Wyjątkowa kolekcja czerpie inspiracje z epoki „Madchester” i łączy w sobie piłkę nożną, modę i muzykę.
Brytyjski klub piłkarski Manchester United połączył siły z kultowym brytyjskim zespołem The Stone Roses, aby wypuścić nową kolekcję odzieży pod marką modową Adidas.
Według strony internetowej klubu współpraca Manchester United x adidas x Stone Roses to „fuzja piłki nożnej, mody i muzyki inspirowana kultową i legendarną erą Madchester”.
Dla tych z Was, którzy potrzebują odświeżenia, „Madchester” pojawił się po raz pierwszy na przełomie lat 80. i 90. i stał się ściśle powiązany ze sceną muzyki indie-dance/rave.
Termin „Madchester” został ukuty przez Tony’ego Wilsona z Factory Records, a wytwórnia została spopularyzowana przez brytyjską prasę muzyczną na początku lat 90. Do jego najsłynniejszych grup należą Stone Roses, Happy Mondays, Charlatans i James.
Na scenę wpłynęły także narkotyki, zwłaszcza MDMA (coś, czego Man Utd prawdopodobnie nie będzie zbytnio celebrował), a klub nocny Haçienda, którego współwłaścicielami są członkowie New Order, był czymś w rodzaju katalizatora muzycznego etosu miasta i bogatej oprawy muzycznej dziedzictwa, które nazwano „Drugim Latem Miłości”.
Sercem kolekcji jest koszulka Manchester United x Stone Roses Originals Icon Jersey, będąca hołdem złożonym okładce debiutanckiego albumu The Stone Roses, zatytułowanego „The Stone Roses”, wydanego w 1989 roku.
„Odważny i niepowtarzalny projekt, stworzony przez gitarzystę Johna Squire’a, zdobi koszulkę trzema czerwono-biało-niebieskimi paskami adidas na rękawach oraz złotym napisem „The Stone Roses” po wewnętrznej stronie kołnierza” – czytamy na stronie internetowej Man Utd .
Herb Manchesteru United został „twórczo zaadaptowany i zawiera słowa „This is the One” oraz dwa plasterki cytryny zastępujące piłki po obu stronach”.
„To seria, która pozwala fanom prezentować swoją pasję zarówno do muzyki, jak i piłki nożnej poza boiskiem”.
Inigo Turner, dyrektor ds. projektowania w firmie adidas, wyraził swoje podekscytowanie kolekcją, stwierdzając: „Muzyka The Stone Roses to ścieżka dźwiękowa dla fanów, którzy pamiętają słynną klasę z 1992 roku. Ta kolekcja celebruje piękne połączenie piłki nożnej i kultury muzycznej, które zarówno zespół i zespół reprezentowany.”
James Holroyd, dyrektor ds. rozwoju komercyjnego w Manchesterze United, podkreślił głęboki związek pomiędzy The Stone Roses a kulturą fanów klubu. Skomentował: „Ta kolekcja odzwierciedla nasze wspólne historie w sposób, który łączy zarówno starszych fanów, jak i nowe pokolenie kibiców”.
Aby uczcić inaugurację, obecni gracze zarówno męskiej, jak i żeńskiej drużyny wzięli udział w sesji zdjęciowej, a także udostępniono krótki film „Roses Are Red”.
Sprawdź to poniżej:
Kolekcja przedmeczowa zadebiutuje w niedzielę 11 lutego podczas wyjazdowego meczu Manchesteru United z Aston Villą w Premier League oraz meczu Pucharu Anglii kobiet z Southampton.