O nas
Kontakt

D-Cup, A-Bomb: hybryda Barbenheimera w kinach

Laura Kowalczyk

D-Cup, A-Bomb: hybryda Barbenheimera w kinach

Ponieważ „Barbie” trafia dziś do serwisów streamingowych, rok 2023 jeszcze się nie skończył ze zjawiskiem Barbenheimera…

Wszyscy już znacie tę kufer.

The lalka BarbieOppenheimera tego lata można było tylko mówić o podwójnym filmie fabularnym – oba rekordowe filmy Grety Gerwig i Christophera Nolana miały premierę tego samego dnia i zaowocowały niezliczoną liczbą hashtagów, memów i plakatów z połączeniem #Barbenheimer w Internecie.

Obecnie donoszono, że amerykańskie studio filmowe Full Moon Features, twórcy filmów klasy B, niskobudżetowych parodii horrorów i perełek direct-to-video, takich jak Mistrz lalek, Martwi nienawidzą żywych! I Zły Bongoznajduje się w fazie przedprodukcyjnej filmu Barbenheimera.

pod tytulem BARBENHEIMER!film posunie marketingowe szaleństwo o krok dalej, faktycznie łącząc oba obiekty w pełnometrażowy film.

Choć niewiele wiadomo o filmie (poza producentem, założycielem Full Moon, Charlesem Bandem), dostępne jest streszczenie:

„Głęboko w Dollsville grupa znudzonych lalek – pod przewodnictwem genialnego doktora Barbenheimera – buduje bombę atomową. Ich misja? Raz na zawsze obalić patriarchat! Ale w miarę narastania wojny płci, czy Barbenheimer i jej gromadka piękności eksplodują bardziej, niż się spodziewały?

Studio zaczęło drażnić film plakatem i dodatkowym komentarzem na ten temat BARBENHEIMER! będzie mieszanką „komedii, dramatu, akcji i Armageddonu”.

Zobacz ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Full Moon Features (@fullmoonfeatures)

BARBENHEIMER! planuje premierę na Boże Narodzenie 2023 r. w Amazon Prime Video i we własnym serwisie streamingowym Full Moon, FullMoonFeatures.com.

Nie żeby byli pierwszymi, którzy wyobrażali sobie, jak mogłoby wyglądać to połączenie, pamiętajcie… W Internecie jest mnóstwo fałszywych zwiastunów, w tym ten szczególnie zapadający w pamięć od @curiousrefuge, który wcześniej kpił ze zwiastunów za pomocą sztucznej inteligencji dla Wesa Wersje Andersona Gwiezdnych Wojen, Władcy Pierścieni i Avatara.

Obejrzyj zwiastun Barbenheimera Curious Refuge:

Wyrazy uznania dla różowej bomby atomowej i „jasnoróżowego blasku nowej ery”.

Mniej rekwizytów dotyczących upodabniania Margot Robbie do kogokolwiek innego niż Margot Robbie, przekształcania Ryana Goslinga w Toma Feltona, gdyby miał szczególnie paskudny wypadek w windzie i pomylenia Willa Ferrella z Joshem Brolinem po botoksie.

Im mniej się mówi o wysysającym duszę mrugnięciu Barbie w pierwszej minucie, tym lepiej. Być może już nigdy nie zaśniemy.

Miejmy nadzieję, że wersja Full Moon zaoferuje mniej koszmarnego paliwa.

Posunięcie studia, choć może się to wydawać szalone, ma mnóstwo sensu: Full Moon zarabia na kulturowym fenomenie Barbenheimer i apetycie publiczności na oba filmy.

lalka Barbie, z Margot Robbie i Ryanem Goslingiem w rolach głównych, stał się najbardziej dochodowym filmem roku, przekraczając 1,4 miliarda dolarów w światowym box-office i obecnie zajmujący 14. miejsce w rankingu wszechczasów na całym świecie jako 51. film, który miał kiedykolwiek przekroczył 1 miliard dolarów. Jeśli chodzi o Oppenheimeraplasuje się w tym roku na trzecim miejscu z światowymi zarobkami w wysokości 890 mln dolarów, tuż za nim Film Super Mario Bros (1,3 miliarda dolarów) i więcej Strażnicy Galaktyki Vol. 3 (845 milionów dolarów) i Szybki X (704 miliony dolarów).

Dodatkowo ogłoszono, że Mattel tego oczekuje lalka Barbie w tym roku przekaże spółce ponad 125 milionów dolarów (116,5 miliona euro) tytułem rachunków brutto.

Tą liczbą podzielił się w zeszłym tygodniu podczas konferencji prasowej Goldman Sachs Anthony DiSilvestro, dyrektor finansowy Mattel.

„Uważamy, że to, co zobaczyliście wokół filmu Barbie, było szablonem, studium przypadku, okazją do prawdziwego zrozumienia wartości i atrakcyjności naszych marek, rezonansu kulturowego i, co ważne, naszej zdolności do kreatywnej realizacji tych projektów i komercyjnie” – powiedział dyrektor generalny Mattel, Ynon Kreiz. „Mamy nadzieję i oczekujemy, że będzie ich więcej. Nie twierdzę, że będzie tak duża i skuteczna jak Barbie, ale podejście będzie takie samo.”

Według The New York Times Mattel zarobił pięć procent przychodów ze sprzedaży biletów filmu, a także część ogólnych zysków jako producent filmu i dodatkowe płatności jako właściciel własności intelektualnej Barbie.

W związku z sukcesem filmu Mattel planuje mnóstwo projektów filmowych opartych na własności intelektualnej firmy, w tym film Hot Wheels w reżyserii JJ Abramsa, Polly Pocket Leny Dunham i Barney z Danielem Kaluuyą w roli głównej.

lalka Barbie trafi do serwisów streamingowych dzisiaj, we wtorek, 12 września. BARBENHEIMER! powinien być u nas do końca roku.