Nowe, wspaniałe czterokołowe supersamochody warte miliony będzie można zobaczyć w ten weekend na ekskluzywnym pokazie samochodowym Salon Prive w Blenheim Palace.
Historyczne boisko do krykieta w Blenheim Palace, będące olśniewającym pokazem najwyższej klasy samochodów, zamieniło się w sanktuarium najbardziej ekskluzywnych supersamochodów na świecie podczas corocznego salonu samochodowego Salon Privé.
Każdego roku Salon Privé wyróżnia inny kolor, a tegoroczna edycja jest niebieska. Kolekcja niektórych z najbardziej ekskluzywnych niebieskich samochodów na świecie została zebrana na placu krykietowym księcia Marlborough.
„Na trawniku mamy dziś samochody warte ponad 120 milionów funtów. Dwa z nich to 250 Ferrari GTO. Mamy Bugatti Chirony, Buggatti Veyrony, F40, 512, mamy 250 samochodów z krótkim rozstawem osi, 275 GTB, mamy najbardziej niesamowitą kolekcję niebieskich samochodów” — mówi David Bagley, współzałożyciel i dyrektor Salon Privé.
Supersamochody dla superbogatych
Premierę w Wielkiej Brytanii na Salon Privé będzie miał Naran hyper coupe. Pięciolitrowy samochód sportowy V8 generuje ponad 1000 KM i obiecuje przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę w około 2,3 sekundy lub od 0 do 200 mil na godzinę w 16,5 sekundy.
Zaprojektowano go w Wielkiej Brytanii i wyposażono w układ siedzeń 2×2, dzięki czemu można zabrać trzech pasażerów na emocjonującą przejażdżkę po torze wyścigowym.
„Oznaczono go jako hiper coupe, więc jest to samochód w stylu GT3 dwa plus dwa, surowy i instynktowny, przeznaczony na drogi. To hiper samochód, produkujemy ich 39, a ideą jest, aby przypominał samochody z dawnych lat, kiedy jazda nimi była osiągnięciem, przyjemnością i wyzwaniem” — mówi Harry Hughes, kierownik ds. marketingu w Naran.
Wyprodukowanych zostanie zaledwie 39 egzemplarzy Naran, co czyni go ekskluzywną opcją dla superbogatych. Ale ma cenę superbogatych dwóch milionów euro… ale przynajmniej właściciele otrzymają prawa do nadawania nazw – co oznacza, że mogą nazwać swój samochód, jak chcą.
Hughes wyjaśnia: „Prawa do nadawania nazw należą do odbiorcy i zasadniczo od tego momentu wszystko jest robione na zamówienie. Mieliśmy klientów, którzy prosili o końskie włosie, wykończenia marmurowe, o usunięcie, zasadniczo wszystko stamtąd.
Kolejnym punktem programu jest premiera GT ONE firmy Tuthill. Oryginalny samochód został zbudowany dla klasy GT1 na legendarny wyścig Le Mans we Francji. Posiada silnik typu bokser o pojemności czterech litrów i mocy do 600 KM, nadwozie w całości wykonane z włókna węglowego oraz zawieszenie przednie i tylne z podwójnymi wahaczami.
„Ten samochód jest nieco wyższy niż większość aut tego typu, a skok zawieszenia jest niezwykle duży, dlatego powinniśmy mieć idealny samochód drogowy” – wyjaśnia Richard Tuthill, szef Tuthill.
Salon Privé odbędzie się w dniach 28–31 sierpnia 2024 r. w Blenheim Palace.