O nas
Kontakt

Coraz więcej sprzedawców detalicznych pobiera opłaty za zwrot. Oto jak płacić mniej

Laura Kowalczyk

More retailers are charging return fees. Here’s how to pay less

Zapoznaj się z zasadami zwrotów z wyprzedzeniem, zaplanuj dodatkowe opłaty i rozważ ponowną wysyłkę… Zapoznaj się z tym przewodnikiem, jeśli chcesz zaoszczędzić na zwrotach lub wymianach w te Święta Bożego Narodzenia.

Jeśli lubisz wracać i wymieniać się prezentami po świętach, przygotuj się: w tym roku zwroty mogą wyglądać nieco inaczej.

„Konsumenci będą mieli trudności z nawigacją” – powiedziała ekspertka ds. zakupów Trae Bodge. „Zasady dotyczące zwrotów są wszędzie.” Dodała, że ​​największą zmianą jest to, że coraz więcej sprzedawców detalicznych pobiera opłaty za zwrócone towary.

Według Davida Morina, wiceprezesa ds. strategii klienta w firmie Narvar, która zarządza wysyłką, śledzeniem i zwrotem po zakupie, około 40% sprzedawców internetowych i stacjonarnych pobiera w tym roku opłaty za zwrot towaru, w porównaniu z 31% w zeszłym roku. dla sprzedawców internetowych.

Opłaty za zwrot lub uzupełnienie zapasów zazwyczaj wahają się od 3,99 USD (3,65 EUR) do 9,99 USD, powiedział.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​istnieją sposoby na zminimalizowanie kosztów wysyłki zwrotnej, a w niektórych przypadkach całkowite ich uniknięcie. Oto, co zalecają eksperci.

Zapoznaj się z zasadami zwrotów z wyprzedzeniem

Ponieważ zasady zwrotów oferowane przez sprzedawców detalicznych są bardzo zróżnicowane, a wiele z nich niedawno się zmieniło, Morin zaleca sprawdzenie zasad zwrotów przed dokonaniem zakupu, nawet jeśli jest to sklep, w którym kupowałeś już wcześniej.

„Wielu sprzedawców detalicznych oferuje wydłużony okres zwrotu w okresie prezentów bożonarodzeniowych, ale zawsze czytaj drobne druki” – powiedział.

Zdaniem Samanthy Gordon, redaktorki ds. transakcji w Consumer Reports, w wielu przypadkach okresy zwrotu są krótsze niż w poprzednich latach. „Wielu sprzedawców detalicznych rozszerzyło swoje zasady zwrotów z powodu pandemii i obserwujemy zanik tych obiektów” – powiedziała.

Dla kupujących doświadczenie zwrotów ma kluczowe znaczenie dla tego, czy będą zadowoleni z interakcji ze sprzedawcą i czy staną się stałymi klientami, powiedział Spencer Kieboom, współzałożyciel i dyrektor generalny Pollen Returns, która współpracuje ze sprzedawcami detalicznymi, aby pomóc im zarządzać zwrotami. Z tego powodu powiedział: „Zawsze sprawdzam politykę zwrotów”.

Dołącz do programu lojalnościowego

Jednym z najprostszych sposobów uniknięcia opłat jest dołączenie do programu lojalnościowego sprzedawcy lub marki, który często wiąże się z takimi korzyściami, jak bezpłatne zwroty.

Jedyny minus? Oznacza to bycie odbiorcą e-maili promocyjnych dotyczących wyprzedaży i rabatów. Jeśli chcesz ograniczyć ilość materiałów marketingowych wysyłanych na Twoje główne konto e-mail, Bodge sugeruje utworzenie osobnego adresu e-mail na wiadomości związane z zakupami.

Zdaniem Bodge’a korzyści z przystąpienia do programów lojalnościowych przeważają nad wadami. „Możesz zdobywać punkty, aby otrzymywać darmowe rzeczy, masz dostęp do ekskluzywnych wyprzedaży i bezpłatnych towarów. To dobra praktyka” – powiedziała.

Podejmij kroki samodzielnie

Kupujący często mogą również uniknąć kosztów wysyłki zwrotnej, samodzielnie przynosząc przedmiot do sklepu.

„Większość sprzedawców detalicznych jest zadowolona, ​​że ​​konsumenci odwiedzają ich sklep” – stwierdził Morin i dlatego zazwyczaj zwroty w sklepach są bezpłatne. Dodał, że miejsca zrzutów stają się coraz bardziej powszechne.

Zawsze przechowuj paragony, etykiety i oryginalne opakowanie do czasu, aż będziesz wiedział, czy będziesz dokonywał zwrotu.

Jeśli nie jesteś czegoś pewien, idź do sklepu, aby uniknąć ryzyka.

Trae-Bodge

Ekspert ds. zakupów

Zbadaj przedmioty przed zakupem

Bodge twierdzi, że poświęcenie czasu na wybranie najpierw odpowiedniego produktu może całkowicie wyeliminować potrzebę zwrotów.

„Jeśli nie jesteś czegoś pewien, dla pewności idź do sklepu” – powiedziała.

Gordon powtórzył podobne zdanie: „Zanim coś kupisz, upewnij się, że tego chcesz. Nie kupuj tylko tego, co jest przecenione”.

Podobnie, jeśli kupujesz prezent, przed dokonaniem wyboru dokładnie przemyśl rozmiar i preferencje odbiorcy.

Budżet na dodatkowe koszty

Koszty wysyłki zwrotnej prawdopodobnie pozostaną, dlatego Bodge zaleca przygotowanie się i budżetu na to.

„Ostatecznie może się okazać, że za każdym razem będziesz musiał uiścić opłatę za przesyłkę zwrotną w wysokości od 5 do 10 dolarów” – powiedziała. „W ostatecznym rozrachunku powinniśmy spodziewać się zwrotów w przypadku większości sprzedawców detalicznych”.

Morin wyraził podobną opinię: „Darmowe zwroty dla każdego w dowolnym momencie to prawdopodobnie propozycja nie do utrzymania” – stwierdził, zwłaszcza biorąc pod uwagę powszechność i rosnącą powszechność zakupów online.

Uwzględnienie tych opłat podczas dokonywania zakupów może pomóc w ograniczeniu późniejszych niespodzianek.

„Jeśli składasz zamówienie online, musisz wpisać inne miejsce dotyczące zwrotów” i mieć świadomość, że bezpłatne zwroty będą mniej prawdopodobne w przyszłości, powiedział Bodge.

Zamiast tego rozważ sprzedaż lub ponowne podarowanie

Andrea Woroch, ekspertka ds. oszczędzania pieniędzy, twierdzi, że jeśli nie można dokonać zwrotu lub chcesz uniknąć wysyłki zwrotnej, inną opcją jest ponowne odesłanie produktu lub zakup go w sprzedaży online.

Ludzie mogą sprzedawać ubrania i akcesoria w Poshmark, gadżety w serwisie eBay, a zabawki i inne towary w OfferUp lub na Facebooku Marketplace – dodała.

Jeśli dajesz nowy prezent, upewnij się, że dana osoba rzeczywiście doceni ten przedmiot.

„Nie przekazuj czegoś dalej i nie pozbywaj się tego” – powiedział Woroch.