Niemiecki bank Commerzbank odnotował trzykrotny zysk netto po opodatkowaniu w porównaniu z rokiem ubiegłym dzięki strategicznemu planowi działania.
Commerzbank, wiodąca niemiecka instytucja finansowa, ogłosiła imponujące wyniki za trzeci kwartał 2023 r., a zysk netto po opodatkowaniu wyniósł 684 mln euro.
Kwota ta wzrosła ponad trzykrotnie w porównaniu z ubiegłoroczną kwotą 195 mln euro.
Obroty pożyczkodawcy w trzecim kwartale poszybowały w górę do 2,8 miliarda euro w porównaniu do 1,9 miliarda euro w 2022 roku.
Commerzbank przypisał te wyniki dobrej aktywności klientów i utrzymującym się korzyściom w zakresie stóp procentowych.
„Dzięki naszej udoskonalonej strategii wzmacniamy naszą pozycję zdecydowanego gracza na niemieckim rynku bankowym” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Commerzbanku Manfred Knof, podkreślając wysiłki na rzecz zwiększenia bazy przychodów, poprawy stosunku kosztów do przychodów i zwiększenia rentowności. .
Bank będzie musiał dostosować się do zmieniającego się krajobrazu finansowego i planuje to zrobić, koncentrując się na rozwiązaniach z zakresu bankowości cyfrowej i możliwościach w zakresie zrównoważonego finansowania.
„Dzięki „Strategii 2024” udało nam się wdrożyć trudne, ale konieczne działania restrukturyzacyjne” – dodał Knof. „Stworzyliśmy nowy model biznesowy i ponownie skierowaliśmy Commerzbank na ścieżkę sukcesu. »
Działania restrukturyzacyjne obejmują zamknięcie 340 oddziałów i utratę 10 000 miejsc pracy do 2024 r.
W 2027 r. przewidywane zyski na poziomie 3,4 miliarda euro
Bank zamierza zwiększyć swój zysk netto do 3,4 miliarda euro do 2027 roku i oczekuje, że zwrot z materialnego kapitału własnego – miernika finansowego mierzącego rentowność firmy – przekroczy 11%.
Jak wynika z komunikatu prasowego, Commerzbank planuje zwrócić swoim akcjonariuszom więcej kapitału przy stopie dystrybucji znacznie powyżej 50% w latach 2025–2027.
Commerzbank jest najpopularniejszym bankiem wśród niemieckich przedsiębiorstw średniej wielkości i jest obecny w ponad 40 krajach. Korzysta z silnej obecności w Europie i rozwija swoją działalność w Azji i Ameryce.