O nas
Kontakt

Polityka UE. Meta, TikTok i X zaproszone do przeprowadzenia testu warunków skrajnych wytycznych wyborczych DSA

Laura Kowalczyk

A campaign by the European Parliament to call upon people to register to vote.

Firmy będą pracować nad możliwymi scenariuszami, takimi jak kampania dezinformacyjna mająca na celu podważenie głosowania w UE.

Komisja Europejska zaprosiła Meta, TikTok, X i inne platformy internetowe do przeprowadzenia testu warunków skrajnych wytycznych wyborczych w przyszłą środę (24 kwietnia). Test, który jest dobrowolny, pomoże przygotować platformy na czerwcowe wybory europejskie, powiedział TylkoGliwice rzecznik Komisji.

Wytyczne dotyczące wyborów zostały opublikowane przez władzę wykonawczą UE w zeszłym miesiącu na mocy unijnego aktu prawnego o usługach cyfrowych (DSA), aby pomóc bardzo dużym platformom internetowym i wyszukiwarkom w ograniczaniu zagrożeń, które mogą mieć wpływ na integralność wyborów i ich usług.

Wszystkie bardzo duże platformy i wyszukiwarki – platformy internetowe z ponad 45 milionami użytkowników w UE, takie jak Amazon, Booking.com i Google Search – są zaproszone na warsztaty w przyszłym tygodniu wraz z krajowymi koordynatorami usług cyfrowych, którzy nadzorują krajowe egzekwowanie przepisów DSA i kilka organizacji społeczeństwa obywatelskiego.

„Celem tego ćwiczenia jest dalsze poznanie się wszystkich zainteresowanych stron, ich ról i obowiązków, wzajemnych zależności oraz dalsze zachęcanie do nastawienia na współpracę, zgodnie z postanowieniami DSA i Wytycznymi wyborczymi” – powiedział rzecznik Komisji .

Uczestnicy będą pracować nad wieloma scenariuszami, które można zastosować w przypadku incydentów, takich jak kampania dezinformacyjna mająca na celu podważenie wyników wyborów. Ćwiczenie zostanie wykorzystane przez wszystkich uczestników do wyjaśnienia stosowanych przez nich planów, procedur i polityk oraz umożliwi Komisji przetestowanie istniejących środków i procesów współpracy oraz identyfikację luk.

Kilka firm twierdzi, że zaczęło już wprowadzać zabezpieczenia wyborcze przed czerwcowym głosowaniem; Meta i TikTok utworzyły tak zwane centra wyborcze w celu zwalczania dezinformacji.

Ustawa o usługach cyfrowych zaczęła obowiązywać od 17 lutego na wszystkich platformach internetowych, niezależnie od ich wielkości, co oznacza, że ​​tego typu firmy muszą przestrzegać ogólnych obowiązków, takich jak wprowadzenie przyjaznego dla użytkownika systemu powiadamiania i działania, zakazy ukierunkowanych reklam dla dzieci oraz zwiększona przejrzystość sprawozdawczości.

Komisja ogłosiła dzisiaj, że od przyszłego tygodnia najsurowsze postanowienia DSA będą miały zastosowanie także do Pornhub, Stripchat i XVideos, które niedawno zostały wyznaczone jako VLOP.