O nas
Kontakt

Akcje LVMH spadają, gdy konsumenci ograniczają wydatki na dobra luksusowe

Laura Kowalczyk

Shoppers leave the Champs Elysees Louis Vuitton shop in Paris

Akcje LVMH spadły we wtorek na zamknięciu sesji po tym, jak spółka nie zachęciła inwestorów swoimi najnowszymi wynikami finansowymi.

Największa na świecie grupa luksusowa, kontrolowana przez rodzinę miliardera Bernarda Arnaulta, podała, że ​​jej działalność w zakresie mody i wyrobów skórzanych wzrosła w pierwszym kwartale (I kwartale) 2024 r. w ujęciu organicznym o 2%, do 10,49 miliarda euro.

Można to jednak porównać ze wzrostem o 18% rok temu, co oznaczało gwałtowny spadek wyników firmy będącej właścicielem Louis Vuitton, Tiffany i innych wielkich marek.

LVHM podał, że porównywalna sprzedaż w Azji, z wyłączeniem Japonii, spadła o 6% w pierwszych trzech miesiącach roku, podczas gdy sprzedaż w Stanach Zjednoczonych i Europie wzrosła o 2%. Tymczasem sprzedaż w Japonii wzrosła o 32%, czemu sprzyjał słabszy jen.

Dzieje się tak, ponieważ wielu kupujących wstrzymuje się z dużymi zakupami ze względu na rosnące ceny i wysokie stopy procentowe.

„W niepewnym otoczeniu geopolitycznym i gospodarczym LVMH na początku roku pozostaje zarówno czujny, jak i pewny siebie.

„Grupa będzie kontynuować strategię skupioną na rozwoju swoich marek, napędzaną konsekwentną polityką innowacji i inwestycji oraz ciągłymi badaniami nad jakością swoich produktów, ich atrakcyjnością i dystrybucją” – czytamy w komunikacie prasowym LVMH. powiedział.

Akcje LVMH spadły w ciągu ostatniego roku o około 11% ze względu na obawy branży.