Państwowy operator Deutsche Bahn umożliwi także pasażerom rezerwację miejsc za pomocą „cyfrowych ręczników”
W ramach wielomiliardowej modernizacji niemieckie pociągi wkrótce będą wyposażone w nowe kabiny zaprojektowane z myślą o większej prywatności.
Państwowy operator kolejowy Deutsche Bahn (DB) przedstawił plany przedziałów z matowym szkłem, w których podróżni będą mogli prowadzić prywatne rozmowy wideo lub się przytulać.
Nazwane przez niemiecką gazetę Bild „knutsch-abteil” („kabiny smooch”), będą instalowane w szybkich pociągach DB Intercity Express (ICE).
Firma planuje także instalację cyfrowej rezerwacji miejsc i przycisków zapachowych.
Niemieckie pociągi będą miały prywatne kabiny do prowadzenia rozmów wideo
Nowe przedziały o wymiarach dwa metry na 70 centymetrów zostały zaprojektowane tak, aby pomieścić maksymalnie dwie osoby.
Po naciśnięciu przycisku umieszczonego w podłokietniku przezroczyste szkło staje się matowe, zapewniając większą prywatność.
W ten sposób osoby podróżujące w kabinach mogą przekształcić siedzenie w pociągu w „osobistą przestrzeń o znacznie większej prywatności” – twierdzi DB.
Operator stanowy powiedział, że funkcja prywatności została zaprojektowana, aby umożliwić pasażerom prowadzenie rozmów telefonicznych lub wideo podczas podróży.
„Umożliwiają one prywatne i poufne rozmowy w chronionym środowisku” – powiedział Bildowi członek zarządu DB Michael Peterson.
„Każdy, kto zasiądzie w modelu dwuosobowego przedziału ICE, może już poczuć, jak wkrótce będzie wyglądać podróż pociągiem” – dodał Peterson.
Kabiny Smooch i przegródki na przytulanki
W swoim reportażu Bild podkreślił także inny wygodny aspekt matowego szkła w kabinach.
Gazeta przeprowadziła ankietę dla czytelników, aby znaleźć nazwę dla nowego siedzenia, w tym „przedział do przytulania” i „komora do przytulania”. Zwycięska nazwa brzmiała „smooch chata”.
Kabiny są obecnie testowane przez różnych typów pasażerów.
Deutsche Bahn wprowadzi „ręczniki” na siedzenia i guziki zapachowe
DB ogłosił również, że zainstaluje cyfrowe ekrany, za pomocą których pasażerowie będą mogli oznaczyć miejsce jako zajęte, jeśli opuszczą je w celu skorzystania z jednego z nowych przedziałów prywatnych, wagonu restauracyjnego lub toalety.
Firma nazwała usługę „cyfrowym ręcznikiem”, nawiązując do kontrowersyjnego zwyczaju niemieckich turystów rezerwowania leżaków basenowych i plażowych wraz z ręcznikami.
DB planuje również przyciski zapachowe obok drzwi i wind na stacjach, które będą uwalniać relaksujący zapach.
Operator nie potwierdził, kiedy te nowe udogodnienia zostaną wprowadzone, ale stanowią one część bardziej kompleksowej modernizacji usług, wartej wiele miliardów euro.
We własnym raporcie DB o stanie sieci z 2023 r. system kolejowy został opisany jako „stary” i „podatny na awarie”.
Operator zobowiązał się do dostarczenia „kolej dostosowanej do przyszłości” do 2030 r., co oznacza również wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji do usprawnienia prac inżynieryjnych.