O nas
Kontakt

Chcesz zatrzymać się w zrównoważonym hotelu? Według booking.com w tych krajach europejskich jest ich najwięcej

Laura Kowalczyk

Chcesz zatrzymać się w zrównoważonym hotelu?  Według booking.com w tych krajach europejskich jest ich najwięcej

Ponieważ branża hotelarsko-gastronomiczna chce więcej inwestować w usługi i możliwości, oto jak Twój pobyt w hotelu w Europie może wyglądać w 2024 r.

Po załamaniach spowodowanych pandemią hotele i obiekty zakwaterowania turystycznego w końcu odnotowały liczbę gości, a dochody zaczynają rosnąć.

Z rocznego raportu portalu rezerwacyjnego Booking.com wynika, że ​​europejscy hotelarze uważają lato 2023 za sukces. Oczekują także, że ich sytuacja gospodarcza w ciągu najbliższych 6 miesięcy będzie się pozytywnie rozwijać.

W raporcie omówiono takie tematy, jak zrównoważony rozwój, żywność pozyskiwana regionalnie i wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Ponieważ branża hotelarsko-gastronomiczna chce więcej inwestować w usługi i możliwości, oto jak Twój pobyt w hotelu w Europie może wyglądać w 2024 r.

Hotele austriackie i niemieckie inwestują w zrównoważony rozwój

Od boomu na pociągi sypialne po podatki turystyczne chroniące środowisko – branża turystyczna dąży do tego, aby stać się bardziej ekologiczną.

Ankieta przeprowadzona przez Booking.com wykazała, że ​​środowisko jest priorytetem także dla hoteli w Austrii i Niemczech.

Nieco ponad 75 procent hoteli w Austrii i 63 procent w Niemczech wyraziło zainteresowanie zrównoważonymi produktami i usługami.

Zainteresowania tego nie podzielały jednak inne kraje, sprowadzając średnią unijną do poziomu poniżej 50%.

Ogólnie rzecz biorąc, hotele europejskie były bardziej zainteresowane inwestycjami w efektywność energetyczną i redukcję odpadów, szczególnie biorąc pod uwagę rosnące w tym roku koszty energii.

Grecja i Francja starają się przyciągnąć podróżnych z pokolenia Z

Podróżujący z pokolenia Z mogą w przyszłym roku rozważyć zakwaterowanie w Grecji, Francji i Austrii, gdzie hotele świadomie liczą na przyciągnięcie młodszych gości.

Zainteresowanie było mniejsze w krajach nordyckich, Włoszech i Hiszpanii.

W Niemczech największy nacisk położono na przyciągnięcie turystów krajowych.

Hotele na całym kontynencie chcą przyjąć więcej rodzin – średnia unijna wynosi 56%.

Hotele będą oferować więcej dań wegańskich i wegetariańskich

Od 2024 roku hotele będą skupiać się na dostosowaniu swojej oferty gastronomicznej do trendów konsumenckich.

Według raportu hotelarze zauważyli wzrost liczby klientów poszukujących żywności pochodzącej ze zrównoważonych i regionalnych źródeł.

Prawie dwie trzecie ankietowanych stwierdziło, że posiadanie opcji wegetariańskiej i wegańskiej jest ważne, a 54 procent oferuje obie opcje w swoich obiektach.

Dwie trzecie planuje także przejść na opakowania wolne od plastiku.

Zainteresowanie hotelarzy sztuczną inteligencją maleje

Sztuczna inteligencja była w tym roku gorącym tematem w podróżach, a podróżni wypróbowywali ChatGPT, aby planować podróże i porównywać ceny lotów.

Jednak szum wokół sztucznej inteligencji dla hotelarzy maleje. Liczba hoteli korzystających ze sztucznej inteligencji wzrosła jedynie nieznacznie w porównaniu z zeszłym rokiem, a 7 na 10 hotelarzy twierdzi, że nie planuje korzystać z niej w przyszłości.

W przypadku tych, którzy wyrazili zainteresowanie wykorzystaniem sztucznej inteligencji, najpopularniejszymi narzędziami, które planują wdrożyć, były chatboty klienckie i dynamiczna wycena.

Hotele starają się oferować więcej lokalnych wrażeń

Ankieta wykazała, że ​​w ciągu najbliższych sześciu miesięcy największym zainteresowaniem cieszyło się zapewnianie gościom większej liczby lokalnych atrakcji.

Ponad 60 procent hotelarzy w Austrii, krajach nordyckich, Włoszech, Portugalii, Grecji i Francji uznało to za priorytet.