Telefony Bendy i łącza satelitarne były jedną z innowacji prezentowanych na tegorocznym Mobile World Congress.
Zwariowane, innowacyjne telefony komórkowe można było zobaczyć na tegorocznym Mobile World Congress w Barcelonie.
Telefon komórkowy z koncepcją adaptacyjnego wyświetlacza opracowany przez Motorolę i Lenovo jest elastyczny i można go zginać wokół nadgarstka. Można go również zgiąć, aby stał bez podparcia.
„Rynek telefonów komórkowych stanowi obecnie szczególne wyzwanie, ponieważ jest zdominowany przez dwóch dużych graczy, Apple i Samsung. Jeśli jesteś mniejszym graczem i generujesz mniejsze wolumeny, musisz znaleźć sposoby na wprowadzenie innowacji i urozmaicenie swojego urządzenia ”- powiedział Ben Wood, analityk w CCS Insight.
„I to jest jeden z tematów, który widzimy tutaj na MWC u niektórych z tych graczy”.
Nic dziwnego, że na wystawie pojawiło się kilka telefonów koncepcyjnych związanych ze sztuczną inteligencją.
Telefon Deutsche Telecom zamiast korzystać z aplikacji, rozmawia z użytkownikami.
Rezerwuje im potrzebne loty i hotele, nagrywa filmy z nagranymi wspomnieniami lub podaje rekomendacje miejsc, które chcą odwiedzić.
Huawei, chińska firma telekomunikacyjna, zapewniła sobie w zeszłym roku 4 procent światowego rynku telefonów komórkowych, ale w Chinach to inna historia, gdzie ponad połowa wszystkich sprzedanych telefonów pochodzi od tej marki.
Dlatego sprowadził do Barcelony jeden ze swoich najnowszych modeli – Huawei Mate60 RS Ultimate Design.
Ran Sun, menedżer ds. portfolio produktów Huawei, demonstruje możliwości fotograficzne tego urządzenia, twierdząc, że wyróżniają go aparaty.
„Zwykle w każdym smartfonie teleobiektyw ustawia ostrość na określoną odległość, a kiedy podejdziesz naprawdę blisko obiektu, nie będziesz w stanie ustawić ostrości na tak dużą odległość” – powiedział.
„Ale dzięki temu w module aparatu umieściliśmy dwie grupy obiektywów, które mogą stosunkowo zmieniać swoje położenie, dzięki czemu aparat może robić zdjęcia w dowolnym miejscu od pięciu centymetrów do nieskończoności”.
Nie ma go nawet na rynku w Europie, więc być może chiński producent testuje wody na pokazie technicznym.
Tech show to także miejsce, w którym marki, o których prawdopodobnie nigdy nie słyszałeś, prezentują swoje produkty skierowane do niszowego rynku.
Firma Thuraya ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich wprowadza na rynek nowy telefon Skyphone.
Jest wyposażony w wytrzymały wyświetlacz ze szkła Gorilla Glass, który wytrzymuje mocne uderzenia i może wytrzymać pod wodą na głębokość metra przez 10 minut.
Wyróżnia ją jednak zasięg satelitarny – gdy nie ma dostępnej sieci telefonii komórkowej, nadal możesz wykonywać połączenia, łącząc się z satelitami.
Jest nawet wyposażony w wysuwaną antenę, która wzmacnia sygnał z nieba.
„Skyphone jest wyjątkowy, ponieważ oferuje rozszerzenie sieci bez konieczności korzystania z sieci naziemnej” – mówi Sulaiman Al Ali, dyrektor generalny Thuraya.
„Więc wszędzie tam, gdzie możesz dotrzeć do nieba, możesz mieć łączność” – dodał.
Telefon będzie miał zasięg w ponad 150 krajach i ma być dostępny w drugiej połowie tego roku, i to nie tylko dla nieustraszonych odkrywców podróżujących do odległych miejsc.
Są one skierowane do każdego, kto nie chce polegać na sieciach naziemnych.
„Jedziesz nad morze. Jedziesz na pustynię. Jedziesz w góry. Zatem podczas wszystkich tych przygód, gdziekolwiek się udasz, będziesz mieć łączność” – powiedział Al Ali.