O nas
Kontakt

Wenecja 2024: Nicole Kidman o erotycznym i pozytywnym wobec seksu dramacie „Babygirl”

Laura Kowalczyk

Nicole Kidman at the Venice Film Festival press conference for her new movie,

„Babygirl” stał się już jednym z najbardziej omawianych filmów na Lido w tym roku. Wielu już obstawia go jako chwałę nagród, zwłaszcza jeśli chodzi o aktorów, na czele z Nicole Kidman, która ma nadzieję, że będzie to „wyzwalająca historia”.

Nicole Kidman powraca na Lido z dzisiejszą światową premierą filmu Dziewczynkaodważny dramat erotyczny o Romy, wpływowej dyrektorce generalnej, która ryzykuje swoją karierę i życie rodzinne, romansując z młodszym stażystą.

Reżyseria: Halina Reijn (Ciała, ciała, ciała), która nadaje własny, mocny, nowoczesny i pozytywny pod względem seksualnym charakter thrillerom erotycznym z lat 80., w filmie występuje także Antonio Banderas w roli męża Romy, Jacoba i Trójkąt Smutku’ Harris Dickinson jako Samuel, stażysta, który wywołuje zamieszanie wokół kwestii władzy i dynamiki płci.

To raczej pasuje, że Dziewczynka powinien mieć premierę w Wenecji, tak jak Kidman 25 lat temu była na Lido z innym ryzykownym projektem: ostatnim filmem Stanleya Kubricka, Oczy szeroko zamknięte.

Przemawiając na konferencji prasowej Kidman powiedziała, że ​​ma nadzieję, że Dziewczynka jest „wyzwalającą opowieścią” i opowiadał o pikantnym charakterze filmu.

„Oczywiście chodzi o seks, ale chodzi też o pożądanie. Chodzi o twoje wewnętrzne myśli, chodzi o sekrety, chodzi o małżeństwo, chodzi o prawdę, władzę, zgodę”.

To trafne podsumowanie, ponieważ film porusza kwestię gorącego romansu, ale także wagę szczerej i otwartej komunikacji na temat intymności, pragnień i zboczeń.

„To historia jednej kobiety i mam nadzieję, że jest to bardzo wyzwalająca historia” – kontynuowała. „Opowiadana jest z kobiecego punktu widzenia i to właśnie czyni ją tak wyjątkową… To było wyzwalające”.

Dziewczynka

Reijn rzeczywiście przyznała, że ​​chciała Dziewczynka skupić się na „kobiecym spojrzeniu”, dodając jednocześnie, że „nie oznacza to, że film nie dotyczy także męskości, męskiej siły, kontroli, seksualności i wszystkich tych rzeczy”.

Reijin dodała, że ​​namawia mężczyzn, aby zwrócili uwagę na „ogromną” lukę orgazmów, jaka istnieje między mężczyznami i kobietami, i powiedziała o niektórych zachowaniach (które pozostaną nieskazitelne) w jej filmie: „Kobiety nie dostały jeszcze zbyt wiele miejsca, aby zbadać to zachowanie, nie tylko to, jak silne jesteśmy, ale także to, jak słabe czasami jesteśmy. Zostałam wychowana przez moich rodziców w sposób, w jaki nie wierzę w dobro i zło, myślę, że wszyscy jesteśmy i tym, i tym. I musimy rzucać na to światło, ponieważ w chwili, gdy to tłumimy, staje się to niebezpieczne”.

Reijn wcześniej podzielił się tą informacją w notatkach prasowych Dziewczynka że „każdy z nas nosi w sobie małą czarną skrzynkę wypełnioną tabuistycznymi fantazjami, którymi być może nigdy się z nikim nie podzieli” i że była „zafascynowana dwoistością natury ludzkiej, a ten film jest próbą rzucenia światła, bez osądzania, na przeciwstawne siły, które tworzą nasze osobowości”.

„Dla mnie feminizm to wolność studiowania kobiecej wrażliwości, miłości, wstydu, gniewu i wewnętrznego zwierzęcia”.

Nicole Kidman powiedziała, że ​​ma nadzieję, że Babygirl będzie „wyzwalającą historią”.

Harris Dickinson dodała, że ​​na planie obecny był koordynator ds. intymności, który dbał o „pragmatyczny” charakter zdjęć, natomiast Kidman stwierdziła, że ​​praca z Reijn miała kluczowe znaczenie dla jej poczucia komfortu.

„Wiedziałam, że mnie nie wykorzysta” – powiedziała Kidman. „Jakkolwiek ktoś to interpretuje, nie czułam się wykorzystana. Wszyscy byliśmy bardzo troskliwi, byliśmy bardzo delikatni wobec siebie i pomagaliśmy sobie nawzajem. To było bardzo autentyczne, chronione i jednocześnie prawdziwe”.

Dodała, mówiąc o debiucie filmu przed publicznością: „Teraz wszyscy jesteśmy trochę zdenerwowani, więc mam nadzieję, że moje ręce nie trzęsą się. Ale jednocześnie jestem naprawdę dumna, że ​​jestem na takim festiwalu i że mogę iść naprzód z filmami, które wciąż powstają – a szczególnie z kobietami u sterów”.

Dziewczynka premiera na Festiwalu Filmowym w Wenecji w Konkursie i zostanie wydany 25 grudnia przez A24. Bądźcie na bieżąco z TylkoGliwice Culture, aby przeczytać naszą pełną recenzję.