Dyrektor generalny Klarny powiedział, że decydenci muszą zrozumieć, że nie dzieje się to tylko „w przyszłości”, ale dzieje się teraz.
Szwedzka firma Fintech Klarna stwierdziła, że jej asystent sztucznej inteligencji (AI) wykonuje pracę 700 pełnoetatowych agentów, a jej chatbot odbył dwie trzecie rozmów z obsługą klienta Klarna w ciągu miesiąca.
Firma „kup teraz, zapłać później” ogłosiła w środę swojego asystenta AI obsługiwanego przez amerykańskiego giganta OpenAI, który działa na całym świecie od miesiąca.
Chatbot obsłużył 2,3 miliona rozmów z obsługą klienta w 35 językach. Dostępny w aplikacji Klarna chatbot ma na celu zaoszczędzenie czasu konsumentów w zarządzaniu zwrotami pieniędzy i zwrotami pieniędzy.
Klarna stwierdziła, że chatbot jest dokładniejszy w rozwiązywaniu zadań i odnotowała 25-procentowy spadek liczby powtarzających się zapytań. Jednak klienci nadal mogą zdecydować się na interakcję z agentami na żywo.
Prezes Klarny Sebastian Siemiatkowski nie ukrywał planów firmy dotyczących budowania swojej działalności wokół sztucznej inteligencji.
W grudniu Klarna ogłosiła zamrożenie zatrudnienia, z wyjątkiem stanowisk inżynieryjnych, jak sądziła AI.
Klarna zleca obsługę klienta na zewnątrz i zatrudnia w swoim dziale około 3000 pracowników. Rzecznik powiedział Tech.EU, że dzięki sukcesowi bota opartego na sztucznej inteligencji liczba ta zostanie zmniejszona do około 2300 pracowników.
„Uważamy, że w miarę jak coraz więcej firm wdraża te technologie, społeczeństwo musi rozważyć ich wpływ” – powiedział Siemiatkowski w serwisie społecznościowym X.
„Chociaż może to mieć pozytywny wpływ na społeczeństwo jako całość, musimy rozważyć konsekwencje dla dotkniętych osób” – dodał.
Powiedział jednak również, że „postanowili udostępnić te statystyki, aby podnieść świadomość i zachęcić do proaktywnego podejścia do tematu sztucznej inteligencji”.
„Aby decydenci na całym świecie dostrzegli, że to nie jest tylko „w przyszłości”, to dzieje się już teraz”.
Klarna ogłosiła współpracę z OpenAI w zeszłym roku.
„Klarna znajduje się w czołówce naszych partnerów w zakresie wdrażania i praktycznego zastosowania sztucznej inteligencji” – powiedział w komunikacie prasowym Brad Lightcap, dyrektor operacyjny OpenAI.
„Wspólnie uwalniamy ogromny potencjał sztucznej inteligencji, aby zwiększyć produktywność i poprawić nasze codzienne życie”.