Powrót Fan Bingbinga jest wyjątkowym przykładem chińskiej gwiazdy wcześniej na czarnej liście ścisłej branży rozrywkowej jego kraju.
Fan Bingbing powinien powrócić do chińskich ekranów z ZielonyProdukcja Hongkongu-Koreana, która jest pierwszym chińskim dziełem aktora, odkąd został umieszczony na czarnej liście w 2018 roku.
Oprócz krótkiej sceny koreańskiego programu telewizyjnego „Insider” w 2022 r. I dwie role w amerykańskich produkcjach, 43 -letni aktor jest nieobecny na ekranach od sześciu lat.
Jego powrót z główną rolą w ZielonyFilm o stłumionym chińskim imigrancie, który uciekł z tajemniczą kobietą o zielonych włosach, jest czymś, co nie spodziewało się najwięcej.
W 2018 r. Chińskie organy podatkowe zbadały fana po tym, jak filmowiec Feng Xiaogang publicznie rozpowszechnił szczegóły kontraktów fanów, co doprowadziło społeczeństwo do przekonania, że może być winny uchylania się od podatków. Później tego samego roku potwierdzono, że rząd nakazał fanom zapłacić 883 miliony CN (około 110 milionów euro) podatków.
Po tych wydarzeniach prace fanów zostały umieszczone na czarnej liście w Continental China. Nie mogła pracować nad projektami filmowymi i telewizyjnymi w kraju, podczas gdy jej wcześniej ukończone prace nie mogły zostać opublikowane.
Wcześniej była to jedna z największych gwiazd krajowych i międzynarodowych w kraju, z ról Iron Man 3 I X-Men: Days of Past Future.
Jego skandal uchylania się od podatków doprowadził również do represji szerszego audytu podatkowego chińskiego przemysłu rozrywkowego, co doprowadziło do wzrostu CN o 11,747 miliarda CN (1,52 miliarda euro).
Niepewnie aktor został upoważniony do utrzymania swojej obecności w sieciach społecznościowych, którą ustanowiła markę kosmetyczną, fan piękności, aby nadal zarabiać pieniądze.
Podczas gdy wentylator powraca spoza krawędzi z czarnej listy, staje się rzadkim przykładem chińskiego artysty, który przeżył ciężkość cenzury swojego kraju.
Cenzura kinematograficzna w Chinach
Wiele filmów międzynarodowych zostało zabronionych przez surowych cenzorów Chin.
Przykłady obejmują film z 2018 roku Christopher RobinTam, gdzie Ewan McGregor gra starszą wersję Christophera we wszechświecie „Winnie-the-Cooh”, która była zabroniona z powodu memów internetowych, które porównały Xi Jinping do niedźwiedzia kreskówki.
Jeden z najbardziej znanych reżyserów w Chinach Zhang Yimou, którego filmy obejmują chińską historię sztuk walki, takiej jak Bohater, I które prowadziły zarówno ceremonie otwarcia, jak i zamknięcia w kraju w 2008 i 2022 r. Na żywo.
Na żywo jest epickim opisem rewolucji kulturowej przez cztery pokolenia rodziny i wygrał Grand Prix, Prix du Jury Ecumenique i Prix dla najlepszego aktora na festiwalu filmowym w Cannes w 1994 roku. Żegnaj moją konkubinę Wydany w poprzednim roku Chiny zabroniły filmu za krytykę chińskiej partii komunistycznej.
Wykształceni Chiny artystów często uciekli do innych krajów, aby nadal tworzyć swoją pracę.
Artysta wizualny AI Weiwei skrytykował kraj, odkąd został upoważniony do odejścia w 2015 r., Po aresztowaniu w 2011 roku na międzynarodowym lotnisku w Pekinie.
Nowa wystawa w Pompidou Center w Paryżu koncentruje się na pracy 21 chińskich artystów wizualnych, którzy opracowali surową cenzurę kraju: Aaajiao, Alice Chen, Chen Fei, Chen Wei, Chu Yun, Cui Jie, Hao Liang, Hu Xiaoyuan, Li Ming, Liu Chuang, Lu Pingyuan, Luyang, Miao Ying, Nabuqi, Qiu Xiaofei, Shen Xin, Xun Sun, Wan Yang, Yao Qingmei, Yu Ji i Zhang Ding.
50 dzieł wystawy konsultuje się ze wszystkimi trudnościami w zbliżaniu się do sztuki w kraju, który tak ściśle reguluje wolność wypowiedzi.
Mimo to jest to również wystawa zorganizowana przy pomocy dużych chińskich i dobrze finansowanych organizacji artystycznych. Zatytułowany „目 Chiny” („Eye China”) jest wynikiem partnerstwa z projektem West Bund Museum w Szanghaju.