O nas
Kontakt

„Chcesz być chirurgiczny”: jak sztuczna inteligencja i duże zbiory danych zakłócają marketing B2B

Laura Kowalczyk

AI is allowing B2B marketers to be surgically precise with their targeting

Wyróżnienie się w dzisiejszym hałaśliwym świecie staje się coraz trudniejsze dla dużych i małych firm, ale sztuczna inteligencja wprowadza nowy rodzaj marketingu mającego na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów.

Personalizacja i hiperpersonalizacja to trendy już przyjęte przez firmy skierowane do konsumentów. Jednak marketerzy pracujący w sektorze B2B również w coraz większym stopniu dostrzegają jego wartość, a „trafność” jest obecnie modnym hasłem w kręgach kreatywnej komunikacji.

„Chcesz być chirurgiem” – powiedział Sylvain Bloche, globalny dyrektor ds. mediów cyfrowych i strategii w Dell Technologies, firmie TylkoGliwice Business podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności w Cannes Lions.

„W marketingu B2B wykorzystujemy sztuczną inteligencję w różnych formach.

„Jednym z nich jest przechwytywanie sygnałów i danych. Kiedy już przechwycisz coraz więcej sygnałów aktywowanych przez marketing medialny, najważniejsze będzie wyciągnięcie z nich wartości.

„Chodzi o wykorzystanie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji do opracowania modeli, które pozwolą nam być wysoce ukierunkowanym i bardzo trafnym w przekazywaniu informacji (…), dzięki czemu będziesz mógł dostarczać odpowiednią ilość treści właściwym osobom we właściwym czasie ich podróży klient.”

Zdobądź więcej za swoje pieniądze

Sztuczna inteligencja napędza transformację biznesową w niespotykanym dotychczas tempie, a jej celem jest zwiększenie produktywności i przyspieszenie innowacji.

Jeśli chodzi o marketing, uzasadnienie biznesowe jest dla Bloche’a jasne, który twierdzi, że może pomóc w wygenerowaniu „znacznie większego i lepszego zwrotu z inwestycji”.

„W B2B decydenci IT i CIO (Chief Information Officers), pracując nad kluczowymi projektami, potrzebują odpowiednich informacji. Jest to więc kwestia istotności. (W przypadku firmy Dell) chodzi o bycie osiągalnym we właściwym czasie. I tak, myślę, że (AI) będzie rozwiązaniem tego problemu” – powiedział.

Nadążanie za technologią komputerową

Firmy technologiczne, takie jak Dell, wykorzystują moc sztucznej inteligencji nie tylko w swoich działaniach marketingowych, ale także w produktach, które wprowadzają na rynek. Na przykład komputery stacjonarne i laptopy przeszły transformację sztucznej inteligencji.

„Szybkość i przyspieszenie (procesora), który masz w swojej maszynie, jest fantastyczna. Dzięki temu oszczędzasz dużo baterii” – powiedział Bloche.

„Dzięki temu niektóre podstawowe zadania stają się znacznie prostsze. Możesz dosłownie poprosić swoją maszynę, aby coś dla Ciebie zrobiła. Osiągniesz sukces. Dobra wiadomość jest taka, że ​​działamy w bezpiecznym środowisku brzegowym. Masz tę sztuczną inteligencję na wyciągnięcie ręki.

Sylvain Bloche z firmy Dell rozmawia z Euronews Business podczas Festiwalu Kreatywności w Cannes Lions

AI: nowa „rewolucja przemysłowa”

Jeśli chodzi o kolejny poziom sztucznej inteligencji, Bloche przewiduje, że będzie ona obecna wszędzie, we wszystkim, co robimy.

„Przeżywamy nową rewolucję, rewolucję przemysłową. Biorąc pod uwagę ilość dostępnych danych i szybkość aplikacji AI, myślę, że sztuczna inteligencja będzie dla nas tym, czym jest dzisiaj Internet” – powiedział.

„Wszędzie sztuczna inteligencja jest w pewnym sensie kierunkiem, w którym zmierzamy”.