O nas
Kontakt

Pokazy w przerwie, zwiastuny i Taylor Swift: wszystko, co musisz wiedzieć o Super Bowl

Laura Kowalczyk

People ride a zip line above a sign for the Super Bowl ahead of the Super Bowl 58 NFL football game, Friday, Feb. 2, 2024

Co roku podczas Super Bowl, najważniejszego wydarzenia sezonu futbolu amerykańskiego, w przerwie meczu prezentuje się ogromny występ muzyczny oraz oszałamiające, wyjątkowe i innowacyjne zwiastuny dla około 110-milionowej widowni telewizyjnej.

To weekend Super Bowl!

Podczas gdy większość Europejczyków będzie leżała w łóżku, kiedy zostanie wyemitowany mecz futbolu amerykańskiego, największe wydarzenie w sporcie w USA jest nadal ogromnym wydarzeniem kulturalnym, które wiele osób na całym świecie nadrobi następnego dnia.

Sama gra jest bitwą pomiędzy Kansas City Chiefs a San Francisco 49ers. Tak, ja też nie wiem, co to oznacza, ale jestem pewien, że taktyka, wślizgi, rzucanie i kopnięcia… a może kombinacja tych wszystkich elementów, będzie pełną napięcia konfrontacją sportowych talentów. Czy Travis Kelce jest przynajmniej w jednym z zespołów? Trudno powiedzieć.

Tak czy inaczej, sport to ostatni z powodów, dla których ekscytuję się Super Bowl. Zamiast tego Super Bowl obiecuje miłośnikom kultury trzy kuszące rzeczy – występ w przerwie meczu, nadchodzące zwiastuny filmowe i reklamy kaskaderskie. Przejdźmy przez to, na co musimy czekać.

Legendarny występ w przerwie meczu

We wczesnych Super Bowl większość występów w przerwie wykonywała uniwersytecka orkiestra marszowa. Zmieniło się to, gdy od lat 70. zaczęto zatrudniać znanych muzyków. Od czasu niesamowitego występu Michaela Jacksona w 1993 roku, występ w przerwie meczu skupiał się na uczczeniu żywych legend.

W przerwie występów wzięli udział wszyscy: Diana Ross, The Rolling Stones, Prince, Madonna i Beyoncé. Ostatnie dwa lata obejmowały w 2022 r. występy wielkich hip-hopowców, Dr. Dre, Snoop Dogga, Eminema, Mary J. Blige i Kendricka Lamara, podczas gdy w zeszłym roku w programie wystąpiła Rihanna w zaawansowanej ciąży, która powróciła z czasu poza blaskiem reflektorów, aby wystąpić najczęściej: obejrzałem w historii występ w przerwie meczu.

Rihanna występuje podczas przerwy meczu piłkarskiego NFL Super Bowl 57 pomiędzy Kansas City Chiefs a Philadelphia Eagles, 12 lutego 2023 r.
Rihanna występuje podczas przerwy meczu piłkarskiego NFL Super Bowl 57 pomiędzy Kansas City Chiefs a Philadelphia Eagles, 12 lutego 2023 r.

W takim razie duże buty do wypełnienia. Tegorocznym gościem będzie legenda amerykańskiego R&B Usher. „Tak!” piosenkarz występował już wcześniej na Super Bowl jako gość specjalny programu Black Eyed Peas 2011, podczas którego wraz z will.i.amem wykonał swoją piosenkę „OMG”.

W tym momencie występy gościnne w przerwie meczu są prawie gwarantowane, a prawdopodobnymi kandydatami będą artyści występujący w największych utworach Ushera, w tym Lil Jon, Ludacris, Pitbull i potencjalnie will.i.am. Być może Usher nas jednak zaskoczy i wyłoni kogoś nieoczekiwanego. Wciąż mam nadzieję na panią Lauryn Hill. Z pewnością jest lepszą opcją niż on, który wypuścił na światło dzienne skazanego za stosowanie przemocy Chrisa Browna, z którym Usher wystąpił w piosence – po ataku na Rihannę.

Usher występuje w przerwie meczu piłkarskiego NFL Super Bowl XLV w niedzielę, 6 lutego 2011 r. w Arlington w Teksasie.
Usher występuje w przerwie meczu piłkarskiego NFL Super Bowl XLV w niedzielę, 6 lutego 2011 r. w Arlington w Teksasie.

Potwierdzono już, że na uroczystościach przed meczem wezmą udział muzyk country Reba McEntire, raper Post Malone, piosenkarka Andra Day i DJ Tiësto, który będzie także pierwszym w historii DJ-em w grze. Cokolwiek przerażającego to oznacza.

Dlaczego zwiastuny i reklamy Super Bowl są tak ważne?

Zanim przejdziemy do zestawienia oczekiwanych zwiastunów i już ujawnionych reklam, które będą wyświetlane podczas transmisji Super Bowl i w przerwie, warto poświęcić chwilę na zastanowienie się, dlaczego w ogóle warto się na nich zatrzymać.

Podana kwota za reklamę Super Bowl wynosi aż 7 milionów dolarów (6,5 miliona euro) za 30 sekund. Jak na wielominutowy zwiastun, jest to szybki sposób na zapłacenie dość szokującego rachunku za kartę kredytową dla biedaka prowadzącego kampanię marketingową.

