O nas
Kontakt

Elon Musk umieścił TweetDeck za paywallem. Czy to ostatnia kropla dla użytkowników Twittera?

Laura Kowalczyk

Elon Musk umieścił TweetDeck za paywallem.  Czy to ostatnia kropla dla użytkowników Twittera?

Użytkownicy mediów społecznościowych lamentowali, że TweetDeck – usługa pulpitu nawigacyjnego do lepszego wyświetlania tweetów, znana obecnie jako X Pro – została umieszczona za zaporą płatną.

Ku rozczarowaniu wielu użytkowników mediów społecznościowych, wydaje się, że Elon Musk przeniósł TweetDeck za zaporę płatną.

Usługa, która była niezależną aplikacją i była bezpłatna, została przemianowana na X Pro przez miliardera po rebrandingu Twittera na X w zeszłym miesiącu.

Od środy adres URL tweetdeck.twitter.com prowadzi teraz użytkowników do rejestracji X premium Blue, która kosztuje nieco ponad 9 euro miesięcznie.

TweetDeck został wydany ponad dziesięć lat temu jako platforma strony trzeciej i przejęty przez Twittera w 2011 roku. Był używany jako pulpit nawigacyjny do lepszego przeglądania i interakcji z Tweetami.

Użytkownicy mogą monitorować wiele kont, publikować i reagować ze strony internetowej lub aplikacji, a także przeglądać listy, trendy, hashtagi i inne elementy w osobnych kolumnach.

TweetDeck to najnowsza usługa na X, która przeszła za paywall, odkąd Musk przejął Twittera pod koniec zeszłego roku.

Jedną z jego wczesnych zmian na platformie było to, że użytkownicy płacili za zweryfikowane konto na Twitterze, co było wówczas przedmiotem wielu krytyki. Aby zachęcić użytkowników do płacenia za swoje usługi, zweryfikowana subskrypcja Twittera umożliwiła kontom pisanie dłuższych postów i formatowanie ich, a także wyższą pozycję w rozmowach.

Przywrócił także kilku zbanowanych użytkowników, w tym przywrócił konto byłego prezydenta USA Donalda Trumpa i zwolnił większość personelu platformy mediów społecznościowych.

Wielu użytkowników skarżyło się w środę, że utrata TweetDecka może sprawić, że opuszczą platformę na dobre.

W ciągu ostatnich kilku tygodni Twitter przeszedł do rebrandingu na X, porzucając kultowe logo ptaka w centrali oraz na stronie mediów społecznościowych i aplikacjach na rzecz nowej ikony X.

Zespół wsparcia platformy wcześniej stwierdził, że zmiany nadejdą również w TweetDeck.

Wprowadzili nową wersję usługi na początku lipca i stwierdzili wtedy, że będzie ona dostępna tylko dla zweryfikowanych użytkowników za 30 dni. Wygląda na to, że poszli za tym dalej.