Pociąg Nightjet Paryż–Berlin zostanie ponownie uruchomiony w 2024 r., w miarę jak odrodzenie kolei w Europie nabiera tempa.
Wkrótce będziesz mógł zasnąć w Paryżu i obudzić się w Berlinie dzięki przywróceniu nocnych połączeń austriackiego operatora kolejowego ÖBB.
Po dziewięcioletniej przerwie połączenie sypialne Nightjet zostanie wznowione 11 grudnia z Berlina, a podróż powrotna nastąpi następnego dnia.
Począwszy od trzech rejsów tygodniowo, od jesieni 2024 roku będzie oferować codzienne połączenie.
Nocny pociąg będzie się po drodze zatrzymywał w Strasburgu we Francji oraz w Mannheim, Erfurcie i Halle w Niemczech.
Austriacki ÖBB przewodzi procesowi odrodzenia nocnych pociągów w Europie
W 2021 r. operator kolejowy ÖBB uruchomił nową trasę sypialną Nightjet między Wiedniem a Paryżem przez Salzburg i Monachium, dołączając do istniejącego połączenia Bruksela–Wiedeń.
W grudniu Nightjet uruchomi także połączenie z Brukseli i Liège do Berlina.
Pociąg sypialny będzie kursował trzy razy w tygodniu, we wtorki, czwartki i soboty. Linia będzie kontynuować podróż tą samą trasą, co istniejące połączenie do Wiednia aż do Mannheim, do Frankfurtu i Berlina.
Oczekuje się, że nowe połączenie z Berlina do Paryża odjedzie o 20:18 i przybędzie o 10:24, a podróż zajmie około 14 godzin. Zgodnie z rozkładem jazdy opublikowanym na X (dawniej Twitterze) przez TGV X, podróż powrotna wystartuje z Paryża o 19:12 i przybędzie do Berlina o 8:26.
ÖBB dodatkowo przedłużył swoją trasę między Wiedniem/Monachium a Mediolanem, aby dotrzeć do Genui i La Spezii we Włoszech. Obiecał dalsze połączenia do Austrii, Niemiec i Włoch w 2024 r.
Rośnie liczba połączeń kolejowych między Francją a Niemcami
Na początku tego roku francuscy i niemieccy krajowi operatorzy kolejowi ogłosili kolejną nową trasę kolejową między Paryżem a Berlinem, która ma zostać uruchomiona w 2024 r.
Obecnie podróż między obiema stolicami wiąże się z koniecznością przesiadki na osobnej stacji, np. w Kolonii lub Frankfurcie. Nowe, szybkie połączenie umożliwi pasażerom pokonanie bezpośredniej podróży w około siedem godzin.
Tego lata oba kraje w dalszym ciągu zachęcały do podróżowania pociągami, udostępniając młodym ludziom tysiące bezpłatnych biletów transgranicznych.
Niemieckie Deutsche Bahn (DB) i austriackie ÖBB podają, że do końca roku spodziewają się o około 40 procent więcej pasażerów niż pięć lat temu.