Analiza filmów ze zwiastunami prezentowanych na festiwalu w latach 2004–2014 sprzed dziesięciu lat wykazała, że ​​wpływy z filmów w weekendy otwarcia wzrosły o 8,4 miliona dolarów. Czy jednak w sytuacji, gdy wiele filmów publikuje z wyprzedzeniem swoje pierwsze zwiastuny w mediach społecznościowych, jest to nadal skuteczne narzędzie marketingowe?

W przypadku niektórych filmów – jak ubiegłoroczny Błysk I Indiana Jones i tarcza przeznaczenia – posiadanie zwiastuna na Super Bowl niekoniecznie gwarantuje sukces kasowy. Nawet sukcesy finansowe, takie jak ubiegłoroczny Szybki X, nie zniweczył wygórowanych oczekiwań franczyzy. Zamiast tego nie osiągnął sukcesu poprzedniej iteracji, która również została potraktowana jako zwiastun Super Bowl.

Istnieje argument, że nie warto już wydawać na to pieniędzy, zwłaszcza jeśli większość filmów, które w swoim budżecie mogą sobie pozwolić na zwiastun Super Bowl, to filmy o superbohaterach, które w ostatnich latach borykały się z ostrym spadkiem sprzedaży biletów.

Mimo to Super Bowl to ogromna szansa dla reklamodawców. Zeszłoroczny mecz obejrzało ponad 115 milionów widzów, a reklamy PopChips trafiły na pierwsze strony gazet na całym świecie w związku z ponownym spotkaniem gwiazd „Breaking Bad” Bryana Cranstona i Aarona Paula na kilka miesięcy przed hollywoodzkim strajkiem aktorów, który powtórzył ten wyczyn.

Wywrotki i reklamy

Jak na razie zwiastuny występu w przerwie Super Bowl nie zostały potwierdzone. Wiele zwiastunów będzie pierwszym zwiastunem filmów dla widzów, inne natomiast będą stanowić nową zawartość z filmów, których zwiastuny już się ukazały.

Według Różnorodnośćfilmy ze zwiastunami, których można się spodziewać w tym roku, to:

  1. Deadpool 3
  2. Od środka 2
  3. Królestwo Planety Małp
  4. Ciche miejsce: dzień pierwszy
  5. JEŚLI
  6. Bob Marley: Jedna miłość
  7. Podły
  8. Jesienny facet
  9. Kung Fu Panda 4
  10. Twistery

Nie jest to najbardziej inspirująca lista, w dużej mierze składająca się z wydawnictw znanych marek, których większość studiów oczekiwałaby od mistrzów. Mecz będzie transmitowany przez stację CBS, oddział Paramount. Nic więc dziwnego, że trzy z filmów to pojazdy Paramount, chociaż zwiastun byłby prawdziwą gratką Gladiator 2.

Pozostałe obecne studia to Disney i Universal, a na zgłoszonej liście nie ma wpisów od Warner Bros., Sony, Netflix ani Amazon.

Jeśli chodzi o reklamy, firma Uber Eats zgromadziła jedne z największych nazwisk w grupie reklam w całej grze. Najpierw gwiazdy „Przyjaciół” Jennifer Aniston i David Schwimmer ponownie się spotykają, a następnie gwiazdami są wpływowa para David i Victoria Beckham.

Reklamy Super Bowl w tym roku będą obejmować całą gamę reklam, od wyczerpującego nadmiaru – Kris Jenner promująca Oreo – po nietypowe – Eric André w promocji Drumstick – zanim wylądują na złotym poziomie, legendarna TikTokker Francesca Scorsese i jej tata Marty tworzą stronę internetową dla Squarespace.

Szybka ekonomia

I na koniec, jest jeszcze jedna wielka atrakcja dla fanów kultury, którzy nie są zainteresowani wielkim biznesem, jakim jest rzucanie i łapanie piłek. A może kopie w futbolu amerykańskim? W końcu nazwa pochodzi od stóp. Niech mi ktoś powie, naprawdę nie wiem.

Ostatnim czynnikiem jest obecny ulubieniec Travisa Kelce’a, Taylor Swift, szefa Kansas City. Odkąd megagwiazda popu zaczęła spotykać się z Kelce, sama powaga jej relacji w mediach wywołała efekt aureoli w lidze NFL.

Travis Kelce i Taylor Swift idą razem po meczu piłkarskim AFC Championship NFL pomiędzy Kansas City Chiefs a Baltimore Ravens, niedziela, 28 stycznia 2024 r.
Travis Kelce i Taylor Swift idą razem po meczu piłkarskim AFC Championship NFL pomiędzy Kansas City Chiefs a Baltimore Ravens, niedziela, 28 stycznia 2024 r.

Poprzez niezliczone ujęcia z kamery, na których kibicuje Kelce, a także wspólne zdjęcia pary poza meczami, Swift przyciągnęła do sportu zupełnie nową publiczność.

Swift prawdopodobnie przyleci na mecz w ten weekend po niedawnej trasie koncertowej po Japonii. Jeśli jest obecna, można się spodziewać, że liczne kamery na stadionie poświęcą jej więcej czasu, niż im się należy. Reklamodawcy już spodziewają się, że będzie to najczęściej oglądany Super Bowl w historii, a Swift odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu opłacalności ich wydatków na reklamę.