O nas
Kontakt

Potentat medialny Rupert Murdoch ustępuje ze stanowiska prezesa światowego imperium medialnego

Laura Kowalczyk

Potentat medialny Rupert Murdoch ustępuje ze stanowiska prezesa światowego imperium medialnego

92-letni australijski magnat biznesowy Rupert Murdoch obejmie stanowisko emerytowanego prezesa Fox Corp i News Corp, przekazując swoje stanowisko swojemu synowi Lachlanowi.

Rupert Murdoch ustępuje ze stanowiska prezesa Fox Corp i News Corp, głównych filarów jego prawicowego światowego imperium medialnego.

Fox twierdzi, że 92-letni australijski magnat biznesowy obejmie stanowisko emerytowanego prezesa obu firm i przekaże to stanowisko swojemu synowi Lachlanowi.

W liście do pracowników, o którym po raz pierwszy poinformował „Wall Street Journal”, Murdoch oświadczył, że będzie codziennie współpracował ze społecznościami Fox i News Corps.

„Przez całe moje życie zawodowe codziennie zajmuję się nowościami i pomysłami i to się nie zmieni. Ale nadszedł czas, abym przyjął różne role”.

„Jesteśmy wdzięczni, że będzie on pełnił funkcję emerytowanego prezesa i wiemy, że będzie nadal zapewniał cenne doradztwo obu firmom” – powiedział Lachlan Murdoch.

W ogłoszeniu nie wyjaśniono, dlaczego odchodzi teraz na emeryturę, ale ogłoszono to po wielu niepowodzeniach, jakie korporacje spotkały w ostatnich latach.

Utworzenie przez Murdocha Fox News uczyniło go siłą w amerykańskiej polityce. Oprócz Fox News Murdoch założył sieć nadawczą Fox, która jako pierwsza skutecznie rzuciła wyzwanie Wielkiej Trójce ABC, CBS i NBC, emitując takie programy jak „Simpsonowie”.

Jednak rok 2023 był trudnym rokiem dla stacji Fox, która została zmuszona zapłacić 738 mln euro w ramach rozstrzygnięcia pozwu o zniesławienie w związku z ukrywaniem fałszywych twierdzeń po wyborach prezydenckich w 2020 r. Wkrótce potem Fox zwolnił swojego najpopularniejszego pracownika, Tuckera Carlsona.

Jest właścicielem „The Wall Street Journal” i „New York Post”.

Przez dziesięciolecia Murdoch był jedną z najpotężniejszych postaci mediów w Wielkiej Brytanii – na rynek, na który wszedł po zakupie tabloidu News of the World w 1969 roku.