O nas
Kontakt

Google wprowadzi podsumowania generowane przez sztuczną inteligencję na górze wyszukiwarki

Laura Kowalczyk

Alphabet CEO Sundar Pichai speaks at a Google I/O event in Mountain View, California, Tuesday, May 14, 2024.

Posunięcie to rodzi nadzieje na lepsze wyniki i obawy związane ze spadkiem ruchu w sieci.

Google udostępni użytkownikom w USA podsumowania generowane przez sztuczną inteligencję (AI) na górze swojej wyszukiwarki.

„Przeglądy AI” pojawią się, gdy technologia określi, że jest to najszybszy sposób na udzielenie odpowiedzi użytkownikowi.

Google rozpoczął testowanie podsumowań generowanych przez sztuczną inteligencję rok temu, ale teraz włącza je do wyników wyszukiwania w USA, zanim udostępni tę funkcję w innych krajach.

Użytkownicy prawdopodobnie nadal będą widzieć linki i reklamy do tradycyjnych witryn Google w przypadku prostych zapytań, takich jak rekomendacje sklepów lub prognoza pogody.

„Zachęca nas nie tylko wzrost wykorzystania wyszukiwarki, ale także wzrost zadowolenia użytkowników” – powiedział dyrektor generalny Sundar Pichai w poście na blogu.

„Z radością ogłaszam, że w tym tygodniu zaczniemy udostępniać całkowicie odnowione doświadczenie AI wszystkim mieszkańcom Stanów Zjednoczonych. Wkrótce udostępnimy je w większej liczbie krajów” – dodał Pichai.

Ogłoszenie zostało ogłoszone we wtorek podczas corocznej konferencji programistów Google.

Konferencja skupiała się na sztucznej inteligencji, a Pichai w pewnym momencie kazał technologii Google zliczyć, ile razy podczas wydarzenia wspomniano o sztucznej inteligencji. Gemini z Google stwierdziło, że słowo to zostało użyte 120 razy.

Kolejne kroki Google w zakresie sztucznej inteligencji obejmowały także bardziej wyrafinowaną analizę wspomaganą przez Gemini i inteligentniejszych asystentów, czyli „agentów”, w tym wciąż rodzącą się wersję o nazwie „Astra”, która będzie w stanie zrozumieć, wyjaśnić i zapamiętywać rzeczy widziane przez obiektyw aparatu smartfona .

Google podkreślił swoje zaangażowanie w sztuczną inteligencję, zapraszając Demisa Hassabisa, dyrektora zarządzającego nadzorującego tę technologię, do pojawienia się po raz pierwszy na scenie podczas swojej konferencji firmowej.

Większy nacisk na sztuczną inteligencję prawdopodobnie przyniesie nowe zagrożenia dla ekosystemu internetowego, którego finansowa siła napędowa w dużym stopniu zależy od reklamy cyfrowej.