O nas
Kontakt

Miliardy walentynkowe: trwała miłość firm do 14 lutego

Laura Kowalczyk

Media City

Wiele największych marek jest gotowych czerpać zyski z Walentynek. Ta starożytna tradycja jest celebrowana w różnych formach na każdym kontynencie od setek lat. Postępy w technologii cyfrowej zakłócają sposób, w jaki firmy komunikują się z parami i tworzą niezapomniane doświadczenia.

W tym odcinku Giełdy skupiamy się na wielomiliardowym biznesie związanym z Walentynkami. Luty jest miesiącem miłości od XIV wieku, ale technologia zmienia oblicze romansu. Europejski prezes grupy luksusowych hoteli, Four Seasons Adrian Messerli, wyjaśnia, w jaki sposób największe marki zdobywają klientów, łącząc stare tradycje z najnowszymi innowacjami cyfrowymi.

Biznes romantyczny kwitnie

Według firmy badawczej IPSOS MORI ponad połowa dorosłych posiadających partnera (55%) planuje świętować Walentynki. Ten wyjątkowy dzień jest najbardziej popularny w Stanach Zjednoczonych, gdzie zazwyczaj bierze w nim udział trzy czwarte (75%) wszystkich par. Cały ten entuzjazm przekłada się na ogromne kwoty pieniędzy. Biznes miłosny kwitnie także w Europie. Ponad połowa wszystkich par (51%) w Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii również zazwyczaj przyłącza się do zakupów i uroczystości.

Źródło: https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/news/documents/2022-02/Valentines-Day-around-the-world-2022%20.pdf