O nas
Kontakt

Nowe badanie wykazało, że firmy z branży mediów społecznościowych generują miliardy przychodów z reklam od amerykańskich górników

Laura Kowalczyk

This combination of photos shows logos of X, formerly known as Twitter, top left; Snapchat, top right; Facebook, bottom left; and TikTok, bottom right.

Z nowego badania wynika, że ​​firmy z branży mediów społecznościowych generują miliardy dolarów przychodów z reklam pochodzących od nieletnich w USA. W Europie nowe prawo zabrania reklam ukierunkowanych kierowanych do młodych ludzi.

Z badania wynika, że ​​firmy z branży mediów społecznościowych, takie jak Instagram i TikTok, wygenerowały w zeszłym roku w Stanach Zjednoczonych ponad 11 miliardów dolarów (9,9 miliarda euro) przychodów z reklam pochodzących od nieletnich.

Badanie przeprowadzone przez Harvard TH Chan School of Public Health jako pierwsze oszacowało roczne przychody z reklam, jakie można przypisać młodym użytkownikom tych platform.

„Wraz ze wzrostem obaw o zdrowie psychiczne młodych ludzi coraz więcej decydentów próbuje wprowadzić przepisy mające na celu ograniczenie praktyk na platformach mediów społecznościowych, które mogą prowadzić do depresji, lęku i zaburzeń odżywiania wśród młodych ludzi” – powiedziała Bryn Austin, profesor nauk społecznych i społecznych nauki behawioralne. na Harvardzie i główny autor badania.

„Chociaż platformy mediów społecznościowych mogą twierdzić, że potrafią samodzielnie regulować swoje praktyki, aby ograniczyć szkody wyrządzane młodym ludziom, jeszcze tego nie zrobiły, a nasze badanie sugeruje, że mają ogromne zachęty finansowe, aby w dalszym ciągu zwlekać z podjęciem znaczących działań na rzecz ochrony dzieci” – mówi. dodany.

Badacze sprawdzili liczbę użytkowników poniżej 18 roku życia na Facebooku, Instagramie, Snapchacie, TikToku, X (dawniej Twitterze) i YouTube w 2022 r. na podstawie danych demograficznych amerykańskiego spisu ludności i danych z ankiet przeprowadzonych przez Common Sense Media and Research na stanowisku badawczym.

Następnie wykorzystali dane z firmy badawczej eMarketer, obecnie zwanej Insider Intelligence, oraz Qustodio, aplikacji do kontroli rodzicielskiej, aby oszacować przychody z reklam każdej platformy w USA w 2022 r. oraz ilość czasu spędzanego dziennie przez dzieci na każdej platformie.

Zbudowano model symulacyjny na podstawie danych w celu oszacowania kwoty przychodów z reklam generowanych przez platformy od górników w Stanach Zjednoczonych.

Negatywny wpływ mediów społecznościowych

Badacze i prawodawcy od dawna koncentrują się na negatywnych skutkach platform mediów społecznościowych, których spersonalizowane algorytmy mogą nakłonić dzieci do nadmiernego korzystania z nich.

W tym roku prawodawcy w stanach takich jak Nowy Jork i Utah wprowadzili lub przyjęli przepisy ograniczające korzystanie z mediów społecznościowych przez dzieci, powołując się na szkody dla zdrowia psychicznego młodych ludzi i inne obawy.

Meta, właścicielka Instagrama i Facebooka, jest również pozywana przez dziesiątki stanów za rzekome przyczynianie się do kryzysu zdrowia psychicznego.

Platformy nie podają do wiadomości publicznej, ile pieniędzy zarabiają na nieletnich.

W dokumencie strategicznym z 2020 r. Amerykańska Akademia Pediatrii stwierdziła, że ​​dzieci są „szczególnie narażone na perswazyjny wpływ reklamy ze względu na ich niedojrzałe umiejętności krytycznego myślenia i hamowanie impulsów”.

„Dzieci i młodzież w wieku szkolnym mogą rozpoznać reklamę, ale często nie są w stanie się jej oprzeć, gdy jest ona osadzona w zaufanych sieciach społecznościowych, promowana przez znane osoby wpływowe lub pokazywana obok „spersonalizowanych treści” – zauważa gazeta.

Europejska ustawa o usługach cyfrowych (DSA) zabrania reklam ukierunkowanych skierowanych do nieletnich na platformach internetowych.

Według badania Harvardu największe przychody z reklam generuje YouTube od użytkowników w wieku do 12 lat (866,8 mln euro), a następnie Instagram (724 mln euro) i Facebook (123,9 mln euro).

Ze swojej strony największe przychody z reklam wygenerował Instagram od użytkowników w wieku od 13 do 17 lat (3,6 miliarda euro), a następnie TikTok (1,8 miliarda euro) i YouTube (1,08 miliarda euro).

Badacze szacują również, że Snapchat uzyskał największą część swoich całkowitych przychodów z reklam w 2022 r. od użytkowników poniżej 18 roku życia (41%), a następnie TikTok (35%), YouTube (27%) i Instagram (16%).