Ofensywny pomocnik, który był jednym z najbardziej utytułowanych angielskich kobiecych zespołów piłkarskich na Mistrzostwach Świata, prawdopodobnie zarobi na swojej nowo odkrytej sławie i zamiłowaniu do mody.
Mówi się, że świeżo po zejściu z boiska Ella Toone z Anglii planuje własną kolekcję ubrań.
Toone, jedna z najwybitniejszych gwiazd Lwicy, złożyła wniosek o zastrzeżenie jej nazwiska jako znaku towarowego. Sugeruje to, że nie może doczekać się fali swojego sukcesu, nawet po porażce Anglii z Hiszpanią w finale Pucharu Świata kobiet.
Toone od dawna jest gwiazdą stylu swojej drużyny, często strzelając gole, nosząc rzęsy i lakier do paznokci.
Wśród krytyki, że te zawodniczki wyglądają zbyt „kobieco”, sprzeciwiła się, wyjaśniając, że wygląd kobiet nie powinien być piętnowany, niezależnie od ich wyboru kariery.
„Zdecydowanie istnieje stereotyp dotyczący (graczy)” – powiedziała Elledodając: „Ale to, że masz zrobione paznokcie i rzęsy, nie oznacza, że nie możesz grać w piłkę nożną”.
Tegoroczne mistrzostwa świata były dla kobiet najbardziej udane w historii tego sportu, ale pensje są niewystarczające, zwłaszcza w porównaniu z ich odpowiednikami wśród mężczyzn.
Średnią pensję zawodniczki Women’s Super League szacuje się na 47 000 funtów (lub 55 000 euro), co stanowi niewielki ułamek zarobków mężczyzn w tej samej kategorii.
Nic więc dziwnego, że Toone i jej koledzy z drużyny już po przejściu na emeryturę planują przejście do kariery medialnej.
Chociaż ofensywny pomocnik współpracował już z firmą Nike przed rozpoczęciem turnieju, szacuje się, że ona i jej inne Lwice mogą pozyskać około 11,5 miliona euro w ramach umów sponsorskich.
Mimo że po porażce nie udało jej się „sprowadzić futbolu do domu” w Anglii, Toone i jej zespół są obecnie powszechnie znani.
Wkrótce mogliśmy zobaczyć, jak stają się ambasadorami marek jeszcze większych niż Nike, w tym firm z branży mody i dóbr luksusowych.
Toone jest prawdopodobnie najbardziej stylową kobietą-piłkarką ostatnich czasów, a jej obecność w mediach społecznościowych – prawdopodobnie inspirowana przez olśniewających amerykańskich sportowców – pokazuje, że pragnie przeniknąć do naszych garderob, a także do serc angielskich fanów.