O nas
Kontakt

Tesla wzywa do serwisu ponad 1,6 miliona samochodów w celu zdalnej naprawy oprogramowania

Laura Kowalczyk

A Tesla vehicle joins a parking lot full of Tesla vehicles stored at a shopping mall (file photo)

Tesla wzywa do serwisu 1,68 miliona samochodów w Chinach w celu przeprowadzenia zdalnej aktualizacji oprogramowania. Dzięki temu samochody będą ostrzegać kierowcę, gdy bagażnik nie będzie zamknięty, poinformował chiński organ regulacyjny rynku.

W ogłoszeniu z wtorkowego wieczoru poinformowano również, że pojazdy z uszkodzonymi zamkami bagażnika zostaną naprawione bezpłatnie.

Akcja serwisowa dotyczy niektórych importowanych pojazdów Model S i Model X oraz krajowych modeli Model 3 i Model Y wyprodukowanych w okresie od 15 października 2020 r. do 17 lipca 2024 r.

W zawiadomieniu o wycofaniu napisano, że niezablokowana pokrywa bagażnika może się otworzyć podczas jazdy, co zaburza widoczność kierowcy. Nie podano, czy kiedykolwiek zdarzyło się to samochodom Tesla.

Jak poinformowała Państwowa Administracja Regulacji Rynku, amerykański producent pojazdów elektrycznych rozwiąże ten problem poprzez zdalną aktualizację oprogramowania.

Chiny są dla Tesli ważnym rynkiem zbytu i bazą produkcyjną, a jednocześnie źródłem rosnącej konkurencji ze strony chińskich producentów pojazdów elektrycznych.

Firma poinformowała w zeszłym miesiącu o gwałtownym spadku dochodu netto w drugim kwartale, gdyż sprzedaż spadła, mimo obniżek cen i finansowania o niskim oprocentowaniu.