O nas
Kontakt

Duży popyt na podróże tego lata zwiększa zyski easyJet

Laura Kowalczyk

File photo

EasyJet zaktualizował inwestorom swoje zyski i prognozy na cały rok 2024, przy czym linia lotnicza ogłosiła poprawę zysków w miarę zbliżania się do swoich celów średnioterminowych.

EasyJet odnotował w trzecim kwartale wzrost zysku o 16% rok do roku, wynikający z dużego popytu na podróże letnie.

Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 236 milionów funtów (280 milionów euro) za trzy miesiące zakończone 30 czerwca w porównaniu do 203 milionów funtów (241 milionów euro) rok wcześniej. Jednocześnie easyJet podał, że perspektywy na rok finansowy 2024 są pozytywne.

„Skorygowany zysk przed opodatkowaniem w wysokości 236 milionów funtów za kwartał oznacza wzrost o 16% w porównaniu z rokiem poprzednim i jest wyższy niż szacowana kwota 219 milionów funtów. Wynik ten został wsparty przez przychody w wysokości 2,63 miliarda funtów, co oznacza wzrost o 11% w porównaniu z analogicznym okresem i zgodnie z oczekiwaniami. W tej liczbie przychody z pasażerów (stanowiące 61% całości grupy) wzrosły o 7%, ale inne elementy przychodów grupy wykazują obiecujące oznaki wnoszenia coraz cenniejszego wkładu w sukces grupy” – powiedział Richard Hunter, dyrektor ds. rynków w Interaktywnym Inwestorze.

Hunter zauważył również, że przychody z usług dodatkowych, które obejmują płatności klientów za osobiście przydzielone miejsca, bagaż i jedzenie, stanowią obecnie 26% sprzedaży i wzrosły w tym okresie o 11%.

„Wyniki easyJet Holidays są równie interesujące, ponieważ mają dobry początek i stanowią obecnie 13% przychodów grupy. Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 73 miliony funtów, w porównaniu z 49 milionów funtów rok wcześniej, przychody wzrosły o 42%, a liczba pasażerów wzrosła o około jedną trzecią. W związku z tym EasyJet podniósł prognozę, zgodnie z którą jednostka wniesie do zysku za cały rok 180 milionów funtów, co oznaczałoby wzrost o 48%. »

Analityk rynku podkreślił, że wprowadzenie na rynek jednostki wakacyjnej wydaje się być we właściwym momencie, a świadomi kosztów konsumenci poszukują atrakcyjnych pakietów.

„Liczba pasażerów i przepustowość również wzrosły, a przychody na miejsce wzrosły o 1% pomimo niedawnych trudności zaobserwowanych w innych częściach sektora. Współczynnik wykorzystania miejsc pozostał na stałym poziomie 90%, a easyJet odnotował, że sprzedał o 1,5 miliona miejsc więcej niż w poprzednim letnim okresie szczytu i zbliżał się do rocznej zdolności przewozowej wynoszącej 100 milionów miejsc, przy czym 69% w ostatnim kwartale zostało już sprzedanych” – dodał. Hunter też powiedział.

W środę po aktualizacji wyników kurs akcji EasyJet wzrósł o 5,33%.