O nas
Kontakt

Burberry odczuwa spadek wydatków w związku ze spadkiem akcji

Laura Kowalczyk

Burberry odczuwa spadek wydatków w związku ze spadkiem akcji

Brytyjska marka luksusowa Burberry twierdzi, że jest mało prawdopodobne, aby zrealizowała prognozę dwucyfrowego wzrostu przychodów na ten rok.

Akcje Burberry spadły o 10% podczas otwarcia rynków europejskich w czwartek po tym, jak firma stwierdziła, że ​​jest mało prawdopodobne, aby zrealizowała prognozę dwucyfrowego rocznego wzrostu przychodów.

Brytyjski dom luksusowy zmaga się ze spowolnieniem wydatków na luksus na całym świecie. Grupa odnotowała gwałtowny spadek dynamiki sprzedaży w tych samych sklepach, do 1% w drugim kwartale w porównaniu z 18% w pierwszym.

Wzrost Burberry w Chinach wyparował, a sprzedaż w sklepach spadła w drugim kwartale o 8%. Między kwietniem a czerwcem* sprzedaż w tym azjatyckim kraju wzrosła o 46% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, na co duży wpływ miały ograniczenia związane z Covid-19.

Od lipca do września regionami, w których sprzedaż firmy wzrosła najbardziej, bo o 10%, były Europa, Bliski Wschód, Indie i Afryka.

Pesymistyczny ton w sektorze dóbr luksusowych można wytłumaczyć rosnącą inflacją i niepewnością gospodarczą, które po latach ogromnego popytu osłabiły apetyt nabywców na luksus.

Brytyjska marka nie jest zatem w walce osamotniona.

LVMH, największa na świecie grupa luksusowa, do której należą takie marki jak Louis Vuitton i Dior, odnotowała w październiku spowolnienie kwartalnej sprzedaży, podobnie jak grupa Kering, do której należą takie marki jak Gucci i Yves Saint Laurent.

Richemont, właściciel Cartiera, również przewidywał spowolnienie wzrostu.