Po podzieleniu pierwszych czterech wyścigów z kolegą z drużyny Sergio Perezem, Verstappen wygrał 13 z ostatnich 14 w serii, która zapewniłaby Red Bullowi samodzielne prowadzenie w klasyfikacji zespołu. Red Bull zdobył już mistrzostwo konstruktorów.
W sezonie łatwych zwycięstw, zwycięstwo nr 50 w karierze sprawiło, że Max Verstappen się spocił, nawet jeśli tylko trochę.
Verstappen musiał przedrzeć się przez stawkę po starcie z szóstego miejsca, a nie z pole position, a następnie na ostatnich okrążeniach w upale w Teksasie powstrzymał szarżującego Mercedesa Lewisa Hamiltona, aby wygrać Grand Prix Stanów Zjednoczonych na torze Circuit of the Americas w niedzielę.
Najlepszy wynik Hamiltona od pięciu miesięcy został później zniweczony, gdy on i zajmujący szóste miejsce Charles Leclerc z Ferrari zostali zdyskwalifikowani ponad trzy godziny po wyścigu za naruszenie przepisów stwierdzone w związku z blokami ślizgowymi pod ich samochodami.
Rekordowe, 15. zwycięstwo Verstappena w sezonie sprawiło, że holenderski kierowca stał się dopiero piątym kierowcą Formuły 1 w historii, który w karierze przekroczył 50. rok życia. Najwięcej ma Hamilton – 103.
Verstappenowi pozostały cztery wyścigi w tym sezonie, aby wyprzedzić Alaina Posta (51) i Sebastiana Vettela (53) i zająć trzecie miejsce. Michael Schumacher ma 91.
„To świetna liczba” – powiedział Verstappen o 50. „Spróbujmy wygrywać więcej”.
Trzykrotny mistrz F1 musiał pracować znacznie ciężej niż zwykle w sezonie niemal całkowitej dominacji. Jednak moc jego Red Bulla i właściwa strategia pit-stopów zastosowana przez jego zespół pozwoliła Verstappenowi dojechać do mety z 2,2 sekundy przewagi nad Hamiltonem.
Mercedes Hamiltona pochłaniał mnóstwo czasu, goniąc Verstappena na ostatnich okrążeniach.
„Myślę, że przez cały wyścig miałem problemy z hamulcami. To sprawiło, że wyścig był nieco trudniejszy. Pod koniec było bardzo blisko” – powiedział Verstappen.
Verstappen odniósł trzecie z rzędu zwycięstwo w Austin. Zaczął ten wyścig w środku stawki z powodu rzadkiego błędu przekroczenia limitów toru w piątkowych kwalifikacjach, który wyeliminował jego ostatnie okrążenie. Następnie władze wyścigu nieznacznie poszerzyły linie na trzech zakrętach, aby zapewnić kierowcom więcej miejsca w dniu wyścigu.
Każdy zwycięzca Circuit of the Americas zaczynał od pierwszego rzędu aż do niedzielnej szarży Verstappena. W tym sezonie wygrał trzy razy, zajmując szóste lub niższe miejsce.
Widząc Hamiltona we wstecznym lusterku i zmieniającego w garażu czasy okrążeń, Verstappen zbeształ swój zespół, aby „przestał z nim rozmawiać”, podczas gdy on zmagał się z hamulcami w zakrętach.
„Ładnie poprosiłem” – powiedział Verstappen. „Powiedziałem «proszę»”.
Dyskwalifikacja Lewisa Hamiltona
Hamilton goni Pereza o drugie miejsce w klasyfikacji kierowców. Myślał, że zapewnił ważne miejsce na podium, gdy Mercedes sprowadził do Austina, jak to określił, ostatnią poważną modernizację w sezonie.
Władze wyścigowe szybko to usunęły, gdy jego samochód został sprawdzony po wyścigu.
Samochody Formuły 1 mają pod podłogą drewnianą deskę lub blok ślizgowy, który służy do sprawdzania, czy mieści się w przepisach określających, jak nisko mogą zjechać samochody na ziemię. Jeżeli okaże się, że deska jest zużyta więcej niż 1 milimetr, samochód i kierowca zostaną zdyskwalifikowani.
W ogłoszeniu dyskwalifikacji wydanym przez władze wyścigu zauważono, że zespół argumentował, że problem wynika z wyboistych warunków na torze, na które skarżył się nawet Verstappen.
Władze wyścigowe sprawdziły również blok podwozia Verstappena i nie stwierdziły żadnych naruszeń.
Szef zespołu Mercedesa, Toto Wolff, powiedział, że zespół nie będzie się odwoływał.
„Inni poradzili sobie dobrze tam, gdzie my się myliliśmy, a w zasadach nie ma miejsca na wahania. Musimy przyjąć to na klatę, wyciągnąć wnioski i w przyszły weekend wrócić silniejsi” – powiedział Wolff.