzyjać współpracy, niezliczone zadania w pracy również wymagają pełnej prywatności.

Sale konferencyjne pomagają to zapewnić podczas spotkań dwóch lub więcej osób. Jednak w większości biur nie ma prywatnych kwater do pracy indywidualnej.

Dostęp do prywatności jest silnym predyktorem zadowolenia poszczególnych pracowników z przestrzeni biurowej. Urzędy, które radzą sobie najlepiej, zapewniają optymalne warunki zarówno prywatności, jak i komunikacji.

Firma technologiczna w San Francisco, Kalifornia, kwiecień 2015
Firma technologiczna w San Francisco, Kalifornia, kwiecień 2015

Dostęp do prywatności jest silnym predyktorem zadowolenia poszczególnych pracowników z przestrzeni biurowej. Urzędy, które radzą sobie najlepiej, zapewniają optymalne warunki zarówno prywatności, jak i komunikacji.

Pracownicy nie powinni zakrywać ekranów komputerów urządzeniami chroniącymi prywatność, aby zakończyć ważne zadania.

W biurach zaprojektowanych z myślą o naprawdę efektywnej pracy hybrydowej pracownicy ci mogą po prostu przenieść się do prywatnej przestrzeni, aby sfinalizować zadanie lub odebrać ważny telefon.

Nadaj priorytet pracy skoncentrowanej

Współpraca ma kluczowe znaczenie dla sukcesu firm, a praca na miejscu w biurze pomaga ją wspierać. Jednak ostatecznie podstawą wszelkiej udanej współpracy jest także praca zorientowana na jednostkę.

Niewielu pracowników jest w stanie w pełni współpracować przez cały dzień pracy. Pracownicy potrzebują czasu i przestrzeni z dala od współpracowników, aby myśleć, tworzyć i osiągać indywidualne postępy w projektach — a wszystko to bez rozpraszania uwagi.

To skupienie pomaga następnie napędzać dalszą współpracę z zespołami.

Biura muszą zapewniać przestrzeń prywatną i cichą, zupełnie jak podczas pracy w domu.

Co równie istotne, pracodawcy muszą pozwolić pracownikom planować swoje dni pracy w biurze w sposób umożliwiający faktyczne skupienie się na indywidualnej pracy.

Praca hybrydowa zrewolucjonizowała sposób, w jaki spotykamy się i pracujemy. Przed biurem jeszcze długa droga, aby sprostać nowej rzeczywistości.

Teraz zadaniem pracodawców jest naprawienie braku połączenia; a nie zaczyna się to od zmuszania pracowników do powrotu do biura, ale od słuchania ich potrzeb i reagowania na nie.

Rzeczywiście, to nie wina pracowników, że biura nie dorównują nowoczesnej pracy; to wina urzędów.