„Babygirl” stał się już jednym z najbardziej omawianych filmów na Lido w tym roku. Wielu już obstawia go jako chwałę nagród, zwłaszcza jeśli chodzi o aktorów, na czele z Nicole Kidman, która ma nadzieję, że będzie to „wyzwalająca historia”.
Nicole Kidman powraca na Lido z dzisiejszą światową premierą filmu Dziewczynkaodważny dramat erotyczny o Romy, wpływowej dyrektorce generalnej, która ryzykuje swoją karierę i życie rodzinne, romansując z młodszym stażystą.
Reżyseria: Halina Reijn (Ciała, ciała, ciała), która nadaje własny, mocny, nowoczesny i pozytywny pod względem seksualnym charakter thrillerom erotycznym z lat 80., w filmie występuje także Antonio Banderas w roli męża Romy, Jacoba i Trójkąt Smutku’ Harris Dickinson jako Samuel, stażysta, który wywołuje zamieszanie wokół kwestii władzy i dynamiki płci.
To raczej pasuje, że Dziewczynka powinien mieć premierę w Wenecji, tak jak Kidman 25 lat temu była na Lido z innym ryzykownym projektem: ostatnim filmem Stanleya Kubricka, Oczy szeroko zamknięte.
Przemawiając na konferencji prasowej Kidman powiedziała, że ma nadzieję, że Dziewczynka jest „wyzwalającą opowieścią” i opowiadał o pikantnym charakterze filmu.
„Oczywiście chodzi o seks, ale chodzi też o pożądanie. Chodzi o twoje wewnętrzne myśli, chodzi o sekrety, chodzi o małżeństwo, chodzi o prawdę, władzę, zgodę”.
To trafne podsumowanie, ponieważ film porusza kwestię gorącego romansu, ale także wagę szczerej i otwartej komunikacji na temat intymności, pragnień i zboczeń.
„To historia jednej kobiety i mam nadzieję, że jest to bardzo wyzwalająca historia” – kontynuowała. „Opowiadana jest z kobiecego punktu widzenia i to właśnie czyni ją tak wyjątkową… To było wyzwalające”.
Reijn rzeczywiście przyznała, że chciała Dziewczynka skupić się na „kobiecym spojrzeniu”, dodając jednocześnie, że „nie oznacza to, że film nie dotyczy także męskości, męskiej siły, kontroli, seksualności i wszystkich tych rzeczy”.
Reijin dodała, że namawia mężczyzn, aby zwrócili uwagę na „ogromną” lukę orgazmów, jaka istnieje między mężczyznami i kobietami, i powiedziała o niektórych zachowaniach (które pozostaną nieskazitelne) w jej filmie: „Kobiety nie dostały jeszcze zbyt wiele miejsca, aby zbadać to zachowanie, nie tylko to, jak silne jesteśmy, ale także to, jak słabe czasami jesteśmy. Zostałam wychowana przez moich rodziców w sposób, w jaki nie wierzę w dobro i zło, myślę, że wszyscy jesteśmy i tym, i tym. I musimy rzucać na to światło, ponieważ w chwili, gdy to tłumimy, staje się to niebezpieczne”.
Reijn wcześniej podzielił się tą informacją w notatkach prasowych Dziewczynka że „każdy z nas nosi w sobie małą czarną skrzynkę wypełnioną tabuistycznymi fantazjami, którymi być może nigdy się z nikim nie podzieli” i że była „zafascynowana dwoistością natury ludzkiej, a ten film jest próbą rzucenia światła, bez osądzania, na przeciwstawne siły, które tworzą nasze osobowości”.
„Dla mnie feminizm to wolność studiowania kobiecej wrażliwości, miłości, wstydu, gniewu i wewnętrznego zwierzęcia”.
Harris Dickinson dodała, że na planie obecny był koordynator ds. intymności, który dbał o „pragmatyczny” charakter zdjęć, natomiast Kidman stwierdziła, że praca z Reijn miała kluczowe znaczenie dla jej poczucia komfortu.
„Wiedziałam, że mnie nie wykorzysta” – powiedziała Kidman. „Jakkolwiek ktoś to interpretuje, nie czułam się wykorzystana. Wszyscy byliśmy bardzo troskliwi, byliśmy bardzo delikatni wobec siebie i pomagaliśmy sobie nawzajem. To było bardzo autentyczne, chronione i jednocześnie prawdziwe”.
Dodała, mówiąc o debiucie filmu przed publicznością: „Teraz wszyscy jesteśmy trochę zdenerwowani, więc mam nadzieję, że moje ręce nie trzęsą się. Ale jednocześnie jestem naprawdę dumna, że jestem na takim festiwalu i że mogę iść naprzód z filmami, które wciąż powstają – a szczególnie z kobietami u sterów”.
Dziewczynka premiera na Festiwalu Filmowym w Wenecji w Konkursie i zostanie wydany 25 grudnia przez A24. Bądźcie na bieżąco z TylkoGliwice Culture, aby przeczytać naszą pełną recenzję.